1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo stuk? Of toch een slang of klep?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rikadoo, 16 aug 2019.

  1. Hi,

    sinds een aantal dagen heb ik een vreemd afblaas geluid tijdens het loslaten van het gas.

    Zie filmpje voor het geluid.



    Ik heb geen foutcodes in de boordcomputer, uitgelezen heb ik (nog) niet.

    Het geluid lijkt bij de turbo vandaan te komen maar ik heb echter geen idee of het de turbo zelf is of een klep/.slang?

    Is er wellicht iemand die dit geluid kan herkent? zo ja wat zou het kunnen zijn.

    Gaat om een Ford Focus MK3.1, 1.6 Ecoboost, 2011, net over de 100000km gelopen.
     
  2. Klinkt als een kapotte diverter valve

    mijne klonk zo met een niet goed werkende Turbo Smart DV
     
  3. Ja het klinkt niet echt als de turbo als ik het zelf zeg, dan zou je het altijd moeten horen lijkt me als deze gescheurd is of als de lagers slecht zijn.

    Ik heb er overigens geen modificaties aan gedaan dus alles is origineel, dus dan zou het de standaard valve zijn?
     
  4. Slippende multiriem ?
     
  5. Je membraam is gescheurd
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  6. Aah kijk dit is toch wel een hele opluchting, klinkt letterlijk hetzelfde inderdaad. Ik was al bang dat de turbo problemen had en zag het al helemaal voor me. Is het schadelijk om door te rijden zo? Ik ga zondag even sleutelen en deze even losdraaien en nakijken. En als deze inderdaad stuk is dan zal ik deze vervangen. Ik wil verder geen mods oid doen maar is er nog een goed alternsalte voor deze valve? Of zal ik gewoon een standaard Ford halen?

    Ik wil de auto overigens wel laten chippen dus ik weet niet of het in dat oogpunt beter is om een wat ''betere' versie te nemen? Maar ook 1 die nog het op een originele software nog goed doet. (Chippen zal volgend jaar ergens gebeuren namelijk).
     
  7. Is bij Ford niet los leverbaar. Beter alternatief is een Turbosmart. Is hier genoeg over te vinden. Type is 0203-1259.
     
  8. Bij Volvo is wel los te leveren.
     
  9. Jup membraam gescheurd, heb Turbosmart erop gezet is nu verholpen!
     
    rfknol vindt dit leuk.
  10. Membraam was inderdaad gescheurd, was nu aan het kijken naar de turbo smart maar die heeft bijna overal in NL een levertijd van 3 a 4 eeken, dan vind ik voor nu te gortig. Is er nog een alternatief? Anders zal ik gewoon een orginele halen bij de Volvo/Ford dealer.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Klein vraagje, mijn nieuwe BOV is binnen 1259. Nu vind ik nergens een instructie hiervan.

    Ik heb eens zitten kijken maar de BOV heeft een vlakke kant, hoe moet deze nu gemonteerd worden? Ze zeggen kan maar op 1 manier maar dat lijkt me niet?

    En hoe zit het met de accessoires die erbij zitten (slangen en nippels etc) Zijn deze nodig? Bij mij is alleen de valve defect dus wou die 1 op 1 vervangen ik hoef toch niet ergens nog iets te verleggen?
     
  12. https://www.fineline-imports.nl/mot...ie-plumb-back-ts-0203-1261-p25086-203693.html
    als je die hebt dan kan het maar op 1 manier bevestigt worden. op
    de onderste deel verdwijnt in je turbo en op de bovenste deel wat eruit steekt zet je de vacuumslang erop. dan met de drie bouten weer vast zetten

    wiel en onderplaat eraf maakt het stukke handiger. zonder onderplaat te verwijderen zou moeten lukken maar weet het niet zeker
     
  13. Hi,

    ik heb deze:

    https://www.fineline-imports.nl/mot...-shortie-vr10-ts-0203-1259-p25086-477952.html

    Ik kan er met een krik en het wiel eraf er zo bij, maar ik vroeg me alleen maar af wat er met al die slangen en koppelingen etc moet gebeuren.
     
  14. die slangen en koppelingen zijn voor de prullenbak simpel gezegd.
    enige is die klep heb je nodig, je zet hem met de mee geleverde bouten vast.
    is al eerder geweest dat iemand afvroeg waarvoor ze dienen. maar eerlijk gezegd geen idee. je zou daar specifiek aan turbosmart moeten vragen waarom de rest erbij zit en waarvoor het dient.
    volgende filmpje is van ST maar turbo zit op de zelfde plek en werk wijze is precies gelijk
     
  15. Dat was ik, ik ben daar 2 maanden mee bezig geweest, ik denk tegen de 20 mails verder, maar eigenlijk nooit een fatsoenlijk antwoord gekregen van turbosmart, aftersales valt mij dus wat tegen. Ze weten het voor deze motor gewoon niet, dus heb het opgegeven.

    Wat ik wel gevonden had is dat bij sommige motoren die spullen nodig zijn om het circuit aan te passen om te voorkomen dat de BOV tijdens "cruisen" op de snelweg open blijft staan, in hoeverre dat nou helemaal klopt kan ik niet beoordelen, maar dat lijkt echter bij onze 1.6T niet te gebeuren en de klep werkt ook zo naar behoren.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  16. Ik had toevallig set gekocht waar deze slangen niet bij zaten dus heb het zelf ook niet eens thuis liggen.

    Denk dat de turbo ook op andere motors zit en misschien daar bij eentje de slangen worden gebruikt.
    Dat de gene bij turbosmart zag welke turbo bij de 1.6 erop zat gewoon dezelfde set er aan gekoppelt heeft.
     

Deel Deze Pagina