1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 305pk Turbo problemen ford focus ST mk2

Discussie in 'Performance' gestart door Mark12, 24 mrt 2015.

  1. Heren,

    Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem:

    Tijdens het rijden, wanneer ik lekker sportief weg trek valt me turbo in idle mode. Ik krijg echter geen alarm lampje te zien. Zet ik het contact om en start opnieuw doet de turbo het weer en gaat de druk gewoon naar 1.2 bar.

    In idle mode gaat hij naar 0.6 maar je voelt dat hij echt niks doet.
    Auto rijd voor de rest zonder problemen.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of een idee wat dit kan zijn?
     
  2. Regelsolenoide op de turbo vermoed ik.
     
  3. Boost Solenoide heet dat toch ;)
     
  4. Oke hier dacht ik ook al aan.
    Heb gelezen dat er ook veel verschil in aanbod hierbij is.
    Zeggen zelfs dat het origineel minder goed tegen het geweld kan
     
  5. In Engeland ja, daar heet melk milk en is een auto een car! Wij praten hier Nederlands
     
  6. Zeg dan turbo magneetklep:D.

    Kan natuurlijk aan meer turbo gerelateerde zaken liggen: Maf, map, actuator van de turbo, scheur ergens in een slang, lekker intercooler.
     
  7. :thumbs::schater:

    [MENTION=16068]Mark12[/MENTION]; de meningen zijn nogal verdeeld of een duurdere after market versie beter is dan een originele.
     
  8. De turbodruk magneetklep durft het al eens te begeven op deze motoren.

    Fordclub.be en focusclub.nl tesamen zitten we aan een 7-tal denk ik.

    Zoals jij het beschrijft lijkt het mij iets anders?

    Wat bedoel je met "idle mode"?

    Een kapotte turbodruk magneetklep houdt niet altijd volledig de turbodruk aan.
    Maar kan wel tot 1,2 bar gaan (gechipte ST)

    Het geeft geen vreemd geluid (kapotte recirculation valve en scheur in turbodarmen wel.

    Een kapotte turbodruk magneetklep geeft geen foutcode
     
  9. #9 kolere, 25 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2015
    Littelviper: Wel indrukwekkend al die zekerheden.... Een klein scheurtje hoef je niet te horen, zeker niet als het de intercooler betreft en een niet goed functionerende magneetklep "kan" veel te hoge drukwaardes veroorzaken. De auto hoeft dan geen storing weer te geven maar kapt de boel af en er wordt wel een code opgeslagen.

    De weergave van de turbodrukmeter is ook maar een berekening en niet een 1 op 1 gemeten waarden. Ik zou me daar niet op blind staren.

    Idle,zal deel last mee worden bedoeld.
     
  10. Ik bedoel met idle mode, dat hij zich zelf doet uitschakelen.
    Dit is naar mij weten normaal bij problemen/foutmelding.
    Dit voorkomt verdere beschadiging.

    Iets blazen hoor ik niet, fluitend geluid ook niet.
    Turbo springt uit en na herstarten is er niks aan de hand.

    Ze zeggen met een aftermarket dat de response tijd veel sneller is dan het orgineel.
     
  11. Ik heb nog een originele boostsolenoide liggen. Weet niet waar je woont. Je zou allicht kunnen testen of het daaraan ligt. Wil hem niet verkopen omdat ik hem als reserve wil houden.
     
  12. Goedendag, ik ben nieuw op dit forum. Ook heb ik nu pas 3 dagen een ford focus st.
    Ik zat even te lezen in deze topic en vroeg me af: en standaard st, loopt de turbodruk daar ook op naar 1,2...? Ik heb hem namelijk nog niet boven de 0,7 zien komen.
     
  13. Nostiozo dat goed hoor,
    Standaard st is het dan.
     
  14. Dat is inderdaad de standaard druk
     

Deel Deze Pagina