1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, nieuwe daily op pag. 119

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Prachtige bak! Stiekem zou ik hem meteen willen hebben..
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  2. Dank! Alles is te koop haha
     
  3. Haha ja, alleen is mijn budget de beperkende factor.
     
  4. De f31 is still going strong. De eerste beurt is een feit, 30k km erop gezet. Ondertussen een setje winterbanden op velg erbij gekocht, 17", had liever 18, maar een breedset winterbanden 18" rft is duur. Dus dit is prima en het staat niet heel lelijk.

    De auto bevalt prima. Het is een fijne wagen, stuurt en rijdt prima. DE HUD is leuk, alleen jammer dat hij overal de maximum snelheid aangeeft [​IMG]

    Ik heb de cruise control meestal op de normale modus, maar in de file staat hij standaard op de active stand. De radar houdt me prima op snelheid of remt voor me, echt perfect.

    Enige wat ik te mekkeren heb is dat het verbruik een stukje steviger is dan in de f30 EDE die ik hiervoor had. Daar haalde ik ongeveer 200 km meer mee uit een tank diesel. Maar ach, dat overleven we wel.

    De winterbanden kwamen per stuk verzonden met GLS uit Duitsland. Paar stukjes tape en een kartonnetje. Nou ja, ze zijn niet beschadigd gelukkig.

    [​IMG]

    De winterbanden met velg.

    [​IMG]

    En onder de auto.

    [​IMG]

    Daarna werd het wel eens tijd om de camera's weer in te bouwen. Ik heb al een paar jaar een prettig setje van Black Vue, niet de goedkoopste, maar prima camera's en software, voor- en achtercamera. Dus begonnen met een stekkertje te solderen die ik tussen de aanvoer naar de plug onder het dashboardkastje heb.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De foto's zijn helaas waardeloos, maar het geeft een idee.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De draad voor de camera achter, heb ik door de thule gevoerd naar de achterklep. Die zit dus op de achterklep, maar niet op het raam. Dat was het meest ideaal geweest. De camera heb ik eerst met dubbelzijdige tape vastgezet, maar het zat me niet naar de zin.

    [​IMG]

    En omdat de achterruit heel snel smerig wordt, heeft de camera snel geen beeld. Dus wat ik heb gedaan is de camera naar het midden verplaatsen, waardoor deze net binnen het bereik van de achterruitenwisser valt. Dus altijd zicht. Inmiddels heb ik een glad stukje zwart plastic op de rand gekit, waarop de camera met dubbelzijdige tape zit. Werkt perfect.

    Dan nog een rondje "once-you-see-it-you-can't-unsee-it-werk". De f3x heeft in het interieur een paar dingetjes in aluminiumlook, rond de roosters van de kachel, rond de bedieningspanelen, behalve rond de lichtschakelaar. Dat hebben ze allemaal zo. Maar ik zag het. Ik kon niet meer eromheen kijken...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ali had een oplossing...

    [​IMG]

    [​IMG]

    One down, one to go

    [​IMG]

    Done. Blij mee. 6 euro fix, inclusief bezorgen.

    [​IMG]
     
    Robbie en gerardTDCI vinden dit leuk.
  5. Toen was het tijd voor de cabrio. Omdat die onder een kleedje in de loods in winterslaap is, kocht ik één van de gelimiteerde uitgave van Ottomobile schaalmodellen 1/18. Een groene 325i cabrio, type 1, met beige interieur. Dat is gewoon de mijne!!

    Maar hij staat op 14”kroonkurkjes, terwijl ik 16”Alpina’s heb…

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dus setje Alpina’s gekocht

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar die hebben geen logo’s, dus 1/18 logo’s gekocht

    [​IMG]

    [​IMG]

    En aan de slag.

    [​IMG]

    Remmerij gereviseerd

    [​IMG]

    Logo’s zijn watertransfer, dus bakje warm water, mesje om uit te snijden, pincet om te plaatsen.

