1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vignale Wagon 2020 wel of niet verlagen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door OmeJoyo, 22 jan 2020.

  1. Ik heb me nog maar net voorgesteld maar heb ook gelijk mijn eerste vraag. Over een paar weken komt onze nieuwe Focus Vignale eraan, ik kan niet wachten tot die er is.

    Nu zou ik hem zelf graag laten verlagen, voor de looks en voor de wegligging. Geen enkel probleem gaf de dealer aan, echter kwam er wel de vraag of we het echt willen. De opmerking is dat de Vignale nog meer zou zijn afgesteld op comfort qua onderstel etc. dan bijvoorbeeld de Titanium en de ST-Line.

    Die laatste begrijp ik, die is immers standaard een centimeter verlaagd, echter voor zover ik kan vinden en zien is er geen verschil tussen de Titanium en de Vignale in dit opzicht. Natuurlijk is een Vignale wel van binnen tot op zekere hoogte meer gemaakt op comfort. Ik hoop dan ook dat iemand hier duidelijkheid over kan geven en wat jullie meningen zijn. Want in mijn ogen, zelfs al zou de Vignale meer zijn afgesteld op comfort, dan zou dit toch nog steeds geen beperking moeten zijn om hem te verlagen?

    Ik kan een stugge auto namelijk zelf erg waarderen, ik wilde echter geen ST-Line omdat ik het interieur van de Vignale vele mooier en fijner vind, de achterbumper heel veel mooier en de full-dynamic headlights wilde hebben.

    De verlaging waar ik voor wil gaan is zoals deze standaard door Ford wordt aangeboden van Eibach, de auto zou hier 2 cm mee zakken:



    Eibach®* Verlagingsset PRO-KIT sportveren
    Ford Focus 04-2018, Wagon, behalve Active en ST. Auto's met voorasbelasting tot 1050 kg en achterasbelasting tot 1035 kg. Zie de handleiding van de auto voor de maximale asbelastingen

    2 457 009



    Verbetert de prestaties en het aanzicht van uw auto door het zwaartepunt te verlagen, waarmee het achterover hangen tijdens acceleratie wordt verminderd, het rollen van de carrosserie in bochten wordt geminimaliseerd en de auto tijdens het remmen minder duikt. Ontworpen om perfect samen te werken met de af fabriek gemonteerde schokdempers. Met progressief ontworpen veren, getest door de ophangingsexperts van Eibach®* en door professionele coureurs. Zorgen voor een sportieve look en een uitstekende handling zonder de veiligheid of het rijcomfort in gevaar te brengen. Getest door de TÜV volgens de hoogste automotive kwaliteitsstandaard, in overeenstemming met ISO/TS 16949. Verlaging voor/achter van circa 20 mm-25 mm/25 mm, ST-Line: voor/achter van circa 10 mm

    https://www.ford-accessoires.nl/styling/verlagingsset/verlagingsset/2457009?model=focus&year=2018
     
  2. Voor stugge wegligging zou ik eerst ervaring op doen in je nieuwe auto. Vele "coureurs" merken het verschil niet in een bestuurdersstoel in hoogte verzetten tov een verlaging. Wie weet raak je heel snel verwend aan de nieuwe rijeigenschappen. Voor de looks blijft het een persoonlijke kwestie ik vind zo'n verlaagde auto er al erg snel tokkie uit zien. Zelf zou ik eerder naar grotere banden/velgen gaan kijken.
     
  3. Hij komt al op de 18" ( 8 x 18", ET 55, bandenmaat 235/40 R18 91V) ik denk niet dat daar nog heel veel winst in zit, zeker niet ten opzichte van de prijs.
     
  4. Ik vind het verre weg van tokkie om je auto te verlagen. Het is maar 2 cm he. Het is niet dat hij bijna op de grond ligt. Standaard zijn de auto's veel te hoog afgesteld wat mij betreft. Meer comfort natuurlijk.
    Lijkt me dat je het ook achteraf nog kan doen toch? Rij je gewoon even paar maanden zonder verlaging en kan je er altijd nog voor kiezen. Geen haast toch?
     
