Wij hebben dus de 1.5 red edition en de 1.0 st line. Maar ik vind de red edition veel strakker en directer sturen , ik weet van sommige merken dat dit aangepast kan worden via laptop. Is dit bij de focus ook zo?
Had ik nog bij mn post willen zetten, maar had geen tijd meer.. Allebij dezelfde velgen, maar ik heb 225 breed en zij 235. Dat kan zon groot verschil niet zijn, er moet iets anders zijn
Gewicht is compleet anders op de vooras, dat is je grootste verschil. Daarnaast maakt 225 vs 235 best wel wat uit; waarschijnlijk zijn de andere maten ook anders?! (dus hoogte van de band) En niet te vergeten bandenmerk en type. Met de software kan alleen de (variabele) intensiteit van de bekrachtiging ingesteld worden. Dus hoe licht of zwaar hij stuurt. Vergelijk appels met appels!
Nee hoogte is anders. 45 houdt in dat dr hoogte van de band 45%is van loopoppervlakte. Maar waar kun je die intensiteit instellen. Vindt dat de mijne te soepel gaat. Soms is het wel fijn maar standje zwaarder mag van mij wel. Krijg nu een zweverig gevoel. Buiten dat zitten er best veel variablen in dat stuur kan beinvloeden. Dempers en veren hebben ook invloed. Door minder of meer rol krikg je ander stuurgevoel. Door andere motor zal de dempers ook anders zijn.
235 is 94mm hoog en 225 is 90mm hoog. geen grote verschil maar kan altijd samen met de breedte van de band iets mee te maken hebben. nou gok ik dat de 1.5 red edition 235 heeft en dus van zich zelf al zwaarder draait. dan de andere dat samen met zwaarder voorkant en dus ook zwaardere veren/dampers. kan de stuurgedrag beinvloeden allebei wel wagon of hatchback
dus as gewicht en bandenmaat zijn anders voor de rest lijkt het gelijk enige dat je zou kunnen doen is kijken of dezelfde veren onder zitten aan de hand van de chassisnummer zou je het op etis (als je toegang hebt) de belastingklasse kunnen bekijken en welke wielophaning erop zit. anders zou je met chassisnummer op 7zap.com kunnen kijken of er verschil in zit. hebben beide auto's wel driver package, dus automatisch inparkeren. of hebben beide dat niet enige wat ik weet is dat de red edition met standaard ophanging belastingklasse voor J en achter U heeft st-line belastingklasse van voor H en achter P die heeft vering voor beter wegligging. dit waren luk raak auto's die te koop staan en daar via etis opgezocht. dit zou dus een verklaring kunnen zijn tot ander stuurgedrag met rijden. zelf heb ik liever op me eigen auto ook een sportievere veer, deze rolt voor mij net teveel. maar zolang het niet kapot is zie ik geen directe rede tot vv. maar terugkomen op de grote vraag is het aan te passen, daar ben ik ook zeer benieuwd naar als ik as-built bekijk dan zie ik het zelf niet zo waar het staat
En vergeet bandenspanning verschil niet. Dit kan ook veel schelen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk