1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. #2321 Davendre, 12 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2018
    ...
     
  2. Dank mannen! De eerste voorzichtige stapjes richting de aanpak van mijn nieuwe project, de e12 528i van 1980, zijn gezet. Daarover binnenkort vast meer.

    De 323i is bijna goed, staat bij een specialist in België momenteel voor de laatste afstellingen, want ik krijg 'm niet naar mijn zin afgesteld. De taxatie is goed, maar binnenkort nogmaals, nu hij 100% af is.

    Wel grappig om te merken dat hij inderdaad veel steviger inelkaar zit en strakker rijdt dan mijn e91 320d touring. Die is 13 jaar en heeft bijna 3 ton op de teller. Rijdt uiteraard wel sneller, beter en stiller, maar voelt minder strak aan en heeft meer rammels. Al met al een mooie vergelijking.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. en de terugweg gaat via maastricht?? :) geniet ervan! een grijns minder dan oor tot oor is absoluut NOT DONE!
     
  4. Ik voel me bijna schuldig dat ik het pas zo laat lees, maar SUPER om te horen dat dit project tot een mooi eind is gekomen! Ik heb het ook altijd met plezier gevolgd en je mag ECHT trots zijn op dit resultaat! Passie en inzet heb je genoeg;) Helaas doen de foto's het niet meer op pagina 115, zou je die weer kunnen herstellen?
     
  5. Lijkt er op dat geheel photobucket plat ligt, momenteel
     
  6. En de photofuckers doen het weer.
     
  7. [​IMG]

    Vandaag 40 jaar geleden haalde een zeer gelukkig persoon zijn nagelnieuwe BMW 323i bij de dealer op. De mogelijkheid om in die jaren een 323i te rijden, zijn denk ik vergelijkbaar met nu een 340i. Dat is niet weggelegd voor veel mensen.

    Mijn 323i heeft veel gezien, veel meegemaakt in de laatste 40 jaar, maar ik durf de stelling aan dat de auto momenteel in betere staat verkeert, dan in de laatste 38 van die 40. Ik ben blij dat deze 323i deel uit maakt van mijn wagenpark!! Nu wederom belastingvrij, maar dat kan me niks schelen. Fijne, snelle en mooie BMW!
     
    Berrychello, R@ymond, Martin 2.0S en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Mooie foto ook!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
     
  9. Wauw, wat is die mooi geworden Koos, beter dan een nieuwe die toen 40 jaar geleden van de band rolde.
    Perfectie, respect, doorzetter, bloed, zweet en tranen het zijn de woorden die precies bij jou passen.
    Dank je wel voor alle verslagen en foto's want ook daar moet je altijd maar weer zin in hebben.

    Ik wens je heel veel rij plezier en dat die maar voor grote glimlachen mag zorgen

    :clap::worship::sturen::biertje:
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  10. Dank je!!!

    De foto is in september in de Eifel genomen. Die auto was daar in zijn element!
     
    MrMarcos vindt dit leuk.
  11. Ik denk dat hij op veel punten beter is dan 38 jaar geleden.. en ik denk zelfs beter dan af fabriek. Mooi om te zien dat hij niet in een glazen stolp verdwijnt, dat je nog vele jaren plezier mag hebben van je werk.
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  12. heel veel veilige en plezierige km toegewenst met deze mooie BMW Koos :thumbs:
    bedankt voor je verslagen en foto's tijdens de restauratie, ik heb dingen voorbij zien komen waarvan ik niet eens wist dat het überhaupt op een auto zat :schater:
     
    Gert jan en uwbuurman vinden dit leuk.
  13. Ik sluit me bij Simon en Gerard aan. Dat je zoveel moeite heeft genomen om dit project überhaubt te starten. Veel respect en uithoudingsvermogen om tot dit resultaat te komen. Heel veel plezier van deze fantastische auto Koos.
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  14. Mooi geworden koos.
    Respect voor al het werk wat je er ingestoken hebt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  15. Gefeliciteerd met het jubileum :) Altijd mooi om in de Eifel te sturen, zeker met zo'n rijmachine. :sturen:
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  16. Mooi hoor!!! Veel plezier ermee :thumbs:
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  17. Dank, heren! Ben er ook erg blij mee!
     
    R@ymond vindt dit leuk.
  18. Het is hier veel te stil. Andere baan geeft heel veel tijd tekort. Wel een machtig mooie uitdaging. Handen vol.

    Ondertussen heb ik druk met spullen verzamelen voor het volgende project, de bmw e12 528i. Zo heb ik een tijdje terug een sloper gehaald. Wat het is? Een verschrikkelijk rot en vies konijn van een e12. Waarvoor ik m dan heb? in ieder geval het juiste bouwjaar, 1980. En rot maar redelijk compleet. En ach, een schuif/kanteldak, veel schroefjes, boutjes, klemmetjes en beugeltjes. Ik heb gemerkt bij het e21 323i project dat ik niet wil zoeken om een klemmetje, dat ik graag grijpvoorraad heb. En toch kwam ik vaak spul te kort. Dat los ik dus op deze manier op. En een sloper heeft altijd wel wat onderdelen die de prijs betalen, dus dat komt vast wel goed.

