Ik ben eens aan het zoeken geweest hier in de buurt en nu kwam ik dit bedrijf tegen, zijn er mensen die hier al eens geweest zijn of meer info over hebben. Zou graag nogmaals een dyno-run doen maar dan wel een goede met betere koeling. http://www.supro.nl/ Zaterdag was idd een leuke en gezellige dag, helaas zijn ze niet echt ingesteld op turbo motoren, alleen de eerst run was goed de 2de was altijd behoorlijk lager.
Simon, mijn eerste keus, terug waar je de eerste geweest bent. Dan heb je het beste vergelijk en zit je bij een gerenomeerde partij. Ook Verhoeven in Harskamp is goed. Heeft ook veel koelvermogen beschikbaar.
:-) Nog even en we lijken wel een Engels forum Oh ja, het quaiffe diff.... dat zat er bij mij toen nog niet in. Zal zeker wat aandrijfverliezen geven, tenzij beide wielen (vrijwel) evenveel grip hebben want dat hoeft het diff niets te doen. 10pk ben je bij een ST/RS alleen aan rolweerstand op de wielen al kwijt, kan nooit bij dergelijke vermogens als je t mij vraagt.
Mijne heeft bij Verhoeven op de bank gestaan, en voor zover ik er verstand van heb leek dat mij een erg goede. Goede zekering van de auto, zeer adequate koeling, prerun voor transmissie en rolverlies, ervaren mensen. Ze kunnen in ieder geval een Nissan GTR met 700pk aan!
hierbij bied ik mij geheel belangeloos aan om de een keer om te ruilen voor de getunde neej...zonder dollen, ik denk dat een meting bij van Beek idd een zuiverder beeld kan geven maar begrijp ook wel dat het weer een dag en geld kost.
Ik weet wat je bedoeld Ik zal eens contact met ze opnemen en vragen hoe en wat, is en blijft het beste om idd daarheen te gaan dan krijg ik echt duidelijk op papier wat het verschil is. Bedankt weer allemaal, ook voor je aanbod Gerard al sla ik het natuurlijk af
Mmm ook maar eens naar verhoeven dan. Quiaffe nog niet eens aan gedacht.... Dat scheelt ook natuurlijk. Goeie kaz.
Klopt, ik zal de meting wel bij techniek plaatsen. Dan kunnen de techneuten erover buigen. Intressante discussie hier heren, weer wat geleerd vandaag!
Beste meting: 243 PK aan de wielen 411 nm Mountune geeft voor de 260 upgrade aan: 260 aan de krukas. Heb grotere downpipe en uitlaat, alsmede inletplenum met omrekening naar 15% verlies zit je dan op bijna op 280 aan de krukas. (volgens Mountune). Dat het bijna "hetzelfde" voelt als een zit em dus grotendeels in het koppel niet zozeer in de PK's. Fabrieksopgave Ford 225 PK (krukas/wielen?) 320 nm Fyi Good morning John, If your dyno figure is at the wheels then it's pretty much bang on! I'm presuming from your message regarding a 7% transmission loss that it didn't actually run a coastdown? Typical front-wheel drive cars see around 15% transmission loss which makes your car 279.45 bhp - so within a handful of horsepower of where we'd typically expect to see it.. The torque isn't far off either so it looks like you may have found a dyno that reads 'pretty' accurately! David Moore Mountune.
Net mail gehad van Jeroen van Unlimited Tuning, hij schrijft letterlijk dat de testbank het vermogen op de wielen meet. Meer kan ik er ook niet van maken op het moment.
Kan er iemand een lijstje maken van alle auto's die daar op de bank staan en dan erbij zetten wat het gemeten vermogen op de bank is en wat er volgens Ford aan motorvermogen zou moeten zijn?
fase 2 2008 1.6 fabrieksopgave 110 PK ???NM vermogensbank (voorwielen) 109 PK 255 NM (is geworden: 139 PK 302 NM)
Ik ga er steeds minder van begrijpen, dit zou betekenen dat Simons RS 309 PK aan de wielen heeft, en opgegeven motorvermogen 305 PK? Hoe blij ik ook voor hem ben dat de RS er weer is.... dat lijkt me niet erg logisch... Meer PK aan de wielen dan Ford opgeeft aan de krukas Simon, of heeft de vorige eigenaar (of jij) de RS getuned?
De is geheel standaard voor zover ik weet, ook de vorige eigenaar heeft mij dit bevestigd. Ik heb inmiddels contact op genomen met Beek autoracing waar ik de vorige x een rollerbanktest heb gedaan voor de autoweek. Deze heeft nog een aantal dagen dat de bank beschikbaar is, kreeg vandaag een mail terug. Ik moet op m'n werk nog ff vrij regelen maar als dat lukt dan ga ik daar een nieuwe dyno-run laten doen, dan kan ik echt een goed vergelijk maken. Mijn Pk verhaal wordt nog vervolgd dus...........
GerardTDCI Focus 2 2008 1.6TDCI fabrieksopgave 110pk ???Nm gemeten 109pk 255Nm Godtoh Fiesta 7 1.6ti-vct fabrieksopgave 120pk 152Nm gemeten 113pk 135Nm Nvanerp Fiesta ST fabrieksopgave 150pk 190Nm gemeten 144pk 195Nm Als iemand zijn waarde hierbij zet, dan graag quoten en aanvullen. Misschien dat iemand er keurig een tabeltje van kan maken.