Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veel gestelde vragen over Exterieur / verlichting

Discussie in 'Exterieur' gestart door Hunter, 28 okt 2008.

  1. De engelse zijn anders, schijnen naar links de berm in als ik me niet vergis.
     
  2. Kan je die niet in LHD modus zetten?

    Op forum hier stond er een wagen waar je RHD kon activeren in de lichten, kan ook zijn dat dit enkel is voor xenon versies
     
  3. Zoiets hoop ik eigenlijk ook ,ik ben op zoek naar andere lampen en in Engeland zijn die vaak wat meer te koop omdat dat toch een beetje een Ford land is.
    En omdat tegenwoordig bijna alles via de computer gaat.
     
  4. #84 JW, 22 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2016
    Bij koplampen zit er verschil tussen links en rechts rijdend verkeer. Hierbij zijn de reflectoren of projectoren (hetgeen van toepassing is) gespiegeld.

    Originele Xenon koplampen kunnen vaak d.m.v. een hendeltje in de koplamp worden omgezet. Dit is echter alleen voor tijdelijk gebruik. Dit hendeltje zorgt er alleen voor dat het lichtbeeld wat wordt afgevlakt en voorkomt hiermee het verblinden van tegenliggers. Het lichtbeeld voldoet hiermee niet aan de permanente eisen.

    Bij mijn weten wordt bij het elektronisch aanpassen in de boardcomputer wat bij sommige voertuigen mogelijk is de hoogteregeling van de koplamp aan de passagierskant wat lager gezet zodat tegenliggers minder snel worden verblind.


    De enige manier om Engelse Xenon koplampen geschikt te maken voor gebruik in Nederland is door de projector te vervangen of de projector te modificeren zodat het lichtbeeld voldoet aan de Nederlandse eisen.
     
  5. Dank je voor de heldere uitleg ,maar bij halogeen is dat dan ook het zelfde verhaal? ,want het gaat mijn eigenlijk om het kopen van de halogeen versie maar dan met de DRL led in de lampen,hier bij de Ford kosten ze 440,- incl btw ....per stuk...,beetje duur. ha ha
     
  6. Bij halogeen koplampen heb je precies hetzelfde probleem. Hierbij is de complete reflector gespiegeld.
     
  7. die bestaan toch helemaal niet? :shrug:
    ik dacht dat DRL in de koplamp alleen leverbaar is met xenon.
     
  8. Bij de Focus 3 fase 2 zijn er 3 soorten koplampen:

    Halogeen zonder DRL.
    Halogeen met DRL.
    Xenon met bochtverlichting en DRL.
     
  9. weer wat geleerd.
    geldt dit ook voor de fase 1 dan?
     
  10. Nee, bij de fase 1 zijn er in Europa maar 2 soorten koplampen.

    Halogeen zonder DRL.
    Xenon met bochtverlichting en DRL.
     
  11. Bedankt voor je uitleg JW.:thumbs:
     
  12. De (kunststof) glazen van mijn mistlampen, in een focus mk2.2 2009, hebben aan de binnenzijde een soort streeppatroon en zijn nogal mat

    Is dit gebruikelijk ? ... of is er ook een probleem met de te warm wordende H11 lamp die erachter zit ? ... net zoiets als bij 5w5 stadslicht-lampjes !?
     
  13. Bij mijn Focus doen de mistlampen dat ook een beetje en daar zit H8 (35w) in. Daarnaast heb ik ze vrijwel nooit aan, dus ik denk niet dat het echt een warmte probleem vanuit de lamp is.
    Het ziet er bij mij uit alsof het water is wat opgedroogd is, eraf poetsen lukt niet (zomaar).
     
  14. Dank voor je reactie ! , dan zou het idd opgedroogd condenswater oid kunnen zijn ...
    Kan dat 'glas' gedemonteerd ?, dan zou ik eens een poging kunnen wagen het eruit te polijsten .., en anders nieuwe erin als het nog veel erger wordt, ze kosten niet veel zag ik
     
  15. De glazen van de mistlampen kunnen niet worden verwijderd. Vanuit dat oogpunt is vervangen dus de enige optie.
     
  16. #96 DeHof, 3 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2016
    Graag jullie mening / ervaring over 'uitwisselbaarheid', kwaliteit en duurzaamheid van de diverse aanbieders van aftermarket koplampen en achterlichten. Ik heb 2 universele tuning-bedrijven op de korrel die voor mijn fofo2 fase1 diverse modellen aanbieden, in prijs variƫrend van ruim 200 tot bijna 400 euro voor een set koplampen en rond 250 voor een set (led)achterlichten. Ik zou mijn originele units t.z.t. graag vervangen door een versie met dagrijlicht, maar heb nog geen idee waar ik het best terecht kan.

    Alvast bedankt!

    [EDIT] verplaatst naar http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=49309
     
  17. Na de zoekfunctie en google, kwam ik er nog niet echt uit.
    Ik wil de zijknippers van de fofo1 vervangen voor clear versies. Maar welke lampje heb ik vervolgens nodig zodat die wel oranje blijft. Kan niet vinden welke fitting ik daarvoor nodig heb.
     
  18. W5W T10 silvervisions worden daar veel voor gebruikt :D
     
  19. Je hebt nu oranje zijknipper en deze wil je vervangen door de clear versie, alleen het lampje binnen in moet idd oranje blijven. Fitting is W5W (T10) heb hieronder even een linkje :)

    Lampje is een beetje chroom kleurig, dus je ziet vanaf buiten geen oranje gloed, maar als hij knippert is hij wil oranje.

    http://www.autolampen-shop.nl/t10-fitting/osram/osram-t10-w5w-diadem-chroom-oranje-p-54982.html

    *edit : [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] was me net voor :)
     
  20. [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] en [MENTION=17492]Magure[/MENTION] thanks voor het snelle antwoord:D
     

Deel Deze Pagina