1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, chroombumpers en meer

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. In oktober 2017 heb ik de bumpers eens uitgezocht en in elkaar gezet. Die had ik in de winter laten verchromen en lagen al een maand of 9 in de stelling in onderdelen.
    Begonnen met moertjes en boutjes uitzoeken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voorbumper geassembleerd

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En ook de achterbumper

    [​IMG]

    [​IMG]

    De achterbumper bevat de kentekenverlichting, maar dat was een bende met roest en vocht.

    Dus dat gedemonteerd en gereinigd.

    [​IMG]

    Roest van de schuifcontacten gestraald

    [​IMG]

    En beschermd

    [​IMG]

    Nadat de bumpers inelkaar zaten, was het tijd voor de enige goede actie die je kunt doen met chromombumpers, namelijk de binnenzijde beschermen. Dat is waar roest vandaan komt, afgezien van de kwaliteit van het chroom. Dus ik heb mijn mooie, feitelijk nieuwe bumpers in de auto gelegd en naar Dinitrol Gosliga gebracht om ze helemaal vol te laten baggeren met Dinitrol. Dat roest daar nooit meer, kan ik melden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Je weet gelukkig donders goed waar je mee bezig bent.. Petje af hoor. :D
    Zolang het maar leuk blijft en anders tussendoor iets anders oppakken. ;)
     
  3. Ondertussen had ik wat klusjes liggen die geen haast hadden, maar ze moeten een keer. 1 daarvan was het boren van een paar grote gaten in mijn mooie, gespoten spatborden. Waarom? Om een waterslang door te laten, de afvoer van het schuif/kanteldak. Die komt origineel uit in de dorpel, gegarandeerd ellende en roest. Ik breng de slang naar buiten, waardoor het water wordt afgevoerd naar buiten de auto.

    Stap 1: Gaten boren

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Stap 2: conserveren

    [​IMG]

    Stap 3: kunststof busjes draaien

    [​IMG]

    Stap 4: passen

    [​IMG]

    Stap 5: ontwerp aanpassen

    [​IMG]

    [​IMG]

    Stap 6: voila!

    [​IMG]

    Ander klusje was het bestellen van wat onderdeeltjes, want rot rotortje, en ook verdelerkap trouwens…

    [​IMG]

    Nieuwe lagers voor de ophanging van het differentieel

    [​IMG]

    En vervolgens heb ik de aandrijfassen eens nader bekeken. De homokineten waren vies, vuil en smerig. Dus wat doe je dan? Trek ze uit elkaar!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar een rondje grondig reinigen doet wonderen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Tigershark vindt dit leuk.
  4. Hoe heb je die homokineet weet zo mooi schoon gekregen? Dat dikke vet je echt een hel!
     
  5. Begint wel tijd te worden voor je eigen show op tv met zoveel net en mooi werk hoor.
     
  6. Met een sterke ontvetter. Dat, en veel poetspapier. Het oude vet rook sterk verbrand en was echt wel klaar. Het is de vraag of ik op tijd was en of de homokineten een lange restlevensduur hebben, maar daar komen we maar op 1 manier achter.
     
  7. 1 woord: respect!
     

Deel Deze Pagina