1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Volle bak aan de slag met de 528i. P122

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Goed bezig geweest en weer leuk om te lezen. In ieder geval heb je veel eer van je werk :thumbup:.
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  2. Hou die gedachte vast, WPI, want het ergste moet nog komen... morgen meer... ik dacht namelijk hetzelfde...
     
  3. Meestal werkt F5 bij dit probleem.
    Ik zie in dit topic ook vaak eerst enkele fotos niet en na een refresh weer wel.

    Lekker bezig weer Koos. Naast natuurlijk het gezin een prima vakantiebesteding.
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  4. En toen ik dacht dat de onverwachte zaken waren opgetreden, te weten een kapot frame en gaar schuim, pakte ik de wang erbij. Daar zat een stuk leer aan dat altijd in de stoel verborgen zat, niet is verkleurd is of eerder is behandeld.

    Omdat ik bij de eerste stoel ongeveer 75% van het flesje Leatherfresh, ofwel de kleur, heb verbruikt, terwijl volgens Colourlock een compleet interieur moet kunnen worden gedaan met dat ene flesje, heb ik bedacht om het oude flesje, dat ik bij aanschaf van de auto heb gekregen van de vorige eigenaar, eens te testen op de kleur. Stel dat die kleur 100% matcht met het spul uit het nieuwe flesje, dan kan ik de tweede stoel ook doen en wellicht de achterbank. Dus een testje met beide flesjes op dat stuk leer, tegen het onderste stuk van onbehandeld leer.

    [​IMG]

    Links van het vierkantje zie je naar boven toe een beetje een donkere vlek, recht van het vierkantje naar boven toe niet echt kleurverschil.

    [​IMG]

    Op de stoel die ik gereed heb. Lijkt een stuk lichter dan de stoel… Het zal toch niet??? Dus gebeld met BCX, die leverancier is van Colourlock in Nederland. “Tja, pigmenten kunnen wel eens wat verschuiven in de loop van de jaren”. Gelul dus, ik bestel 0206 Perlbeige voor mijn BMW e30 cabrio. Wat kan daar aan verschuiven. Je hebt de kleur spot on, of je zit ernaast. Moeilijker is het niet, lijkt me. Ergo, BCX zit er naast, het is niet goed. Ik heb een stukje van het leer onder de stoel gesneden en als monster opgestuurd. Daar wordt nu de juiste kleur 0206 Perlbeige van gemaakt voor mij. Maar ja, die ene stoel is dus precies •••.

    [​IMG]

    Daarna alle onderdelen klaar

    [​IMG]

    En de stoelverwarming met de stekker aangelegd.

    [​IMG]

    En dan krijg je dus dit kleurverschil. De lichte stoel is de bestuurdersstoel met de juiste kleur. Het blijkt dat de juiste, lichte kleur ook veel beter matcht met de deurpanelen en de rest van de auto.

    [​IMG]

    Kortom, de ene stoel goed, de andere stoel moet opnieuw gekleurd worden. Daarna moet de achterbank ook nog, maar omdat ik wacht op nieuwe kleur, gaat dat nog even duren. Ik ben er wel ziek van dat leverancier zijn werk weinig serieus neemt en me met rommel opzadelt, waar ik dus veel extra werk van heb.
     
  5. Stoelen “klaar”, dus tijd voor de auto. Eerst maar eens goed stofzuigen. Kan er nou weer mooi bij.

    [​IMG]

    Daarna de kabelboom uitgelegd:

    [​IMG]

    Beide de consoles moeten eruit, de dorpellijsten, bij een E30 cabrio nogal groot. Speakerafdekking links, motorkapontgrendelingshandel, alles moet los, want het tapijt moet omhooggevouwen. Op die manier kan de kabelboom in de originele kabelgootjes weggewerkt worden. Kabel naar de stoel ligt op zijn plek, stuk naar de accessoireaansluiting moet nog.

    [​IMG]

    Dit is de accessoireaansluiting, onder het dashboard. Elk vakje heeft een eigen vorm, met sleufje, waardoor de stekkers niet kunnen worden verwisseld. Het beoogde vakje voor stoelverwarming is het bovenste lege, naast de stekker met Groen/Wit en Paars/Wit van de cruisecontrol.

    [​IMG]

    Maar het stekkertje…

    [​IMG]

    … heeft het streepje plastic dat op ongeveer 25% zou moeten zitten, mooi in het midden. Typisch weer een actie van BMW die nog een handvol stekkers over had ofzo…

    [​IMG]

    Niet getreurd, nokje afgesneden, stekker geplaatst, alles werkt.
     
  6. #2528 uwbuurman, 2 aug 2020
    Laatst bewerkt: 2 aug 2020
    Daarna de console aangepakt en de knoppen geplaatst. Hier de onderdelen.

    [​IMG]

    De console is voorbereid op de knopjes, zie onderzijde.

    [​IMG]

    Je hoeft alleen maar de vakjes uit te snijden, maar dat is nog wel dik plastic, dus voorzichtigheid geboden en geduld ook.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En het tweede vakje gesneden.

    [​IMG]

    En alles op zijn plek

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Dan de laatste verrassing bij project interieur. De bijrijdersstoel had altijd al last van een wiebelende “bovendijbeen oplegging”, zoals BMW de uitschuifstukken van de sportstoelen noemt. Dat nader bekeken, er bleek geen pin te zitten in de verbinding van de draaiknop voor het uitschuiven, maar een boutje/moertje van een te geringe diameter, wat zorgde voor speling.

    Daarnaast schuift het geheel met vier kunststof blokjes over twee geleiders aan de stoel (zie eerdere foto’s van de gelaste beugels en de stekker onder de stoel). Bij deze stoel waren de blokjes bijna allemaal kapot en op een houtje/touwtje manier gerepareerd. Vrij lomp overigens.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aan de andere kant zit de originele klink vast, dus wat doe je dan als dat los moet? Netjes uitboren of iets anders? Juist. De slijptol erin. En dan maak je ook schade aan de rand en ook aan de rand van dat gat…

    [​IMG]

    [​IMG]

    Roest behandeld en ding zwart gespoten

    [​IMG]

    En het eerste nieuwe blokje erop. Door eigen stommiteit slechts 1 besteld en een klemmetje 4 keer, terwijl ik daar 1 van moest hebben. De rest is dus nu onderweg….

    [​IMG]

    Tot slot een restpuntje weggewerkt. 34 jaar oude haren vervangen door nieuw…

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. [​IMG]

    serieus? maak het dan niet denk ik dan :weird:
    werkte dit overigens wel?, lijkt me van niet.
     
  9. Precies dat, Gerard. De stoelen staan standaard in de uitschuifstand, omdat door de hoge dorpel van de cabrio, waar de stevigheid van moet komen, bij gebrek aan dak, de knop verrotte onhandig geplaatst zit. Dus wat ik zei, erg wiebelig, maar het bleef om zijn plek. Ik zit nagenoeg nooit op die bijrijdersstoel haha, maar straks kan het weer.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina