In verband met de aanschaf van een jongere focus met minder ervaring te koop: Ford Focus Ralley 2.0 16v uit 2007 met ongeveer 165.000 km (NAP) op de klok (wordt nog beperkt mee gereden) Bijzonderheden: APK t/m 02-06-2021 Plussen: *Beurt gehad op 16-04-2020: bougies en interieurfilter, olie etc. Boekjes zijn netjes bijgewerkt. Tot 2019 dealer onderhouden daarna door Bosch car service. Facturen van onderhoud ter inzage. *2e eigenaar. Door mij aangekocht in juni 2011 met iets meer dan 60.000km op de teller. Staat sinds 2012 op zijn eigen warme plekje in de garage indien niet in gebruik. *Nieuwe accu in 2019 *Nieuwe dynamo in oktober 2020 *airco werkt goed. Augustus 2020 bijgevuld *ST-spoiler *Sonniboys zonneschermpjes achter *isofix beugels *Geen tuning, alles origineel (behalve badge tuning: s-logo op achterklep ;-) ) *Interieur zeer netjes (ik zal nog wat meer foto’s maken als ik tijd heb) SONY radio en aangepast pookkop zitten er NIET meer in! *Exterieur zeer netjes (voor zijn leeftijd) geen deukjes *Goede banden met minimaal 6 mm profiel *Spoort goed, remt goed *Biedingen van 2400 euro worden serieus in overweging genomen. Staat in Arnhem. *Winterwielen 5-6mm op originele ford zeer nette 16 inch lmv tegen meerprijs verkrijgbaar. Minnen: *update 23.12.2020 nieuwe egr klep geplaatst. Rijdt weer als een zonnetje. update 14.11.2020, ander gasklephuis geplaatst probleem verholpen: Motor houdt in. Soms brand motormanagementlampje. Hij is hiervoor als naar de garage geweest, nieuwe gasklephuis of sensor zou het probleem op moeten lossen. Er is echter prima mee te rijden. Het is alleen irritant en hiermee rijdt hij niet zoals een Ford. Wellicht is reinigen voldoende? *Helaas diverse kleine gebruikersschades (voor zijn leeftijd normaal vind ik) die voor een groot deel denk ik nog weg te poetsen/polijsten zijn *Kentekenplaatverplichting geoxideerd, de kapjes dan, de lampjes zijn vervangen en doen het prima *Bij snelheden boven de 100km/h voel ik een lichte trilling in het stuur. Volgens garage draagarmrubbers alle overige delen van het onderstel was niks op aan te merken. De rubbers zijn inderdaad uitgedroogd. *achterspeakers doen het niet meer, ligt niet aan radio. Dit zijn allemaal dingen die ik normaal zelf zou aanpakken, maar ik heb er geen tijd voor en de "baas' wilde een andere auto ;-) Kortom een nette Focus die met wat aandacht nog jaren mee kan.
Update. Probleem met de ab opgelost. Was toch de batterij Vers gasklephuis geplaatst. Bedankt nog @DexterXL voor de hulp en het ontvangst vanochtend. Ook deze problemen lijken verholpen! Dus mensen "spread the word" "zeg het voort". Mooie nette, eerlijke rally te koop! Volgende maand gaat hij op marktplaats of naar de handel!
Daar lijkt het wel op. Gisteren 70km teruggereden zonder issues. Ik geef er echter geen garantie op, what you see is what you get!
Ahhh, balen man, leek juist goed te gaan succes ...ik heb hem wel aan mijn laten zien, die wil iets kleiner gaan rijden maar toch zijn caravan kunnen trekken
Even brutale vraag. Ik kan niet goed zien wat de staat van de velgen is, maar als hij naar de handel gaat zou je dan een velgenruil (met bijbetaling) willen doen?
Hi sander, de staat is vrijwel onbeschadigd maar wel oxidatie op een aantal plekken. Dit heeft niet mijn voorkeur omdat dit toch wel veel gedoe is. Ik heb nog wel een mooie winterset te koop.
Heb je het andere gasklephuis wel in laten lezen? Heb je de huidige EGR (laten) reinigen? dan zou die ook opnieuw ingelezen moeten worden. Blijft ie wel stationair draaien?
Ik heb de min pool los gehad. Maar wellicht had ik dit langer moeten doen?? Ik heb de tijd niet bijgehouden bijv. Egr klep reinigen nog niet gedaan. Heb je tips en tricks hiervoor wellicht? Had hier een topic over geopend maar nog geen reactie.
minpool loshalen heeft geen zin, de computer moet er ff aan volgens mij. Ik ben zelf geen monteur, maar dit doen ze hier op de zaak wel altijd als een motor slecht loopt.
@M.Blaak Het betreft hier een Focus II fase I uit 2007, inleren hoeft niet via een computer, kan simpel door even de min pool los te koppelen, gasklephuis wat erin is gegaan komt van exact dezelfde type motor af, past 1 op 1, net wat Gerard zegt, inleren gebeurd al rijdend. Blijft heel mooi stationair draaien, reageert direct en vloeiend op het gaspedaal, en er kan gewoon mee gereden worden, anders was hij na de inbouw ook niet thuis gekomen
Oke, weer wat geleerd. Bij de auto's van die leeftijd van Suzuki moeten we namelijk wel de computer eraan hangen na een EGR/gasklephuis reiniging.
Nieuwe egr klep is geplaatst. Probleem nu wel verholpen! Nieuw Probleem, ik was vergeten wat een fijne auto die rally ook alweer was en nu wil ik hem eigenlijk niet wegdoen ;-) maar 3 auto's is wel een beetje te gek.
Wie maakt mij los? Zou jammer zijn als hij naar de handel gaat. Handelsbieding ligt nu op 2300; maar zie liever dat al mijn inspanningen om deze auto in goede staat te houden aan iemand hier gegund wordt.
Knoop doorgehakt. Verkocht aan de handel. Gaat Volgende week weg. Als iemand nog wil weten waar hij terecht komt stuur mij maar een berichtje. Topic mag dicht