1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vervangen D-riem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jason101, 15 jul 2021.

  1. Deze prijzen zijn excl btw. En de waterpomp staat er niet bij vermeld.

    20210717_075321.jpg
     
  2. Ik denk gewoon incl de btw. Dit komt gewoon van de commerciele site van Ford
     
  3. Aan de andere prijzen te zien is het inc btw. 139euro voor aicoservice klopt nanelihk met inc btw.

    Denk idd zonder waterpomp. Rede is dat de waterpomp aangedreven wordt door de multiriem. Zover ik weet. Deze kun je laten zitten en pas vervangen als deze lekt.
    Alleen als driem los moet ervoor wordt het mee vervangen
     
  4. Kan je de waterpomp bij de 1.0 vervangen zonder de distributieriem los te halen? Dan kan je die laten zitten.
    Bij de 4 cilinder 1.5 Ecoboost wordt hij ook aangedreven door de multiriem maar om hem te vervangen moet de distributieriem er wel af.
     
  5. De door Ford getoonde prijzen zijn inderdaad inclusief BTW. Deze vermeldde prijs voor het vervangen van de distributieriem is er echter op gebaseerd dat het vervangen van de distributieriem tegelijkertijd met een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd.


    De op de offerte vermeldde prijs van €1710,- is naar mijn mening prima als volgt te verklaren:

    FMSL Economy Service + luchtfltr € 155,-
    Distr.riem vv.(excl. aandrijfriem) € 1261,-
    Aandrijfriemen vervangen € 32,-

    Dan blijft er nog € 262,- voor het vervangen van de waterpomp. Ford schrijft in Ecat voor het vervangen van de waterpomp van de 1.0 ECOboost i.c.m. andere werkzaamheden 0,9 uur arbeid en de originele (door Pierburg geproduceerde) waterpomp voor (welke circa €200,- kost).



    Mijns inziens is het niet strikt noodzakelijk om de waterpomp mee vervangen.

    De waterpomp wordt bij de 1.0 ECOboost door de multiriem aangedreven en heeft verder niets met de distributieriem (wetbelt) van doen. De waterpomp zit bij de 1.0 ECOboost op een dusdanige plaats gemonteerd dat het vervangen van de pomp een relatief snelle en eenvoudige klus is. De laatste keer dat ik bij mijn 1.0 ECOboost de waterpomp heb vervangen was ik (inclusief het aftappen en vacuum vullen van het koelsysteem) binnen een uur klaar.
     
    meeder vindt dit leuk.
  6. Ik zou met de volgende gegevens,
    www.boschcarserviceautoborg.nl/ford/ecoboostdistributieriem
    Naar boschcarservice in de buurt gaan. (Bijvoorbeeld) Home | Bosch Car Service van Maanen (bcsvanmaanen.nl) En kijken wat hun hier op te zeggen hebben.
    lijkt mij dat ze er wel in mee zouden moeten gaan.

    PS. Sander is een kennis en tevens de eigenaar van deze zaak. Hij deed altijd mijn winterbanden.

    Succes.
     
  7. geen idee maar vragen kan altijd toch ;)
     
  8. Dank voor de link Ronald, al vraag ik mij af hoe ze dit doen voor dit " relatieve" lage tarief. M.a.w. is dit te vertrouwen? Liefst laat ik dit over aan specialisten of iemand die weet hoe de ecoboost in elkaar zit. Ik ben ook effe langs "mijn" universele garage geweest, waar ik vaker kom en ze mij goed kennen.
    Mijn eerste vraag was hoeveel hij weet over de ecoboost. Eigenlijk niet zoveel en vooral als het om de d-riem gaat. Het is specialistisch werk waarbij speciaal gereedschap vereist is die hij ook niet heeft.
     
  9. Vraag het aan yeah steel forumlid die heeft het in Groningen laten doen.
     
  10. Ik neem aan dat als er over wordt bericht door bosch car services. Dat zij ook de expertise en het juiste materiaal hebben om de werkzaamheden goed uit te voeren!
     
  11. Ik heb desalniettemin toch een mail gestuurd naar boschcarservice in Den Haag. Kijken wat voor tarief zij hanteren.
     
    rfocus vindt dit leuk.
  12. Vraag ook specifiek om ook de wetbelt tussen de krukas en de oliepomp te vernieuwen.

    Ik heb al meerdere keren gelezen dat bedrijven alleen de wetbelt tussen de krukas en nokkenassen vervangen en de wetbelt tussen de krukas en de oliepomp laten zitten. Dit is op de korte termijn weliswaar goedkoper (de carterpan hoeft immers niet te worden gedemonteerd) maar op de langere termijn loop je een aanzienlijk risico dat de gehele boel nog een keer open kan om de wetbelt van de oliepomp alsnog te vernieuwen. De wetbelt van de oliepomp loopt achter de wetbelt van de distributie en is alleen te vervangen wanneer de gehele distributie is gedemonteerd.
     
    rfocus vindt dit leuk.
  13. Dank voor de tip @JW, ga ik doen. In overleg met de financieel directrice hebben we besloten om het bij Mebu te laten uitvoeren. Ik heb nog geen ervaring met Mebu maar ze staan geloof ik wel bekend als betrouwbaar en zijn tevens ford specialist. Kost wat meer maar zeker ook minder dan bij de dealer.
     
    meeder vindt dit leuk.
  14. Voor mijn 1.6 ecoboost word het € 818,- volgens de onderhoudcalculator
     
  15. De 1.6 Ecoboost is in geen geval te vergelijken met de 1.0 Ecoboost met wetbelt.
     
  16. Misschien kan je bij Steeneveld in Nootdorp informeren? Die zullen wel de benodigde ervaringen hebben met de Ecoboost motoren.
     
  17. Dank je Bas. Ik heb direct een mail gestuurd.
     
  18. Wanneer wil je het laten doen dan @jason101? Volgend jaar pas toch?
     
  19. Auto is van april 2012 dus einde dit jaar. Maar ik wil me eerst even oriënteren i.p.v. overhaaste beslissingen nemen.
     

Deel Deze Pagina