1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usb lader.

Discussie in 'Electronica' gestart door Michaël focus mk3, 12 dec 2022.

Tags:
  1. Daar ben ik weer volgende probleem waar ik tegenaan loop haha.

    Nou zit er een usb lader poort onder de radio bij de versnellingspook echt prachtig mooie plek ook.
    Maar nu heb ik een hele mooie telefoon die nogal veel spanning/wattage/amperage vraagt. En laat de usb lader nou zo danig weinig geven dat hij me telefoon wel laad maar het enige wat gebeurt is met spotify en Flitsmeister aan gaat de batterij percentage langzamer omlaag.

    En met niks aan blijft de percentage het zelfde.
    Er komt dus niet genoeg uit om de telefoon te laden in de +

    Heeft een van jullie dit aangepast door een andere usb lader in te bouwen ?
    En zo ja, welke heb je in gebouwd ?

    Ik heb trouwens een OPPO Reno8 Pro 5G telefoon die normaal opgeladen wordt door een 80W oplader.

    Groetjesss
     
  2. #2 Pibo_Focus_CC, 12 dec 2022
    Laatst bewerkt: 12 dec 2022

    Bijgevoegde bestanden:

    gerardTDCI vindt dit leuk.

  3. Ja heel mooi heb ik ook op de motor maar niet wat ik wil in de focus

    Vindt het niet zo mooi in het zicht zo te zien lijkt het bij jou ergens onder een deksel verstopt te zitten ? Armsteun ofzo ?

    En dat je kan zien hoeveel voltage je hebt maakt me eigenlijk niet veel uit

    Ben het liefst gewoon opzoek naar iets van usb poort zoals er nu zit maar dan met meer Amp iets van 4 of 5 als dat mogelijk is.
     
  4. Goedkoopste wat je kan doen is een losse lader plaatsen via je 12V-aansluiting.
    De USB heeft meestal maar 1.0 A. de 12V-aanslutiing heeft meestal 1,5A of 2,0A. Daar kan je dus wel je telefoon mee opladen.
     
  5. Usb poort is idd alleen maar gemaakt voor data stick van stroom te voorzien. Dacht zelfs zo laag als 500mA. Terwijl je gsm ongeveer 1A trekt met navigatie en dergelijke.

    Bij mijn mk3 was de 12v aansluiting dermate slecht dat het niet werkte. Uiteindelijk juiste lader erin met fast charge.
    12v kan zonder probleem genoeg stroom leveren om 120watt aan vermogen te trekken.

    Meer dan genoeg wat gsm zonder quick charge trekt max 10watt.
    Pas als de voeding omhoog gaat kan gsm meer trekken.
    Want voor usb kabel is max 2A dat bij 5volt. Er zijn sommige laders met 3A maar dan moet je een goeie kabel hebben ivm je over de max gaat.
     
  6. Mijn telefoon laadt altijd prima op en ik heb hem altijd aan Android Auto hangen met Waze en Spotify. Het enige verschil is dat ik hem op de USB poort in de armsteun heb aangesloten.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. @Frank Focus
    Mk2 en mk3 eerste types geld dit vooral. Die vooral alleen voor usb stick is.
    Sync3 is wel met hogere vermogen.
    Degene die in de armsteun zit heeft zijn eigen 12v.
    Degene die in dashboard kastje en onderin bij de versnellingspook zit komt vannde radio af en levert idd minder.
     
  8. SYNC 3 laadt wel mooi bij. Echter is zijn mk3 van 2012, dus heeft waarschijnlijk bt/vc of sync 1.
     
  9. Ooh, weer wat geleerd :-)
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  10. Had idd in me bt/vc systeem directe verbinding met de radio. Daar wist ik idd van begin al dat het nooit fatsoenlijk op zou laden.
    Want alle merken hebben dit in begin gehad dat deze usb poort alleen voor een usb stick bedoelt was.
    Met het vervangen voor syn3 is dus in dashboard kastje een apart kastje met aparte 12v voeding gekomen
     
  11. Ook ik gebruik de sigarettenaansteker aansluiting om op te laden. Ik heb een (te duur) maar eenvoudig ding van de Jumbo die bij de kassa lag.. Kunnen 2 usb dingen op. Met mijn telefoon laad ie gewoon prima op met Flitsmeister aan!! Was met datzelfde usb plugje in mijn BMW anders, die trok hem gewoon langzaam leeg... Wel gebruik ik een fatsoenlijk laadsnoertje. Er is dus eigenlijk geen pijl op te trekken maar gewoon proberen. De usb gebruiken die onder je armsteun zit om op te laden lijkt me geen goed idee, die zal wel begrensd zijn op 500 mA.
     

Deel Deze Pagina