Hallo, Ik had 4 nieuwe velgen en banden op de auto en die reed als een trein. Geen trillingen in het stuur of whatever. Linker velg voor was beschadigd geraakt en is vervangen door een nieuwe velg !! Nadat deze velg geplaatst was en de band was omgezet trilt het stuur rond 100. Langzamer of een stuk sneller resulteert in geen trillingen in het suur. Als je ook licht stuurt bij rechtdoor gaan voel je het gewoon. Rare is dat er geen onbalans is in de vervangen velg (rechts voor ook nog bekeken en was ook goed) !! Maar toch trilt het stuur wat het niet deed voor dat de nieuwe velg was vervangen. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Hoe is de velg beschadigd ? Als de velg flinke tik heeft gehad kan zomaar de ophanging ook ergens vervormd of. Beschadigt is
twee keer gedaan en 2 keer alles 0 Op een Hunter machine. Hoogteslag wellicht nog zat ik aan te denken ineens?
Ik zat net te denken is de band nog wel rond? Er hoeft maar iets van het loopvlak wat los van het karkas van de band is gekomen om een trilling te veroorzaken. Als je de auto opkrikt zodat je de betreffende wiel zo snel mogelijk kan draaien en je kijkt naar het loopvlak zou je het moeten zien.
Zet je reserve wiel eronder en kijk of het weg is. Dan weet je of het in de band/velg combinatie zit of verder.
Of even de velg met band omwisselen van voor naar achter Als hij dan nog trilt kan je de band met velg uitsluiten Suk 6
Heb ik ook eens gehad, meermaals gebalanceerd en toch problemen, bleek achteraf het balanceer apparaat niet goed... Even van bandenwissel van voor naar achteren, zoals als eerder aangegeven om daadwerkelijk de band-velg combi uit te sluiten.
Even net gereden Wat opvalt.. Als de auto nog koud is zeg maar (binnen 4 minuten op de snelweg) dan is er geen trilling in het stuur. Naarmate je langer rijdt komt de trilling !! Dat is vreemd toch....
In die tijd zijn de banden nog koud en is de luchtdruk lager. Door het rijden worden banden warm en worde de luchtdruk langzaam hoger. Je kan eens proberen om met 0.2 bar minder te beginnen
is je bandenspanning wel overal gelijk? als daar een groot verschi in zit kan dat ook trilligen veroorzaken
Is de band waar je beschadigde velg zat nog in goede staat? Weet natuurlijk niet hoe dit verlopen is, maar de band zelf kan misschien zo beschadigd zijn (al dan niet zichtbaar) dan ie hierdoor een bult ergens heeft in het loopvlak.