    [​IMG]

    Eén erop en één niet

    [​IMG]

    En klaar, mijn 1/18 e30 cabrio

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Thiemo, McGyver, Berrychello en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. leuk om zo'n schaalmodel er bij te hebben :thumbup:
     
  7. Zeker, Gerard. Ik heb een collectie van meer dan 100, dus dan is deze wel must. Heb ook een polarisgrijze e21 van Autoart
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Mooie update, en wat een gaaf model, zeker na je modificatie :).
     
  9. Weet je nog, het groene konijn, de 528i donor van 1978? Die heb ik destijds geslacht, in 2017.

    [​IMG]

    Alles eruit gepeuterd, dat geeft een bende

    [​IMG]

    berg oud ijzer

    [​IMG]

    en veel trim, stripjes, lijstjes etc.

    [​IMG]

    [​IMG]

    een kabelboom

    [​IMG]

    En omdat ik toch oud ijzer af moet voeren heb ik de foute e28 keienvanger die op de blauwe 528i zat ook maar afgevoerd.

    [​IMG]

    Een vervanger geplaatst.

    [​IMG]

    En daarna de groene e12 onthoofd en de onderkant aan de kant gezet, voor eventueel blik dat ik nog moet gebruiken.

    [​IMG]

    En de blauwe er netjes naast...

    [​IMG]
     
    gerardTDCI en Robbie vinden dit leuk.
  10. In 2018 heb ik nog een sloper gehaald, dat was een 1980 525, die is omgebouwd naar een 524td. Die is vervolgens weer omgebouwd naar een frituurvetinstallatie. Wat een vies konijn. Ik heb m opgehaald omdat er a. een schuifkanteldak in zat en b. omdat hij van bijna dezelfde bouwmaand was als mijn 528i, dus veel correcte bouten, moeren, trim etc. Al met al, leuk voor de kleine dingetjes. Maar man man, wat rot en man man, wat vies…

    [​IMG]

    Eerste de extra tank in de kofferbak verwijderd

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rondje trekhaak verwijderden leverden me een snuit vol modder en roest op, en de vloer zat er ook onder.

    [​IMG]

    Wel een origineel Belgische trekhaak voor een e28.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarna midden in die hete zomer, toen het interieur eruit gesloopt was, kwam Rob de bodem halen, als donormateriaal voor zijn 520 1977 e12

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De tank eruit, die was niet slecht, maar wel net wat ontluchting weggerot en vermoedelijk niet meer dicht, dus oud ijzer.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Achteras eraf, dat lijkt me een e28 achteras…

    [​IMG]

    De hele uitlaat in 1 keer, ook een lapjeskat. Past mooi onder de boottrailer.

    [​IMG]

    Een of ander voorverwarmding, voor dat frituurvet, om het vloeibaar te maken. Huisvlijt, maar dikke bende.

    [​IMG]

    Dan kom je uiteindelijk bij dat andere lompe stuk metaal, de M21 dieselmotor.

    [​IMG]

    Kabelboom eraf, waar ik een stekkertje trof dat ik moet gebruiken, dus dat was mooi!

    [​IMG]

    Een gemartel om die eruit te krijgen als de auto heel moet blijven. Maar dat hoefde niet, dus de zaag erin. Met hulp van vriend Jan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan trek je blok en bak er zomaar uit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En toen kon het dak eraf. Zo hebben we een e12 cabrio.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan de bak, kan niet veel vinden over dit nummer, maar zou ook op een e30 325i passen??

    [​IMG]

    En een dieselblokkie!!

    [​IMG]

    Toen in de voorkant er afzaagde trof ik me een mooi muizennest aan.

    [​IMG]

    En hij wordt kleiner en kleiner

    [​IMG]
     
    R@ymond, gerardTDCI en Robbie vinden dit leuk.
  11. Ik zie geen enkele foto helaas

    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
    [​IMG]
     
  12. Toen de restanten waren afgevoerd heb ik de vloer gedweild en de hoek, die ik vorig jaar had uitgevlakt, in de epoxy gezet. Helaas bleek beige saharageel te zijn, maar 3 lagen epoxy doen wel hun werk. Erg strak en vloeistofdicht.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De 528i is op die plek gezet, zodat ik daar de ruimte heb om te demonteren, terwijl de anderen in winterslaap gaan, achterin de loods, waar de e12 een paar jaar heeft gestaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eenmaal alles achter de rug, had ik nog die klomp ijzer staat, die m21 2.4 turbodiesel.

