1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vermogensmeting Amersfoort.

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door The Dutch, 22 okt 2011.

  1. Ik ben eens aan het zoeken geweest hier in de buurt en nu kwam ik dit bedrijf tegen, zijn er mensen die hier al eens geweest zijn of meer info over hebben.
    Zou graag nogmaals een dyno-run doen maar dan wel een goede met betere koeling.

    http://www.supro.nl/

    Zaterdag was idd een leuke en gezellige dag, helaas zijn ze niet echt ingesteld op turbo motoren, alleen de eerst run was goed de 2de was altijd behoorlijk lager.
     
  2. Simon, mijn eerste keus, terug waar je de eerste geweest bent. Dan heb je het beste vergelijk en zit je bij een gerenomeerde partij. Ook Verhoeven in Harskamp is goed. Heeft ook veel koelvermogen beschikbaar.
     
  3. :-) Nog even en we lijken wel een Engels forum :schater:

    Oh ja, het quaiffe diff.... dat zat er bij mij toen nog niet in. Zal zeker wat aandrijfverliezen geven, tenzij beide wielen (vrijwel) evenveel grip hebben want dat hoeft het diff niets te doen.

    10pk ben je bij een ST/RS alleen aan rolweerstand op de wielen al kwijt, kan nooit bij dergelijke vermogens als je t mij vraagt.
     
  4. Mijne heeft bij Verhoeven op de bank gestaan, en voor zover ik er verstand van heb leek dat mij een erg goede. Goede zekering van de auto, zeer adequate koeling, prerun voor transmissie en rolverlies, ervaren mensen.
    Ze kunnen in ieder geval een Nissan GTR met 700pk aan! :)
     
  5. hierbij bied ik mij geheel belangeloos aan om de :rs: een keer om te ruilen voor de getunde :tdci: :whistle:

    neej...zonder dollen, ik denk dat een meting bij van Beek idd een zuiverder beeld kan geven maar begrijp ook wel dat het weer een dag en geld kost.
     
  6. Ach...en wat is "zuur rijden" in een RS??? Zelfs in de file heb ik nog veel plezier in de mijne. :baeh:
     

  7. Ik weet wat je bedoeld:thumbs:

    Ik zal eens contact met ze opnemen en vragen hoe en wat, is en blijft het beste om idd daarheen te gaan dan krijg ik echt duidelijk op papier wat het verschil is.

    Bedankt weer allemaal, ook voor je aanbod Gerard al sla ik het natuurlijk af:badgrin:
     
  8. Mmm ook maar eens naar verhoeven dan.
    Quiaffe nog niet eens aan gedacht.... Dat scheelt ook natuurlijk.

    Goeie kaz.
     
  9. Klopt, ik zal de meting wel bij techniek plaatsen. Dan kunnen de techneuten erover buigen. Intressante discussie hier heren, weer wat geleerd vandaag!
     
  10. :rs: ook niet voor :st: ruilen?
    en ik kom wel eens in het oosten.

    (koppel is wat je gewend bent hoor Simon ;) )
     

  11. :schater: ruim 2maanden '' :st: '' gereden, dus laat maar:baeh:
     
  12. #52 Grey-ears, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2011
    Beste meting:
    243 PK aan de wielen
    411 nm

    Mountune geeft voor de 260 upgrade aan: 260 aan de krukas.
    Heb grotere downpipe en uitlaat, alsmede inletplenum met omrekening naar
    15% verlies zit je dan op bijna op 280 aan de krukas. (volgens Mountune).
    Dat het bijna "hetzelfde" voelt als een :rs: zit em dus grotendeels in het koppel
    niet zozeer in de PK's.

    Fabrieksopgave Ford 225 PK (krukas/wielen?)
    320 nm


    Fyi

    Good morning John,

    If your dyno figure is at the wheels then it's pretty much bang on! I'm presuming from your message regarding a 7% transmission loss that it didn't actually run a coastdown? Typical front-wheel drive cars see around 15% transmission loss which makes your car 279.45 bhp - so within a handful of horsepower of where we'd typically expect to see it.. The torque isn't far off either so it looks like you may have found a dyno that reads 'pretty' accurately!

    David Moore
    Mountune.
     
  13. Net mail gehad van Jeroen van Unlimited Tuning, hij schrijft letterlijk dat de testbank het vermogen op de wielen meet.
    Meer kan ik er ook niet van maken op het moment.
     
  14. Kan er iemand een lijstje maken van alle auto's die daar op de bank staan en dan erbij zetten wat het gemeten vermogen op de bank is en wat er volgens Ford aan motorvermogen zou moeten zijn?
     
  15. :focus2: fase 2 2008 1.6 :tdci: fabrieksopgave 110 PK ???NM vermogensbank (voorwielen) 109 PK 255 NM (is geworden: 139 PK 302 NM)
     
  16. Ford Fiesta MK7 1.6ti-vct: gemeten: 113pk 135nm fabrieksopgave: 120pk 152nm
     
  17. Ik ga er steeds minder van begrijpen, dit zou betekenen dat Simons RS 309 PK aan de wielen heeft, en opgegeven motorvermogen 305 PK?

    Hoe blij ik ook voor hem ben dat de RS er weer is.... dat lijkt me niet erg logisch... Meer PK aan de wielen dan Ford opgeeft aan de krukas

    Simon, of heeft de vorige eigenaar (of jij) de RS getuned?
     
  18. Gemeten : 144 pk 195 nm
    Fabrieksopgave : 150 pk 190 nm

    Wel met k&n 57i
     
  19. De :rs: is geheel standaard voor zover ik weet, ook de vorige eigenaar heeft mij dit bevestigd.

    Ik heb inmiddels contact op genomen met Beek autoracing waar ik de vorige x een rollerbanktest heb gedaan voor de autoweek.
    Deze heeft nog een aantal dagen dat de bank beschikbaar is, kreeg vandaag een mail terug.
    Ik moet op m'n werk nog ff vrij regelen maar als dat lukt dan ga ik daar een nieuwe dyno-run laten doen, dan kan ik echt een goed vergelijk maken.

    Mijn Pk verhaal wordt nog vervolgd dus...........
     
  20. #60 Johoo_NL, 25 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2011
    GerardTDCI Focus 2 2008 1.6TDCI fabrieksopgave 110pk ???Nm gemeten 109pk 255Nm
    Godtoh Fiesta 7 1.6ti-vct fabrieksopgave 120pk 152Nm gemeten 113pk 135Nm
    Nvanerp Fiesta ST fabrieksopgave 150pk 190Nm gemeten 144pk 195Nm


    Als iemand zijn waarde hierbij zet, dan graag quoten en aanvullen.
    Misschien dat iemand er keurig een tabeltje van kan maken.
     

Deel Deze Pagina