    Maar ook de BMW 320d touring heeft aandacht nodig gehad. Paar week geleden heb ik de winterbanden op de auto gezet. Bij het plaatsen heb ik gezien dat een schokdemper aan de voorzijde lek was. Twee jaar geleden had ik hetzelfde aan de achterzijde. Toen daar twee sachsdempertjes erop gegooid.

    Aan de voorzijde had ik twee gare draagarmen ook, die had ik al nieuw in huis. Mooi moment om de twee schokdempers en gelijk ook twee toplagers te bestellen. Dat heb ik een tijdje geleden allemaal in 1 keer geplaatst. Nog een leuke uitdaging gevonden in de veerklemmen die niet voldoende bereik hadden. Gelukkig dat de buurman van mijn loods ze ook heeft, die erbij op en toen lukte het wel.

    Ik heb nog steeds trillende wielen bij het remmen, soms ook bij het rijden, denk dat de uitlijning wat kan doen, rondje balanceren kan nooit kwaad. Maar goed, wel weer fris aan de voorzijde.

    Verder is er een wereldwijde terugroepactie. Blijkt bij meer auto's van het model e9x het geval te zijn, iets met de stekker van de aanjager eindtrap. Inmiddels is dat op de rdw ovi pagina ook te zien voor mijn auto. Inmiddels heb ik de auto een uurtje bij de dealer gehad, waarbij een stukje kabelboom met stekker is vervangen.

    Ben ik dan nu klaar met mijn autoonderhoud? Nee, want deze week ben ik begonnen met onderhoud aan de e30 cabrio. De distributieriem is alweer 7 jaar oud en dus tijd voor een rondje riem, snaren, waterpompje en een spannertje. En omdat toch de koelvloeistof wordt afgelaten, gelijk de twee slangen van en naar de kachelradiateur meegenomen. De andere slangen zijn allemaal nieuw, maar die twee heb ik nooit vervangen en ik kende de staat niet.

    Daarnaast heb ik serieuze lekkage van olie aan het blok. Bij de revisie van de bak, twee jaar geleden, heb ik de krukaskeerring aan de bakzijde laten vervangen. Denk dat de druk daarna de makkelijkste weg heeft gekozen, de voorzijde lijkt ook de geest gegeven te hebben. Dus ook de keerringen aan de voorzijde en de pakking besteld.

    De hele voorzijde kaalgemaakt, grille, bumper, keienvanger, radiateur, alles eraf, dan kan ik mooi werken. De centrale bout op de krukaspoelie moet los.

    Vandaag heb ik met een stuk hoeklijn op de poelie de boel geblokkeerd en daarna een sleutel 22 finaal afgebroken. Dus uiteindelijk anderhalve meter koker, die ik nog had staan, gepakt en daar een dop 22 op gelast. Dat setje bracht de boodschap over en zo kwam de bout los.

    Inmiddels heb ik gezien dat ook de nokkenaskeerring iets zweet, dus ook die ga ik vervangen. Zo hoop ik dat het blok aan de voorzijde weer droog blijft. Er is wat zweten aan het blok ter hoogte van cilinder 3 en 4, tussen kop en onderblok, maar dat valt wel wat mee, denk ik. Dus als het goed is, dan ben ik heel wat oliedruppen en vettigheid onder de auto kwijt straks.

    Vandaag bleek dat de slangen van en naar de radiateur niet zo slecht waren, maar ik ben blij dat ik ze heb vervangen. Alles mooi fris.

    Oh ja, gelijk ook de olie en filter wisselen, dat zat er zeker alweer een jaar in...

    Tot slot maak ik van de gelegenheid gebruik om de twee grilledelen rond de koplampen te vervangen. In het verleden zijn daar nieuwe delen in gezet, maar dat zij type 2 grillen. Ik moet uiteraard type 1 hebben. Het verschil is alleen te zien onder de motorkap, maar ik weet het, en het hoort niet. 1 deel, rechts, heb ik al in huis, links bijna. Uoteraard niet meer nieuw leverbaar, BMW is gewoon overgeschakeld op type 2 in de jaren '80. Bij BMW heb ik nieuwe foamstrookjes besteld, die afdichting tussen motorkap en grille geven. Ik bestelde twee, want twee grilletjes, maar BMW stuurde me twee rollen van 2 meter. [​IMG] Nou ja, nu kan ik even voort.
     
    reks vindt dit leuk.
  19. je zou het onderhoud bijna vergeten met die restauratie projecten :schater:
    wel weer lekker bezig om ze maar gelijk allemaal aan te pakken :thumbup:
     
  20. Vandaag was ik bij Sietze en hebben we de BMW e91's eens tegenover elkaar gezet.

    Ik heb van Sietze een Msportstuur overgenomen en dat heeft Sietze gelijk even geplaatst. Ik had een gewoon BMW sportstuur in de auto, maar die is dunner en bekleed met nepleer. Gelukkig is de airbag gelijk en die konden we dus overzetten.

    Daarna hebben we de auto nog even aan de Carlyapp gehangen en ingesteld dat de cruisecontrolsnelheid 6 seconden wordt weergegeven in het display tussen de klokken.

    Tot slot hebben we de 335i van Sietze nog even een rondje uitgelaten. Wat een kanon is dat zeg. Die extra turbo, de twee extra cilinders en de andere go-juice zijn goed besteed, zeg maar. Machtig mooi!

    Sietze bedankt!!!
     
    Mr Bullet (Sietze) vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina