1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitlaat Ford Focus 1.6 (1999)

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Pepco, 11 sep 2014.

  1. #1 Pepco, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2014
    Gisteren een nieuwe midden demper gemonteerd onder mijn Focus. Ik was in de veronderstelling dat de uitlaat uit 4 delen bestond.

    [​IMG]

    Echter dit was bij mijn Focus niet het geval. De katalysator en midden demper waren vast verbonden met elkaar. Ik kon het ook niet zien onder de auto omdat er op de plaats waar normaal een uitlaatklem hoort te zitten om katalysator en midden demper te verbinden was afgedekt met een rechthoekige plaat. Dus dat werd door flexen. Verder zijn de pijp van de midden demper en de eind demper op de plaats waar ze worden verbonden van dezelfde diameter. Daar moet dus een uitlaatmof worden gebruikt en deze zijn prijzig.

    [​IMG]

    Kan ook anders natuurlijk maar dan heb je meer werk en je weet niet of de boel gasdicht is. Ik dacht snel (binnen een uur) klaar te zijn, maar dat werd even wat langer. Groet, Pepco.
     
  2. Af fabriek bestaat de uitlaat vanaf het spruitstuk uit 1 geheel en niet uit losse delen. Bij vervanging wordt de uitlaat geleverd in losse delen die doormiddel van moffen worden verbonden. Wanneer je dus de originele uitlaat hebt en er een deel vervangen moet worden moet je de uitlaat dus op de juiste positie doorzagen of slijpen en verbinden doormiddel van een mof.

    In jouw geval betekent dit dus dat de auto nog voorzien was van de originele middendemper die er af fabriek onder is geplaatst. Dit is niet slecht voor een auto van 15 jaar oud.
     
  3. Hoi JW, ik vond het al apart, mijn verhaal even wat aangepast. Het slijpen enz.. is allemaal perfect gelukt. Bedankt voor je toevoeging.
     

Deel Deze Pagina