1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Velg vervangen geen onbalans toch trillingen stuur rond 100km/u

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door EdvanAl, 19 mrt 2022.

  1. Hallo,

    Ik had 4 nieuwe velgen en banden op de auto en die reed als een trein.
    Geen trillingen in het stuur of whatever.

    Linker velg voor was beschadigd geraakt en is vervangen door een nieuwe velg !!
    Nadat deze velg geplaatst was en de band was omgezet trilt het stuur rond 100.
    Langzamer of een stuk sneller resulteert in geen trillingen in het suur.

    Als je ook licht stuurt bij rechtdoor gaan voel je het gewoon.

    Rare is dat er geen onbalans is in de vervangen velg (rechts voor ook nog bekeken en was ook goed) !!

    Maar toch trilt het stuur wat het niet deed voor dat de nieuwe velg was vervangen.

    Iemand een idee wat dit kan zijn ?
     
  2. Ik zou de ophanging van die betreffende wiel [laten] controleren
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  3. Of ook de schijf er even af en er onder goed schoonmaken.
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  4. Hoe is de velg beschadigd ? Als de velg flinke tik heeft gehad kan zomaar de ophanging ook ergens vervormd of. Beschadigt is
     
    gerardTDCI en EdvanAl vinden dit leuk.
  5. nee was alleen kras op velg door foutje.
     
  6. Wel goed gebalanceerd
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  7. twee keer gedaan en 2 keer alles 0
    Op een Hunter machine.

    Hoogteslag wellicht nog zat ik aan te denken ineens?
     
  8. Ik zat net te denken is de band nog wel rond? Er hoeft maar iets van het loopvlak wat los van het karkas van de band is gekomen om een trilling te veroorzaken.
    Als je de auto opkrikt zodat je de betreffende wiel zo snel mogelijk kan draaien en je kijkt naar het loopvlak zou je het moeten zien.
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  9. Zet je reserve wiel eronder en kijk of het weg is. Dan weet je of het in de band/velg combinatie zit of verder.
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  10. Of even de velg met band omwisselen van voor naar achter
    Als hij dan nog trilt kan je de band met velg uitsluiten
    Suk 6
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  11. Heb ik ook eens gehad, meermaals gebalanceerd en toch problemen, bleek achteraf het balanceer apparaat niet goed...:weird:
    Even van bandenwissel van voor naar achteren, zoals als eerder aangegeven om daadwerkelijk de band-velg combi uit te sluiten.
     
    Edgar Focus en EdvanAl vinden dit leuk.
  12. Even net gereden
    Wat opvalt..
    Als de auto nog koud is zeg maar (binnen 4 minuten op de snelweg) dan is er geen trilling in het stuur.

    Naarmate je langer rijdt komt de trilling !!
    Dat is vreemd toch....
     
  13. Heb toevallig exact dit probleem sinds kort…
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  14. Worden denk de banden warmer toch even wisselen
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  15. Wissel in de zin van voor naar achter en achter naar voren ?
     
  16. Jep
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  17. In die tijd zijn de banden nog koud en is de luchtdruk lager. Door het rijden worden banden warm en worde de luchtdruk langzaam hoger.
    Je kan eens proberen om met 0.2 bar minder te beginnen
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  18. is je bandenspanning wel overal gelijk? als daar een groot verschi in zit kan dat ook trilligen veroorzaken
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  19. Is de band waar je beschadigde velg zat nog in goede staat? Weet natuurlijk niet hoe dit verlopen is, maar de band zelf kan misschien zo beschadigd zijn (al dan niet zichtbaar) dan ie hierdoor een bult ergens heeft in het loopvlak.
     
    EdvanAl vindt dit leuk.
  20. Jazker was alleen kras op velg door fout werkplaats
     

Deel Deze Pagina