1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Van 130 naar 100 km/u

Discussie in 'Algemeen' gestart door Patman, 16 nov 2019.

?

Van max 130 naar max 100 km/u vind ik;

  1. Een goede stap voor een beter milieu

    2 stem(men)
    2,5%
  2. Wat een flauwekul / onzin

    53 stem(men)
    67,1%
  3. Prima, Je kan toch al bijna niet harder rijden overdag

    6 stem(men)
    7,6%
  4. Prima, als alle EU (omringende) landen dit ook doen.

    12 stem(men)
    15,2%
  5. Maakt mij niet uit

    6 stem(men)
    7,6%
  6. Goede stap, maar....

    0 stem(men)
    0,0%
  7. Slechte stap, want....

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Dat was alleen als de spitsstrook open was, spitsstrook dicht? 120.

    Alleen bleven de onoplettenden nog steeds 100 rijden
     
  2. In de spits is het altijd 100 daar, in het weekend en 's-avonds was het daar inderdaad 120. In de praktijk was het dus meestal 100.
     
  3. Tijdens de spits zeg je nu, net was het nog de hele dag...

    Best verschil he [emoji2960]

    Ik woon aan dat stuk nl.
    Vanaf Ede, waar de spitsstrook begon staan al draaiborden links en rechts vd weg. Bij geopende strook stonden die op 100 (zal nu de hele periode zijn) en bij gesloten strook waren die gedraaid naar 120 tussen 6 en 19.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  4. Ik heb er vandaag in ieder geval 3 km over gedaan om iemand in te halen. Er rijden bij ons normaal altijd al wat mensen net geen 100 maar daar kon je dan met 130 voorbij. Of in ieder geval even gas bij geven. Maar omdat ik door een traject controle rij gaat dat niet meer. Werd al spannend of ik mijn afslag zou halen. Maar op de linkse baan op de rem omdat je er alsnog achterlangs moet lijkt me ook niet heel veilig. Ik snap dat er iets gedaan moet worden voor het milieu maar iedereen dezelfde snelheid is hier nog niet zo handig. Vrachtwagens rijden ook vaak 90.
     
    musiman en Leon Focus vinden dit leuk.
  5. De spits duurt tegenwoordig nagenoeg de hele dag. Zelfs op zaterdag is de spitsstrook best vaak open bij Ede. Verderop richting Utrecht is was een heel stuk ook al 100.

    Maar aangezien ik primair zakelijk onderweg ben kunnen die 15 minuten mij niet veel boeien die het maximaal gaat kosten als ik naar Maastricht rij of naar Rotterdam.

    Druk maken over reistijden ben ik al heel snel mee gestopt, sinds 2002 rij ik gemiddeld ruim 50.000km per jaar waarvan 5 jaar gemiddeld 75000km per jaar. Omwille van mijn eigen gemoedstoestand maak ik mij niet meer druk, ben ik de file zat dan ga ik koffie halen en ga ik weer verder. Muziek of een Podcast aan en ik ga relaxed zitten met de adaptieve cruise control aan :)

    Gelatenheid maakt het Nederlandse verkeer een stuk dragelijker.
     
  6. en dan kan je uiteindelijk net zo goed gaan lopen, is net zo ver maar duurt wat langer :schater:

    leven en laten leven denk ik dan maar.
    wie is hij om jou harder te laten rijden dan de toegestane snelheid?
    als je nou 80 rijd op de linkerbaan waar je 100 mag kan ik de frustratie nog enigszins voorstellen maar gewoon respect hebben voor elkaar als je je aan de regels houdt dat is vaak moeilijk voor (fr) audi rijders :mrgreen:
     
    Marxje vindt dit leuk.
  7. Nogmaals.
     
    gerardTDCI, Marcel123 en meeder vinden dit leuk.
  8. Gelukkig wonen we aan de grens anders zou ik de rs laten down tunen.:laugh:
     
    2 Fast 4 U vindt dit leuk.
  9. :thumbup: Kunnen we wat roet uit de uitlaat blazen :rofl:
     
    focus-piet vindt dit leuk.
  10. Af en toe Duitsland zal wel een noodzaak worden voor de technische staat van de auto denk ik. Of gewoon in de 4e versnelling blijven rijden om wat meer toeren te draaien.
     
  11. Of gewoon 130 blijven rijden.
    (Als dat kan)
     
  12. Veel 's-avonds en 's-nachts gaan rijden dus ;)
     
  13. Wat een onzin verhaal dit.
     
  14. Als ik bij onze C-Max na een periode van niet harder dan 80 tot 100 rijden een keer flink doortrek komt er een zwarte pluim uit de uitlaat. Als je hem geregeld doortrekt komt die pluim er niet uit.
    Bij langere afstanden onder zwaardere belasting blijft hij ook schoon. De 1.5 Ecoboost heeft bij lage belasting toch wel wat koolvorming.
     
  15. En wat wil je hiermee zeggen dan?
     
  16. Dat bij lage belasting en lage toerentallen er flink wat koolafzetting ontstaat hetgeen bij direct ingespoten benzinemotoren toch wel vaker voorkomt.
    Wat meer met de bak in 'S' rijden helpt overigens ook wel maar dat geeft wat minder comfort.
     
  17. Gisteren zo’n 70km op de snelweg gereden, uiteraard de grens opgezocht en dat bleek
    107km/h te zijn.....slaap verwekkend en best wel gevaarlijk, heb er genoeg zien slingeren
    tot over de strepen.
    Het heeft dan wel 1 voordeel......het verbruik E9C243CF-3477-48DA-B7B3-9D1E598539E5.png
     
  18. die koolafzetting kun je ook deels voorkomen door af en toe eens lekker door te trekken in toeren, ff de kickdown erop als je de snelweg opgaat bv.
    denk niet dat je koolafzetting voorkomt omdat je 130 km p/u rijdt.
     
  19. Klopt, dat proberen we ook te doen. Alleen is die auto zo snel op de 100 ;)
    Maar ik zet hem ook wel af en toe even terug naar 4 handmatig om dan even door te trekken.
    Na de zomervakantie gaat het ook altijd een tijd goed want dan heeft hij zo'n 3500km de sleurhut mee moeten trekken.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  20. Vandaag vanuit huis in de omgeving van Arnhem naar Hoensbroek heen en weer gereden.
    Als ik naar de reistijd kijk die ik voor mijn werk moet klokken dan zit er weinig verschil tussen nu en de vorige keer (begin februari). Gezien de afstand van 180km had ik wel meer verschil verwacht.
    Dit geeft denk ik meer aan dat het nu gewoon erg rustig is ten opzichte van een normale dag (die we hopelijk weer snel gaan krijgen).

    Vandaag 2 uur en 10 minuten heen en 2 uur en 4 minuten terug.
    Begin februari was het rond 2 uur en 15 minuten heen en terug. Door de drukte lag de gemiddelde snelheid toen dus net iets lager.

    Ik ben benieuwd hoe het zich gaat verhouden als het weer drukker wordt.
    Morgen naar Utrecht op en neer dus ik ben benieuwd wat ik daar nu ga zien.
     

Deel Deze Pagina