1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Upgrade h7 naar H7 led

Discussie in 'Exterieur' gestart door mack, 13 jan 2018.

Tags:
  1. Door adapters te bestellen die speciaal voor achteraf xenon of led zijn. Daar is het gat wat groter. Ook wel gezien dat mensen crea zijn met een dremel. Maar voor €10 ga ik niet klooien.
    https://www.xenonlamp.nl/ford-mondeo-h7-adapter?sqr=Mondeo adapter&
    Als voorbeeld voor jouw auto


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Kan evengoed voor een MK4 te zijn :D

    Ik zoek er specifiek voor een Fiesta MK8, om daar LED in te bouwen later
     
  3. Maar is het lichtbeeld met LED dan zo slecht? Als het een goed ontwerp is, zou het lichtbeeld gelijk moeten zijn, ook al heb je een reflectorlamp.
    Iemand ervaringen met LED in een Focus 3?
     
  4. Een goede ledlamp heeft zn led op exact dezelfde plek zitten als de gloeispiraal. Meeste goedkope setjes hebben de led op een andere plek. En dat geeft dan verkeerd beeld


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. haha, het wordt steeds mooier... Ik snap dat je graag de 200 euro voor jezelf goed wilt praten maar goedkoop of duur, het brandpunt is nooit exact gelijk aan een halogeen lamp.

    Een halogeen lamp straalt namelijk 360 graden, 100 procent van zijn licht uit. Een LED chip zonder optiek heeft een uitstraling van ongeveer 120 graden. Plus dat deze gemonteerd zit op een koellichaam waar geen licht door gaat.

    Als je dan toch voor een LED lamp gaat kies dan eentje met meerdere LEDS en eentje met een zo dun mogelijk profiel. Hoe groter het profiel hoe groter de hap uit het lichtbeeld is.

    Lens koplampen zijn redelijk vergeving gezind dus dat gaat sneller goed dan bij een reflector lamp.

    LED in een reflector koplamp is hetzelfde effect als xenon in een standaard golf 4 koplamp... Levensgevaarlijk voor je mede weg gebruikers.
     
    Guust_Flater vindt dit leuk.
  6. Ik praat m’n aankoop niet goed. Het ging over strooilicht van een reflectorlamp. Vandaar m’n uitleg over de plaats van de lichtbron.
    Jouw theorie over de halogeenlamp is niet correct. Als ie rondom 100% zijn licht zou uitstralen zou de positie van een lamp niet uitmaken.

    Verder is de prijs niet discussiewaardig. Ik post mijn ervaring van deze lampen. En daar mag je het mee doen:-)
    Zo koopt de 1 een auto van €2000 met Ali lampen en ik een kuga met led van €180.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Volgens hen is lichtbeeld zelfs perfect in een reflectiekoplamp
     
  8. Zolang de LED niet recht naar voren schijnt, kan ie toch niet verblinden bij een reflectorunit? Ben gewoon benieuwd naar het hoe en wat, want ik vind het wel interessant om ook te hebben.
     
  9. Dit is niet mijn theorie, dat is basis verlichtingstechniek en daar komt een stuk meer bij kijken dan je denkt...
    Kijk eens goed naar een H7 lamp en je ziet de "gloeidraad" die kan 360 graden om zijn as de parabool aanlichten. Dat moet uiterst precies gebeuren anders krijg je "glare" oftwel strooilicht en vaak ook verblinding.
    Je ziet regelmatig mensen rijden met 1 veel te hoge koplamp, dat is enorm verblindend. Vaak is dan de koplamp wel goed afgesteld maar zit het H7 lampje er net scheef in met als gevolg dat je lichtbeeld naar de kloten is.

    Dit stukje gaat daar een klein beetje op in, maar er komt nog veel meer bij kijken.
    https://www.philips.nl/p-m-au/autom...kel/wanneeris-een-halogeenlamp-goed-te-noemen

    Verder is de prijs niet zo relevant inderdaad, maar de club die je nu gesponsord hebt koopt dit spul op de zakelijke variant van Aliexpres.. Ze bestaan bij de gratie van mensen die denken dat duurder altijd beter is.

    Er zit natuurlijk een ondergrens aan de prijs wat wel en niet kan. Als er inderdaad echte Luxeon LEDS opzitten zijn ze een stukje duurder. Dat kan niet voor 9 dollar inderdaad. Een goede driver ( dc dc convertor ) kost al 5 dollar. Je kunt wel nagaan dat een setje voor 10-20 dollar niet alleen maar hoogwaardige componenten kan bevatten.
    Ik denk dat de ondergrens zo'n beetje ligt bij de 35-40 dollar gezien de kostprijs van de componenten. Dit loopt door tot zo'n 40-60 dollar. De LEDS van Lumileds ( vroeger Philips LED ) zijn ook gevoelig voor warmte en daar zit de uitdaging voor de fabrikanten. Dat redelijk worden ondervangen door actieve koeling maar levert vaak weer meer storing. Vandaar zit er ook zo'n extra kastje bij om de boel wat te filteren.
     
    Guust_Flater vindt dit leuk.
  10. @jjonkie denk dat we over hetzelfde praten maar het anders omschrijven. Brandpunt is zeker belangrijk voor je beeld. Een goedkope h7 lamp met brandpunt op verkeerde plek geeft ruk licht. Een led met brandpunt op verkeerde plek ook. En vaak zijn de goedkope lampen (halogeen of led) niet zo best als we denken qua brandpunt.

    Of Hilox zijn lampen koopt op Alie betwijfel ik. Maar daar gaan we geen antwoord op krijgen. Overpriced is alles. De kuga heeft ford ook geen €36000 gekost om hem te maken. Mij wel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. Een LED met een goed brandpunt geeft ook ruk licht in een reflector lamp. Een goede LED lamp in een projector/lens lamp gaat een stuk beter.. Ik heb dit zelf ook in de Renault en dat bevalt prima. In de Focus ga ik het gewoon echt niet doen ivm strooilicht.

    Ik heb het al gevonden:
    Hilox is inderdaad rebranded en komt bij EKlight vandaan uit ( je verwacht het niet.... ) China...
     
  12. Of iets uit China komt zegt niet zoveel.
    Het probleem met veel Aliexpress spullen is dat het namaak is of b-keuze dat via de achterdeur de fabriek heeft verlaten.
    Produceren in China is niet het probleem, goede kwaliteitscontrole wel. Je ziet dan ook wel dat de grote merken de kwaliteitscontrole over laten aan Europeanen.
     
    Jeroenorad vindt dit leuk.
  13. Wat mij weer opvalt bij veel van die LED kits is dat ze vaak boven 5500K zitten qua kleurtemperatuur.
    Dat is dus net als veel van die prut Xenon erg koud wit waar al best veel blauw in zit. Totaal nutteloos voor de bestuurder en heel irritant voor het overige verkeer.
     
  14. voor de 4 tientjes die zo'n set feitelijk kost komen ze inderdaad aardig uit de verf. Voor een lens koplamp zou ik deze wel aandurven echter zou ik eerder opteren voor passieve koeling in plaats van een storing gevoelige fan.

    Ondanks de fan is de temperatuur is nog steeds een probleem dus veel degradatie helaas. Hilox verdoezelt dat door niet te temperatuur te meten op de door de fabrikant opgegeven plek maar een paar mm naast de LED op de PCB. Zelfs dan gaat het al richting de 100 graden. Dat is veel te warm voor een lange levensduur en hoog lumen behoud.

    Zie hier de test methode van hilox.
    https://hilox.eu/blog/kleiner-slimmer-krachtiger-dat-is-onze-nieuwe-xtr/



    Daarom zou ik gewoon "goede" setjes als deze kopen voor max 4-5 tientjes en dan na een jaar of 2-3 vervangen.
     
  15. Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar ik vind de discussie hierboven wel waardevol!
    Toch denk ik dat je met goede LED lampen net zo'n mooi lichtbeeld kan krijgen als met halogeen. Ik snap niet waarom er strooilicht zou zijn als ie niet naar voren schijnt (zoals een halogeen lamp in een reflector unit ook niet doet).

    Die actieve koeling is wel wat ja: stel dat die kapot gaat, dan wordt het ineens echt véél te warm. Kan je misschien ook wel een nieuwe koplampunit kopen.
     
  16. Door de hoge temperaturen kan inderdaad het kunststof van de koplampunit ook beschadigen.
     
  17. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Halogeen lampen halen in normaal bedrijf veel hogere temperaturen. 100 graden is voor een LED te veel maar voor een halogeen lamp en koplamp unit peanuts
     
  18. Ik vraag me af waar Ford dan hun LEDs halen voor in hun LED koplampen?

    Ook gebruikt Ford actieve koeling die aanslaat wanneer temp. te hoog wordt
     
  19. Ziet er mooi uit. Zijn deze LED´s ook dimbaar. Ik wil, deze graag in de bochtverlichting plaatsen van mijn Kuga. Lampjes H7 kan ik bijna 3 keer per jaar vervangen aangezien ze steeds kapot gaan. Vermoedelijk het steeds aan en uit gaan 100 keer in een uur. Kunnen ze blijkbaar niet goed tegen. Ik denk dat ik alleen te weinig inbouw ruimte heb in mijn koplamp, uitvoering met xenon.
     

Deel Deze Pagina