    [​IMG]

    Ik trof gekke dingen aan achter het uitlaatspruitstuk…

    [​IMG]

    [​IMG]

    En ook in de cilinders. Deze had nog een hoonprofiel.

    [​IMG]

    Maar deze??

    [​IMG]

    En ook de kop was niet meer fris, met de scheuren tussen de kleppen

    [​IMG]

    Ook hier gribus

    [​IMG]

    Ranzig carterpannetje

    [​IMG]

    Is een m20 pan met een extra tuitje…

    [​IMG]

    Wat een drap van wat ooit olie is geweest

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lagers van de krukas waren niet eens slecht. Niet door, alleen verkleurd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Krukas is erg netjes, behalve de tap waar het axiaal lager zat. Daar is 1mm ingevreten. Dat wordt een overmaats lager…

    [​IMG]

    [​IMG]

    De rotte zuigers heb ik laten zitten. Ik wilde alleen de krukas en het aluminium van het blok hebben.

    [​IMG]

    Dan de kop, die moest ook kaal, voor een goede aluminiumprijs. Nokkenasje, maar 4x gelagerd.

    [​IMG]

    En dan de kleppen, eerst een kapotte 200 kop gedemonteerd met mijn zelf gelaste klepveerding

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar een kop van een m21 heeft kleppen in het midden van de kop. Ding moest toch gesloopt, dus dan maar even inventief de klepveren indrukken.

    [​IMG]

    Daarna een dop doormidden gesneden en een stuk buis ertussen gezet om de injectoren eruit te kunnen halen.

    [​IMG]

    Daarmee was het hele ding gedemonteerd en kwam er een einde aan deze e12. RIP. Een volgende foto-update in dit topic gaat over de demontage
    van de blauwe 528i, voor restauratie. Denk ik. Als er geen andere sloper tussenkomt. Eventueel.
     
    R@ymond, gerardTDCI en Robbie vinden dit leuk.

  13. Om gek van te worden, Reks,maar dat ligt hier aan dat forum. In de edit stand zie ik ze allemaal. En het bericht is ee bijna 100% kopie van een ander forum en daar werkt alles ook... Geen idee wat er moet veranderen.
     
  14. Meeste fotos zijn voor mij zichtbaar.
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  15. Ok.
    Jammer misschien binnenkort weer zichtbaar.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  16. Ik zie de foto's wel allemaal, leuk verslag!
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  17. Leuk verslag weer!
    (en alle foto's zichtbaar)
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  18. wat een werk weer Koos :thumbs:
    ik wordt al gek als ik een zakje Lego uitstrooi, en vraag me af: hoe moet dit ooit een Mustang worden :schater:
    maar het is me wel gelukt hoor :D
    [​IMG]
     
    reks vindt dit leuk.
  19. Via gewoon internet adres zie ik de meeste foto's wel.
    Wat een zooitje die motor.
    Maar als donor auto misschien voldoende Koos.
     
  20. Hahaha, Gerard, kwestie van rustig doorgaan, soms afstand nemen en weggaan, en niet alles tegelijk willen zien of doen. Anders word je gek. Bij lego hetzelfde, eerst alle stukjes ordenen.


    Die motor was een diesel, die is in het oud ijzer gegaan, heb alleen de krukas gehouden, omdat ik daarmee een 2.7 injectie benzine motor kan bouwen. Heb nu een 2.7 ETA krukas, een 2.4 dieselkrukas (die hebben exact dezelfde afmeting, maar de ene is gegoten en de andere gesmeed.) En een 2.5 325i krukas. Die past in mijn cabrio, mocht het ooit nodig zijn. Die motor gaat in 2021 uitelkaar voor revisie.
     
    gerardTDCI en reks vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina