Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tussenlager vervangen.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door busk, 12 sep 2019.

  1. #1 busk, 12 sep 2019
    Laatst bewerkt: 14 sep 2019
    Iemand ervaring met het vervangen tussenlager aandrijfas rechts focus1 2004.
    Ik heb inmiddels al mn wiellagers vervangen maar gehuil,gezoem blijft....ik neem aan dat een wiellager niet hoeft in te slijten om stil te zijn .
    Andere set banden ook er op gehad om uit te sluiten.
    Wat doet ie....meeste geluid tussen 80km en 120 km ....met of zonder aandrijving maakt niets uit ....koppeling ingetrapt maakt ook niets uit....motor uitgezet tijdens rijden en in vrij maakt ook niets uit ....geluid blijft.
    Waarom verdacht ik de wiellagers....koppeling was stuk en omdat ik geen brug in mn voortuin heb heb ik em bij een garage gebracht in Vlaardingen....koppelde daarna goed en na een paar dagen ging ik de geluiden horen.....dus lagers aangeschaft en voor en later achter vervangen....het viel mij op dat de linker asmoer maar op 200NM vastzat en de rechter asmoer op 80 NM (de laatste ong handvast dus)moet 316NM zijn voor e n achter 235NM.
    De garage zegt ze op moment gezet te hebben....op de vraag of ze nieuwe olie in de bak gedaan hebben kreeg ik een bevestigend antwoord.
    Maar goed omdat ik nu nog herrie hoor zou het evt het tussenlager kunnen zijn ,lijkt mij nogal een operatie om dat te vervangen..
    Wat zou het dan nog kunnen zijn...
     
  2. Niemand die het weet hier?
    Dan maar slotje op...
     
  3. Je geeft wel snel op.. Ik wil ook graag antwoord op mijn probleem, mja.. Soms duurt het even.
    Het tussen lager vervangen kan een hele operatie zijn ja. Feitelijk had je dat gelijk moeten doen met het vervangen van de wiellagers.
    Nu moet de hele zaak weer los en de as er uit. Het tussenlager zelf kun je volgens mij voor 2 tientjes bestellen bij autodoc ofzo. Maar na de operatie moet hij ook weer uitgelijnd worden, anders gaan je banden weer curven straks en zit je weer met een zoemende band :weird:
     
  4. vindt het knap dat je weet dat ene moer op 200nm zat en de andere op 80nm. Daarvoor heb je speciaal gereedschap nodig.
    80nm noem ik niet handvast. maar is met een ratel minimaal gedaan.

    maar goed. zoals hierboven staat is het idd een operatie.
    bak olie eruit. as eruit en dan nieuwe lager monteren en alles terug monteren

    als je de koppeling hebt laten vervangen en daarna geluiden bent gaan horen. heb je garantie op de reparatie.
    hun hebben alles los gehaald en dus mogen hun het fixen. blijk dat tussenlager echt al jaar lang kapot was. flink wat inwendige slijtage, iets wat niet van paar weken kan zijn. dat is het je eigen kosten.
    alleen daar lees ik niks over dat je terug bent geweest ervoor
     

Deel Deze Pagina