1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Vins Focus | MK3.5 | 2x ST = RS Blue and Black

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door VinRS, 13 jun 2020.

  1. Ja he! Volgend weekend monteren samen met de schroefset!

    Vandaag de auto gekleid, rondje Meguaiars ultimate compound en collinite wax. Wist niet dat Komo zo kon glimmen. Binnenkort maar eens een hele dag plannen, de wax weer verwijderen, polijsten en glas coating aanbrengen .. .

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    John_mk2_RS, gerardTDCI, WauW*TeR en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Welke schroefset ga je onder de ST plaatsen?
    Ben wel benieuwd.
     
  3. Waarom een schroefset? Voor maximale laagte in combi met de juiste schokbrekers?
     
  4. De ST coilovers ST X

    [​IMG]

    Deze zaten op mijn vorige ST en die heb ik gewisseld voor de verkoop.

    Voornamelijk voor de 'perfecte' verlaging in mijn ogen en het iets sportievere rijden. Mijn vorige ST had bovenstaande schroefset gemonteerd en dat beviel erg goed. De auto kwam ook met een set standaard veerpoten met lichte verlagen (-20mm), deze heb ik gemonteerd voor de verkoop. Ik heb de vorige ST gereden met:
    -Schroefset
    -Standaard veerpoten met verlaging
    En de huidge ST gereden met:
    -Standaard veerpoten en veren
    Ik moet zeggen dat ik heel weinig verschil merk in het rijden qua comfort. De ST is standaard al echt hard geveerd. Het grootste verschil voor mij is dat de schroefset meer als een blok op de weg ligt, vooral in de bochten. Je hebt gewoon veel minder rol. Ook kan die dan mooi een stukje lager, zonder te laag te gaan, gewoon mooi horizontaal, met de wielkast nog een stukje boven de band :)
     
    focuskelp, petjekel en Gitzo vinden dit leuk.
  5. Duidelijk, thanx [emoji108][emoji106]

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    VinRS vindt dit leuk.
  6. Inderdaad, je krijgt de auto precies hoe je hem hebben wilt. Geen gekloot met veren zodat het maar een gok is hoe de auto uiteindelijk gaat staan. Heb bij de Mk3 voor Bilstein B14's gekozen.

    Ziet er gecleaned super uit :thumbup:
     
    VinRS vindt dit leuk.
  7. Dank je wel @Kludrex . Misschien had ik niet zo m'n best moeten doen, want ik heb afgelopen week 8 uur gespendeerd om een glas coating aan te brengen, en hij glimt eigenlijk net zo als met alleen wax. Mijn bevinding heb ik gedeeld in het poets forum. Hier een plaatje (goede foto's volgen later)

    [​IMG]

    Voor de scherpe lezer, Ja dit is na verlaging en met Brembos! De schroefset rijdt echt een stuk beter, zelfde comfort, maar minder rol. Remmen zijn prima, maar dat was de standaard set ook (auto had al de ST performance pack remmen van 335 mm).

    Verder is het 1e deel van de upgrade aangekomen (motormount, short shifter, Cobb Accessport en Airtec intercooler):

    [​IMG]

    Intercooler en motormount moeten even wachten. Short shifter en Cobb (voor nu stage 1) zijn inmiddels geïnstalleerd. Het is nu wachten op de uitlaat en dan kunnen we verder bouwen :mrgreen:

    [​IMG]
     
  8. Ziet er strak uit Vincent, heb maandag mijn Wagon verlaagd met een H&R set, rijd zo veel beter, duikt lekker de bocht in.
    Mooie update's, leuk om te volgen.
     
    WauW*TeR en VinRS vinden dit leuk.
  9. Dank je wel! Voor mooi zou mijne misschien iets hoger mogen, al staat dit ook wel gaaf. HR maakt mooie spullen, jij ook veel plezier.

    Heb de auto nu een aantal keer goed bekeken, hij lijkt vlek vrij te zijn. Morgen er maar eens een emmer water over gooien. Kijken wat er gebeurd.. Ben vooral benieuwd naar de plekken die ik heb bijgewerkt. Zal daar nog coating zitten? Of ben ik er helemaal doorheen gepoetst
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  10. Jij laat er geen gras over groeien zeg, goed bezig! Is dat jouw interieurfoto van de Cobb AP? Zo niet, dan is er een mooie houder voor de A-stijl te koop van Brodit. Precies dezelfde als die van Cobb maar voor een fractie van de prijs. Enige is dat je dan geen koppelstuk hebt om vast te schroeven. Dubbelzijdige tape lost dat probleem op...

    Waarom hoor ik je niet over de stage 1 tune, rijdt toch stukken beter niet? Verder wou ik dat ik zo'n mooi plekkie voor m'n huis had om aan m'n auto te werken. Misschien moet ik wel dat l@lijke wijf van Froger bellen en naar het platteland verhuizen, haha :think::liar:

    PS Op je foto is de verlaging niet echt goed te zien...
     
    VinRS en Gitzo vinden dit leuk.
  11. Merci!

    Het gaat voor mooi ook iets te hard, maar ik kreeg een leuke deal als ik alle spullen in 1x kocht..

    Over de Cobb AP houder: Hij hangt nu in een telefoonhouder en dat werkt prima, ik ben niet van plan om hem gemonteerd te laten als ik ga rijden, alleen voor nu tijdens flashen en loggen, maar bedankt voor de tip.