  5. Het verschilt heel erg per auto. Onze C-Max zou ik nooit verlagen aangezien de standaard al behoorlijk laag ligt. Aan de andere kant zijn er ook auto's waarbij je denkt dat het met 2cm lager een stuk beter oogt.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  6. Als ik online de foto's bekijk ziet het er sowieso beter uit, zelfs 4 centimeter omlaag ziet er nog netjes uit, maar daarna, tja dan vind ik het ook wel not done worden.
     
  7. Ga er eerst eens mee rijden, verlagen kan altijd nog.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  8. Van nature stuurt en veert een Focus al behoorlijk strak, zoals de
    meeste al adviseren, eerst lekker sturen en kijken of je het echt nodig
    vind....ik gok van niet ;)
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  9. Wat @Patman en @DexterXL zegt...,eerst maar eens mee rijden ,verlagen kan dan altijd nog.:cool:
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  10. Ik zit in hetzelfde schuitje, en wou er net een topic over zoeken toen ik dit las.

    Wij zijn in afwachting van onze ST-Line welke ik voor de looks en de net wat strakkere (lees iets minder overhellen) wegligging ook iets wil verlagen.

    Nu heb ik al met de ST-Line gereden en de wegligging is al super! Niet hard of onrustig, maar wel sportief.
    Maar nu twijfel ik enorm over H&R of Eibach. Ik nijg heel erg naar Eibach omdat Ford ze zelf aanbiedt en ik de 40mm van H&R eigenlijk iets teveel vind, echter kan ik hier geen enkele foto of gebruikers info over vinden.
    Ook lijkt het erop dat de Eibach vrij universeel is aangezien deze voor elk Focus (op de Active na) model verkrijgbaar is. De H&R is dan weer specifiek voor de ST-Line.....

    Ik kan dus jouw vragen ook niet echt beantwoorden. Al denk ik wel dat de 20 / 25mm verlaging erg netjes zal staan en ben er vrij zeker van dat Eibach niet extreem hard zal zijn, maar de Vignale net wat sportiever zal maken!
     
    Gitzo en OmeJoyo vinden dit leuk.
  11. Hier idem, ik krijg woensdag mijn nieuwe 19". Even kijken hoe de auto gaat rijden dan maar kans vrij groot dat hij toch iets lager gaat.
    Ga waarschijnlijk voor Eibach, het scheelt niet veel maar denk net genoeg dat je het wel kan zien en kan merken qua rijgedrag. Maar ben ook nog aan het oriënteren ;).
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  12. Iemand ondertussen al foto’s van een mk4 verlaagd met eibach’s. Bij mij hebben er H&R veren onder gezeten maar ik vond de 4cm verlagen op de station echt wel teveel van het goede. Dus deze zijn er ondertussen onderuit gehaald.
     
  13. Had er een foto van gemaakt!;)
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  14. Ben ook benieuwd, die zie je eigenlijk nergens. Het scheelt maar 10mm bij een ST line. Verschil is nihil.
    De 14de komen er bij mij H&R onder.
     
  15. Staat zeker heel mooi de H&R maar qua hoogte ligt hij echt laag.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  16. Ik had foto’s van de wagen met de H&R eronder maar deze stonden op mijn oude gsm en vergeten over te zetten mijn vraag over de eibach is gwn omdat ik al overal naar foto’s heb gezocht van een focus met eibach eronder en deze niet gevonden heb. Terwijl er van de H&R veren hele duidelijke foto’s op Google te vinden zijn van zowel hatchback en station.
     
  17. Al eens gekeken naar een schroefset? Kan je zelf de hoogte regelen, wat een stuk duurder.....
     
  18. Jup er is een st-suspensions schroefset in hardheid instelbaar. Die kost 800€ ong zonder plaatsing en dat is idd iets teveel van het goede
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  19. Ik heb de H&R en vind die perfekt, sterker nog krijg veel complimenten.
    Allemaal smaak kwestie.
     
    Leon Focus en Gitzo vinden dit leuk.
  20. Foto's? [emoji1][emoji6]
    EDIT: Oh ja, de mooie rode, mooi rood is niet lelijk ;).

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina