Multimeter of 12v tester op dat kleine metalen stukje van de zekering als de motor draait en kijken of er stroom door gaat
Beschik je over forscan? Kijken of de BCM DTC's uitpoept. Dat geeft je een beeld waar je het kan zoeken, en daar kan je op verder diagnosticeren.
Dank alvast voor het volgen. Ik heb geen forscan of diagnose apparatuur. Ik probeer een afspraak te maken, maar de garages hebben het erg druk. Nu hoorde ik dat een kapotte audio vaker voorkomt bij de Focus. En dat dan het instrumenten paneel ook uitvalt. Oplossing zou zijn om radio te laten repareren. Kosten 300-500 euro. Komt dit idd vaker voor?
Ik kom er niet goed bij... Kan het verhaal kloppen van mijn garage man? : dat het aan de radio / infotainment ligt? Komt dat vaker voor? Is het niet beter om bij forum electronica te vragen?
Kapotte radio is niet echt iets wat hier vaak voorbijkomt. Het gebeurd wel eens maar nooit gehoord van radio en instrument paneel tegelijk stuk of van invloed op elkaar. Wel vaker gehoord dat bcm stukgaat door lekkend ruitenwisservloeistof pompje omdat het naar binnen lekt en de zekeringkast heel dicht bij de thule zit. Als je in de buurt van Den Haag woont wil ik best forscan er voor je aanhangen en uitlezen
Lekkage van de ruitensproeierpomp gaat door capillaire werking door de bedrading en komt zo uit bij de bcm
Ik woon in Den Bosch. Ik laat m uitlezen en dan kijk ik of het zinnig is om in zijn verhaal mee te gaan. Of weet iemand hier in de buurt iemand die het uit wil lezen?
Dank je voor de tip Edgar. Ik heb aangeboden diensten in de zoekfunctie ingevuld. Dat werkt niet. Waar kan ik het vinden?
Dank je. Ik ben een gesprek begonnen met Pascal. Overigens loopt de accuspanning terug in 6 uur van 12,72V naar 12,4V zonder starten oid tussentijds.
Gezien eerdere foutcode's is er iets meer aan de hand dan een kapotte radio. Dus zal vooral eerst een goede diagnose laten stellen voordat je er een euro in stop, straks heb je de hele auto vervangen en bleek het iets heel eenvoudigs.... Je kan nog nagaan hoe oud de accu is, kan ook aan de hand van de fabriek code op de accu als niemand een sticker heeft geplakt.
Alles via whatsapp: Spanning accu gemeten: 12,4V in rust, lopende motor 14,9V. Weerstand tussen accu en carrosserie, en motorblok . 3 als resultaat bij 200 instelling. Weerstand met brandstof pomp kreeg ik niet voor elkaar. Stekker trekhaak doorgemeten...niets gevonden. Alles onder voorbehoud dat ik het juist heb gedaan.
Vandaag de oorzaak ongeveer gevonden. Op het BCM had ik één stekker nog niet losgemaakt, niet gezien of zo, en die bleek doorgebrand: C2280D met veel schade.. Samen met Pascal alles doorgelopen. Kapotte stekker verwijderd en bij starten werken de sproeiers voor en achter continu. De bijbehorende zekeringen er even uitgehaald. Nu op zoek naar vervangend materiaal. Iedereen toch gelijk...water via de waterpomp leiding. Had ik het geweten, dan had ik alles vooraf preventief vervangen. ;-(