1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitlaat vraagje

Discussie in 'Performance' gestart door Wouter_RFord, 3 jan 2023.

  1. Dames/heren,

    Even een vraag,
    Ik heb bij mijn focus 1.6 ecoboost een sportuitlaat inclusief sport cat. nou geeft het
    Display geen storing aan ( das mooi ) maar bij de apk geeft hij wel een melding in de ecu/computer. ( ook geen probleem want dan moeten ze hem meten en die waarden zijn ook prima ) nou wil ik een adapter/geen idee hoe het heet plaatsen( na de cat ) zodat je die melding niet krijgt. ( in de computer ) als ik dat doe gaat dan de melding in de computer/ecu vanzelf weg?? Of moet dat dan gereset worden?. Of in het ergste geval blijft de melding in de ecu/computer gewoon?
    Ik merk er trouwens niks van qua performance of iets dergelijks, maar wil het gewoon weg hebben. Wie weet hier wat meer over??
     
  2. Ik weet vrij zeker dat je DTC's daarna wel ff gereset moeten worden ja.
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.
  3. Een lambda fopper / adapter heet dat. Ik heb er nog een liggen dacht ik een 90⁰ typ. Was voor de fiesta maar die sensor is er in zn geheel uitgehaald door de tuner.

    Resetten kan wel nodig zijn om hem helemaal uit t lijstje te krijgen.
     
  4. Ok thanks goed om te weten
     
  5. ja ik ga binnenkort wat bestellen bij pumaspeed en wilde zo’n adapter mee bestellen. Die kun je volgens mij ook draaien. Maar als jij er 1 heb liggen? Wat wil je er dan voor hebben? Ik heb wel interesse want volgens mij is dat dezelfde die ik gezien had. Fiesta/focus/enz.
     
  6. Vraag is wel,
    Als je zo een adapter plaatst,wat meet de sensor dan wel? Maw heeft het überhaupt zin? Want je kunt natuurlijk ook de meting uitzetten bij een tune oid.
     
  7. De sensor meet minder want die adapter/fopper is gewoon een klein gaatje. Dus meet die minder dan voor de "cat"

    Mocht je je auto willen tunen. Zal ik die adapter lekker achterwege laten en vragen of de tuner die sensor dr uit wil halen. Dat is gegarandeerd geen fout meer.
     
  8. Die snap ik. Alleen als die sensor minder meet werkt die dan überhaupt nog tegen evt problemen? Maar goed maakt niet uit hij is al getuned en rijdt verder prima. Ik laat dan waarschijnlijk als ik de turbo vervang en er toch een andere tune op moet, de sensor wel uitschakelen. Thanks!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  9. Ik heb bij de tuner de foutcode eruit laten schrijven. Bij de garage zullen ze dan inderdaad handmatig moeten meten, die waardes zijn dan natuurlijk goed als alles oké is.
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.
  10. Omdat ik toch wat moest bestellen meteen een adapter/fauler ( weet ik veel ) mee besteld.
    IMG_6501.jpeg
    maar nu…..
    Misschien een domme vraag,
    Die rubbers zaten in het doosje maar horen die er überhaupt bij??? En hoe bevestig je de adapter? De moer is om de adapter evt te draaien alleen de koperen ring snap ik niet. Want wat heeft hij voor zin op die positie?? Op internet als je het al vind zitten ze steeds anders gemonteerd??
    Ik zou zeggen onder de moer en tussen de uitlaat alleen heeft niemand hem zo gemonteerd?? Dus ik ben hem even kwijt. Weet iemand hoe het officieel hoort?
     
  11. Monteren zonder Moer en als de stand niet naar je zin zit nog een ring er bij doen.
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.
  12. Kan idd ook, maar is volgens mij niet zoals het is bedoeld. Maar wel een goed idee denk ik
     
  13. Met de Moer kan als je er aan de binnenkant bij kan,maar dat kan niet dus geen moer gebruiken.
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.
  14. Die koper ring moet tussen je uitlaat en de moer.
    Die moer is idd om de positie waar de sensor uitkomt te bepalen. En dan de fopper vast te zetten. Ik zal hem wel gebruiken als je t past. Gezien de foto heb je ruim voldoende draad aan de adapter.

    Die o-ringen kan ik niet plaatsen.
     
  15. Ring onder de Moer kan het nog lekken langs het schroefdraad.
     
  16. Bedankt
    Hier kan ik wat mee. Zo had ik het ook in gedachten, maar kon het echt nergens vinden.
    Vele mensen niet denk ik want er zijn er een hoop die het ‘verkeerd’ hebben gemonteerd. ( denk ik )
    :thumbs:
     
  17. Maar zonder ring nog meer. Je klemt de ring tussen de moer en uitlaat en dan dicht hij het meest af. Vermoed ik iig. Helemaal bovenin het schroefdraad zit geen schroefdraad het loop niet 100% door.
    Maar we gaan het wel zien. Thanks
     

Deel Deze Pagina