Goed die e91 is dus vertrokken. Ik mis m nog wel een beetje. @Tom91 raadde het al... Kijk, de f31 die ik in 2019 kocht voor mezelf, na inleveren leaseauto, die doet al een paar jaar dienst als de daily van mijn vrouw. Zij was ook niet bereid die auto terug te geven . Ik keek al een poosje wat rond, niet zeker wat ik precies wilde kopen. Een f31 heb ik al, een f30, had ik al, een f1x en g3x is me te groot en een leuke g2x is best nog wel aan de prijs. Tot ik op een dag struikelde over een f36, een 420d Gran Coupé. Zulks had ik al eens eerder bekeken. Mijn buurvrouw rijdt een 430d GC, dat is een fijne auto. En zo kocht ik deze. Een luxury line, Sattelbraun leder, sportstoelen, schuifkanteldak en een m-sport onderstel, m-zwarte hemelbekleding. Gewoon een leuk pakketje! En omdat BMW liep te hannessen met LCi (lifecycle impuls, dus facelift), had de f30/f31 in 2015 de nieuwe uiterlijkheden. De f36 had die nieuwe buitenkant pas eind 2016, maar onderhuids al wel tegelijk met die f30/f31. Omdat de mijne van midden 2016 is, heb ik dus ik heb de non led lampen (xenon dus) en de nieuwe 190pk B47 motor. Vooral met die motor ben ik erg blij, die is beter dan de n47 die ervoor zat. Plaatjes bij de praatjes:
Beetje mierenneuken, de kieuwen in de voorspatborden zijn daadwerkelijk open vanuit de wielruimte voor. Dus daar was voldoende te detailen en metaaldeeltjes te verwijderen. Ik denk remstof oid. Ook de kentekenplaten met opgelegde letters geplaatst, met een minimaal randje. De reclamehouder van de BMW dealer achterom er dus af en de kentekenplaat met deukje aan de voorzijde vervangen door een nieuwe. De oplettende kijker ziet een parkeerdeukje in de RV deur. Onlangs is de uitdeuker zonder spuiten een dagje aan de slag geweest en in de auto helemaal strak! Nu een rondje polijsten en een setje andere velgen, tikkie groter en ik ben blij! Deze set velgen wordt de winterset. Toen was het tijd voor de APK. Soort lakmoestest of de auto zo goed is als ik denk. En inderdaad, dat is ‘ie. Paar dingen: Een lambdasonde is kaduuk. Nou heb ik soms een lichte rammel in de uitlaat en op de brug op de uitlaat slaan levert een los iets ter hoogte van het uitlaatdeel waar die sonde ook in zit. Dus ik denk dat iets is afgebroken oid. Afijn, nieuwe sonde is besteld, binnenkort die uitlaat even losschroeven en leegschudden en nieuwe sonde plaatsen. Daarnaast een setje nieuwe remschijven en blokken voor de voorzijde besteld. Kleine trilling in het remmen, dus dat lossen we daarmee op. Tot slot was er 1 achterband op 2mm profiel. Dus ik heb de achter- en voorwielen gewisseld. Kunnen we nog even rijden. Wel gek, andere achterband had paar mm meer profiel. Ervaringen in de eerste 8.000 kilometer? Het is echt een fijne soepel rijdende en snelle auto. De ruimte op de achterbank is ruk, vooral hoofdruimte is er niet. Maar daar zit ik nooit. Dus eerst maar eens rijden en plezier hebben. Wensenlijstje: setje 18” zomervelgen. Ik neig naar style 416. Automaatbak reinigen en onderhoud. Oh ja, de elektrisch wegklapbare trekhaak staat hoog op het verlanglijstje, maar het is nog geen bittere noodzaak, de f31 is de betere trekauto en heeft wel zo’n trekhaak. Ik heb er erg veel plezier van en ik vind het echt een mooi gelijnde auto. De mooie donkerblauwe (Oriëntblau) kleur in combinatie met het mooie Sattelbraun interieur is ook echt mooi! Kortom, blij mee!!
Toevallig goed gegokt Ik vind de 4 serie GC een hele mooie auto en jij had voorheen al een diesel, dus dan krijg je 1+1=420d Inderdaad wat Fredhead zegt, gave combi van het exterieur met het interieur! Om hem af te maken zou ik zelf nog andere velgen zoeken, maximaal 18 inch om nog netjes eruit te zien en comfortabel rond te rijden.
Ja, eens. Zie wensenlijstje. BMW Style 416 is de wens. Het is een luxery uitvoering. Geen sportpakket oid. Dus daar hoort een multispaak bij, wat mij betreft.
Ja een hele mooie velg. Alpina design is ook erg mooi maar waarschijnlijk qua maat te groot, waardoor het geheel niet chique meer oogt
parkeerdeukje viel me inderdaad direct op, dacht toen al die zal er niet lang in blijven zitten. Overigens viel me ook wat imperfecties op bij de bestuurdersstoel, zeer knappe wagen heb je hiermee gescoord! is dan ook een waardige opvolger voor je 3 serie welke je hebt verkocht. Dit zijn allen tenminste nog BMW's waar de nieren in proporties zijn, vind ze tegenwoorden bij heel veel gewoon VEELS te groot. (dan komt het plaatje de evolutie van BMW naar ouderwetse radiator op wielen ineens toch wel erg dichtbij)
Ja, beide voorstoelen hebben milde gebruikssporen. Colourlock is onderweg as we speak. Achterbank is onberispelijk, overigens.
Vandaag de remschijven voor en de remblokken vervangen op de Gran Coupé. Die waren nog niet op, de blokken nog niet over de helft. Maar het trilde wel bij remmen. Dus die rommel eraf en hop, nieuwe Até spullen erop. De bracket van de remklauw zit vast met twee aluminium torxbouten 16. De bovenste kan net geen dop op, door een beugeltje. Die waren aan beide kanten al wat beschadigd en ze zaten zo allemachtig vast, dan ik ze beide nog verder naar de oudijzerbak heb geholpen. Maar gelukkig kreeg ik ze los en ook weer vast op moment. Heb ze nu onder gezet, waar ik makkelijk bij kan. Twee nieuwe bouten besteld en binnenkort even vervangen. Foto's? Nee. Vandaag niet. Wel weer trillingsvrij remmen. Heerlijk! Nog een paar kleine dingen en dat staat deze auto helemaal weer op punt.
Ergens snap je de constructies soms niet, ook voor dit soort werk had ik persoonlijk nooit een torx bout gekozen maar ik ben dan ook geen ontwerper geworden
Paar meldingen van nieuwe berichten gemist en hopla meneer heeft weer een andere auto . Mooie wagen weer. Bijzonder model, maar heeft wel altijd een bepaalde aantrekkingskracht + bijzonder ruim. Fijne keuze, je blijft voorlopig wel aan de diesels nog? Last but not least, deze staan niet op hetzelfde pad van jullie woning?
Dank, @R@ymond Vakantiehuis En inderdaad, ik diesel zo lang als mogelijk door. Veel efficienter, betrouwbaarder en dus beter voor mij, maar ook heb ik met mijn vorige diesel drie (!) elektrische leaseauto's uitgespaard. Dat ga ik nu weer proberen.