    Stage 1: Mijn auto vindt dat nu niet helemaal leuk, bij hogere turbodruk dan standaard trilt die. Ik verdenk de bougies, die zijn wel aan vervanging toe. Ik heb hem nu weer terug op Stage0 (dus OEM software), dan is de trilling weg. Ga het opnieuw proberen als de bougies erin zitten (Denso ITV22), mocht het wat anders zijn dan klop ik gelijk bij Stratisfied aan.

    Dat plekje is echt top, maar is helaas niet mijn huis. Wel een plek die ik vaak kan gebruiken, maakt het klussen erg makkelijk. Succes met Natas ;)

    Over de verlaging, zie hieronder. Moet weer eens goede foto's maken. Dat doe ik waarschijnlijk als de intercooler en uitlaat zijn gemonteerd.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    René., WauW*TeR, McGyver en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Dat dacht ik eerst ook, nu rij ik 99% van de tijd met de AP in de auto. Toch handig, zeker in het begin, om dingen als je AFR, de ignition correcties per cilinder en vooral de knalwekker (olie temp ;)) in de gaten te houden. Het olietemp metertje op je dashboard is voor dat laatste veel te onnauwkeurig. Niet dat ik nou constant op die metertjes sta te gluren, maar het geeft me toch een goed gevoel dat ik het kan checken. Het laatste wat je wilt, is dat je motor in de soep loopt door een te arm mengsel...

    Die Denso's heb ik ook nu voor de tweede keer er in zitten. Let er wel op dat je de gap aanpast naar 0,65 mm (0,025 - 0,026 inch volgens Stratified), daar loopt je motor veel beter van. Niet de door Ford voorgeschreven gap aanhouden. Ik had geen last van trillingen ofzo, maar soms wel een wat onrustige stationair loop. Die is weg na montage van de Denso's. Stationair draait mijn wagen op Stratified overigens op 1000 RPM ivm eventuele vibraties door de motorsteun. Deze zit er nu al jaren onder dus dat toerental kan wellicht weer naar beneden. Mocht je dus vibraties hebben van de motorsteun na montage, je kunt je stationair toerental bij Stratified laten verhogen. Als je last hebt, dan is het toch alleen even in het beginperiode na montage en bij stationair draaien.

    Verlaging is netjes zo, welke uitlaat ga je nemen? De-cat of cat? Ik heb een AWE Track Edition, nu met sportscat eerst de-cat. Supervet geluid, vindt de p@litie ook jammer genoeg...

    Natas moet wel een hele grote stok meenemen om mij uit Rotterdam te slaan, haha. Was een grapje :thumbup:
     
    VinRS vindt dit leuk.
  13. Dat van die gap had ik inderdaad gezien, zal ze goed bekijken.

    Over die AP. De auto zou door middel van korte en lange fuel trims (STFT en LTFT) het AFR gewoon netjes moeten houden. Ik ben niet van plan om als een havik die AFR in de gaten te houden. Als de tune eenmaal goed loopt (of OTS of custom Stratisfied), dan zal ik hem hoogstens eens loggen als de temperaturen heel anders zijn (bijvoorbeeld in de winter).

    Ik ga voor een volledige Milltek uitlaatlijn (non resonated). Deze had ik op de vorige ST ook, maar dan met de-cat. Ik heb nu een sport-cat besteld omdat ik gewoon door de APK wil komen en de de-cat ongelofelijk stonk. Hij was ook niet heel luid, gewoon mooi sportief aanwezig :)
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  14. Ik wist niet dat je de logs zelf kon uitlezen...

    Mijn vorige ST was een Mk2 met vrijwel dezelfde uitlaat setup (de-cat Mongoose vanaf de turbo), maar was veel stiller dan de Mk3. Voor de APK is een sportscat inderdaad handiger. Het vervelende van de Mk3 is dat de downpipe en cat één stuk zijn. Dat ging bij de Mk2 makkelijker.

    Motorsteun en downpipe tegelijk monteren hè, daar moet hetzelfde spul voor losgehaald worden. Succes :thumbup:
     
  15. Je kan de log (.csv bestand) uploaden op datazap.me . Dan kan je precies zien wat de tuner op afstand ook zou zien. Reuze handig

    Ja motorsteun doen we tegelijkertijd met de downpipe :) Bedankt voor de hulp
     
  16. Verlaging ziet er erg mooi uit!
     
    VinRS vindt dit leuk.
  17. Thanks! Hij gaat nog verrassend goed over de drempels, nergens last van. Natuurlijk knal ik niet volgas over die heuvels, maar dat doe ik zonder verlaging ook niet ..

    Ben erg tevreden over de glascoating. Het zit nu ruim 4 dagen, dus ik durfde de auto inmiddels even nat te maken om te testen:
    [​IMG]

    En een filmpje:

    https://photos.app.goo.gl/FbQMcoFyGQKFxK5G8
     
    gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  18. Kludrex vindt dit leuk.
  19. Prachtige ST heb je Mooi om alle upgrades te lezen. Zijn ook weer wat wijzer geworden door jou posts Thnxs. Hopelijk kunnen we hem snel een keer in het echt bewonderen
     
  20. Dank je wel Mark! De jouwe ziet er ook echt strak uit zo op de plaatjes. Ben benieuwd wat je precies wijzer bent geworden ;)

    Uitlaat is inmiddels ook gearriveerd, helaas moet de montage een weekje wachten, 3 oktober is het zover :rock:
     
    Malinois, gerardTDCI en Thieske vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina