1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vaste trekhaak Monteren, Focus Station

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door nickysmeding, 4 jun 2012.

  1. ik zou het zelf doen en dat heb ik ook gedaan. maar het is net wat je wilt.
    bij dealer krijg je echt precies wat ford voorgeschreven heeft.

    bij de trekhaak bedrijf komt er een setje op. voldoet aan de eisen alleen de electra is meer universele kastje waar ze de juiste software op hebben gezet zodat deze met de auto kan communiceren.
    maar het kan hetzelfde werken.

    heb het zelf gedaan zoals gezegt, bij mij werkt alles zoals het moet werken. bij defect verlichting geeft hij netjes melding dat die betreffende lamp defect is/ niet werkt
     
  2. Nee het wordt niet duidelijk gespecificeerd, behalve dat aanmelden van de module inbegrepen is.
     
  3. Ik heb de boel er toen zelf onder gezet. Alles met originele onderdelen. Viel heel erg mee en was leuk om even te knutselen. Aanmelden ben ik voor naar de dealer geweest
     
  4. Ik wil graag een trekhaak onder mijn 1.0 15pm wagon uit 2014 (MK3). Gezien de dealer prijzen voor een afneembare trekhaak (1092 en zelfs 1228) euro wil ik er ook zelf een gaan monteren. Alleen zou ik graag wat advies willen over mijn boodschappenlijstje. Ik wil graag de hier op het forum genoemde afneembare witter trekhaak waar ook de stekkerdoos weg kan klappen. Iemand die hier meer informatie over heeft? Waar te bestellen bijvoorbeeld ;-) Op de trekhaak zelf na is mijn lijstje:

    Finis 1832037 (SET ELEKTRISCHE AANSL. TREKHAAK)
    Finis 1786386 (MODUUL, REMMEN AANHANGWAGEN)
    finis 1757864 (EXTRA SET ESET TREKHAAK)

    Helaas heb ik geen voorbereiding in de achterbak en heb ik de extra kabel nodig. Is dit veel werk om deze te installeren? Iemand dit al eens gedaan?

    Mis ik nog iets?

    Het inleren kan ik zelf en ook de elektrische koelwaterpomp is bij aanschaf auto geplaatst (geïnspireerd door @JW)
     
  5. Met een beetje geluk heb ik de extra set nog in huis liggen.
     
  6. @rfknol , dank voor je aanbod! Ik heb helaas voor mij net de hele bups besteld incl extra kabelset :roll:. Ik kan nog ff kijken of retour sturen kan lonen mocht je hem nog hebben liggen.
     
  7. Gelukt met de witter trekhaak?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. @2015focus een beetje ;-) Ik kreeg in eerste instantie geen contact met de enige leverancier van witter trekhaken in nl die ik kon vinden (trekhakenspecialist.nl) dus toch maar een Brink diagonaal afneembare gekocht. Echter zag ik later via een omweg :oops: dat deze waarschijnlijk nog wel wat zichtbaar blijf indien afgenomen bij een standaard mk3 wagon achter bumper :S, stekker doos is ook weg klapbaar.
    Plaatje afgenomen brink trekhaak (bij ander model auto).
    [​IMG]

    Verwijnt de witter helemaal uit zicht? Anders ga ik misschien toch proberen de brink terug te sturen en de witter halen nu ik soort van contact met trekhaakspecialist.nl heb.
     
  9. HELP!!

    Ik heb jullie hulp eigenlijk hard nodig ;). Ik heb vandaag alle onderdelen elektrische ontvangen en ben met de handleidingen van de onderdelen eens gaan kijken in mijn auto ter voorbereiding. Met name of ik onder het dashboard kastje kon aftakken of dat het bij de accu moet. Ik heb de stekker welke noodzakelijk is volgens de handleiding gevonden echter is hij al bezet! Iemand enig idee hoe dat kan? Ik snap er ff niks meer van, het is geen scenario dat in de handleiding staat of hier op het forum want de stekkers links achterin heb ik niet. Ook in de fusebox tegen de accu aan zit een zekering (70 amp).

    Stekker waar de kabel in moet volgens handleiding:
    [​IMG]
    Onder mijn kastje Overzicht:
    [​IMG]

    Onder mijn kaste close-up stekker met groen/rood los gehaald. Hier zou de kabel in moeten maat hij is bezet:
    [​IMG]

    Zekering bij accu volgens handleiding:
    [​IMG]


    Zekering geinstalleerd (70 ampere):

    [​IMG]


    Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik nu verder moet op een door ford voorgeschreven manier? Ik ben ff de weg kwijt :roll:
     
  10. #150 StephenV, 2 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2019
    Als je de handleiding ziet.

    Dan geeft die met het icoontje aan,

    dat als de stekker aanwezig is ga je door naar stap 8 tot en met 12.

    Is de stekker niet aanwezig is ga je naar stap 13 toe.

    Je gaat dus gewoon verder met de handleiding en als je een stap tegen komt die al is uitgevoerd volgens het plaatje ga je door naar de volgende stap.

    Zet eventueel een krulletje bij iedere stap als je bevestigd heb dat die is uitgevoerd.
    Dan kun je voor je zelf met 100% zekerheid terug kijken iin de handleiding en zien dat je die stap heb uitgevoerd


    Betekend dat die gedeeltelijk al is voor bereid.
    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  11. #151 jweetje, 2 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2019
    @StephenV Zo heb ik dit ook gelezen. Echter staat er niet in het scenario dat de stekker al bezet is. De zekering die tijdens stap 8-12 vervangen wordt zit er bij mij wel alleen is die 70 amp, klopt ook volgens stap 8-12. :? Zie scan_handleiding voor meer info. Ik moet volgens stappen 8 t/m 12 alleen een 70 amp zekering in de pre-fuse box vervangen door een 40amp versie maar dan heb ik nog steeds geen voeding in de achterbak want ik weet niet waar de reeds aanwezige draad naar toe gaat. Ik kan eigenlijk stekker B1 er niet in doen want het contra deel is bezet.

    Ik heb in een wiring diagram van 2011 zitten kijken (is dit wel voor een MK3?) en daar lijkt het dat als deze stekker bezet is hij naar de rear junction box in de achterbak gaat. Zou het dan zo kunnen zijn dat er bij mij deels iets voorbereid is? De rear junction box (zekering kast in de achterbak) heef voeding nodig maar ik heb alleen de laatste stekkers boven de wielkast niet. :S Hulp is nog steeds welkom, flesje wijn? kratje bier?:D
     
  12. Ok, dit is te gênant voor woorden! :oops::oops: Ik heb net de handleiding van de kabelset met de 13 polige stekker doorgelezen en zie dat je daar de constante spanning met een draad van de zekering kast in de achterbak af tapt, enige dat naar voren toe moet is de canbus draad. Super stom dat ik daar nu pas achter kom:frusty:. Case closed, mijn posts mogen wat mij betreft verwijderd worden om het topic niet meer te vervuilen. Sorry voor de spam!
     
    StephenV vindt dit leuk.
  13. Ik heb toen de canbus afgetakt, vlakbij de zekeringkast ligt ook canbus. Op aanwijzingen van Antig01 hier. Werkt ook gewoon en je hoeft niet de hele auto door :)
     
  14. Hmm, dat is wel een goede tip! Heb de betreffende post van Antig01 nog niet gevonden. Tnx!
     
  15. Nou, de trekhaak zit eronder! Vrijwel zonder problemen dankzij de tips van jullie! Ik heb een witter afneembare gemonteerd met originele ford kabelset.

    Tijdens het monteren van de trekhaak zelf kwam ik erachter dat de air deflector van de 1.0 ecoboost in de weg zit en eigenlijk ook niet zomaar meer te monteren valt omdat 1 montage punt niet meer bereikbaar is. Een gat voor de trekhaak in de midden van de deflector kan prima maar dat ene geblokkeerde bevestigingspunt is wat lastiger. De trekhaak valt overigens wel mooi weg achter de standaard bumper. Vraag: Kan het kwaad de air deflector eraf te laten? Ik rijd nu zonder. Bij een hoop andere modellen loopt op de plek van de air deflector volgens mij een einddemper van de uitlaat dus is het misschien een typisch ecoboost 1.0 ding?
    [​IMG]

    groene cirkels zijn bevestigingspunten van de air deflector. Het bevestigingspunt links onder in de afbeelding is niet meer bereikbaar. Is het weglaten een slecht idee?
    [​IMG]

    Wat ook niet helemaal soepel ging was het aansluiten van de stekkerdoos, eigenlijk zit de uitgang aan de verkeerde kant voor de wegklapbare stekkerdoos. Heeft iemand hier een mooiere oplossing voor?
    Ingeklapt:
    [​IMG]
    Uitgeklapt:
    [​IMG]

    Foto’s bijgevoegd, is misschien nog interessant voor andere mensen die een witter overwegen.
     
  16. #156 StephenV, 21 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2019
    Als je uit die deflector een stuk weg zaagd past die dan ook niet?
    Misschien is aan de binnenkant zelfs al wel afgetekend waar er gezaagd moet worden als er een trekhaak wordt geplaatst.


    En betreft je stekker doos als je die los haalt van het plaatje kan je die toch gewoon een 90 graden draaien.
    Mocht dat rubberen ding aan de achterkant waar je kabel door loopt dan raar komen te zitten,
    dat rubberen ding kan als het goed is, er ook zo afgeschoven worden.
    Draai je de stekkerdoor om tot dat die bocht van het rubber goed zit. Zet je he rubber er weer op en monteer je hem weer op die uitklap plaat

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  17. De kabel zal hoe dan ook ruimte moeten hebben om het mogelijk te houden dat de stekkerdoos kan draaien .

    Je zou de kabel kos kunnen maken van de trekhaakbalk en hem ergens anders aan andere kant vast zetten zodat de kabel van rechts komt, maar dan wel voldoende ruimte geven dat de doos kan bewegen zonder dat de kabel te strak komt te staan
     
  18. #158 AmbuTom, 11 apr 2019
    Laatst bewerkt: 12 apr 2019
    Hier heb ik een vraag over. Ik kan op deze site niets vinden. (Ben aangemeld). Ik ben namelijk op zoek naar de 7 polige kabelboom voor de station. Enig idee hoe ik dit alhier kan vinden?

    Of is deze ook geschikt: https://www.alleskanmee.nl/Trekhaak-kabelset-7-polig-Ford-Focus-Station-06/2011-

    Verder is dit een mega goede topic. Binnenkort ga ik de trekhaak monteren. Ik laat wel weten hoe dat is gegaan.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
     
  19. Volgens mij zijn de 7 polige stekkerdozen erg lastig te vinden. Waarschijnlijk grotendeels dat er steeds minder aanhangers en fietsendragers op de markt komen die met een 7 polige stekker zijn.
    Wij hebben zelf een aanhanger met 7 polige stekker, maar daar ga ik de stekker ook vervangen naar een 13polige.
     

Deel Deze Pagina