1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo issues

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Anithing, 4 sep 2019.

  1. Die inlaatslang, kom je daar makkelijk bij? En welke is dit? Het viel me wel op dat toen ik de recirculatieklep heb vervangen, er wat olie bij het membraan zat. Geen idee of dit hetzelfde is?
     
  2. #22 Henry-ST, 6 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2019
    Is deze storing na de turbosmart opgetreden?

    Had tie daar voor wel het juiste trek vermogen?

    Ik bedoel een testkast aansluiten op de Eobd stekker en dan de turbo druk waardes uitlezen onder het rijden.
     
  3. Nou, de auto had al een gescheurd membraan toen ik ‘m kocht (vermoedelijk). Dus het is niet echt goed vergelijken. Deze specifieke motorstoring heb ik nu 1x gehad, dat was vorige week. Indd ná de Turbosmart. Echter kon ik in Etis terugzien dat deze specifieke DTC al eens eerder is voorgekomen bij de vorige eigenaar. Ik betwijfel dus of ik het probleem bij de TS moet zoeken. De vacuumslang heb ik gecheckt, deze zit er nog goed op.

    Wat was je ingeving precies?
     
  4. Nou ik dacht als het probleem na de turbosmart is gekomen zou ik het weer origineel maken om te kijken of je trekkracht dan wel goed is. Maar dat valt misschien niet mee met een gescheurd membraam.
     
  5. Ben ik het volkomen mee eens, maar helaas zal een kapot membraan dingen niet beter maken ben ik bang.
    Ik zal alle symptomen nog eens opsommen, geen idee of ze allen relevant zijn aan elkaar:
    • Olieverbruik
    • Te weinig motorvermogen
    • Recent een motorstoring, met als foutcode een te hoge turbodruk. Dit is blijkbaar in het verleden ook al eens voorgekomen.
    Als ik er nu vergeten ben vul ik ze nog aan.
     
  6. Als je met recirculatieklep de turbosmart klap bedoelt. Ja dan zit je daar op zich goed. Wat olie is niet verkeerd. Maar als je het verwijdert en komt meer dan paar druppels straten is het niet super.
    Olieverbruik is hamdig als je weet waar je lekkage hebt en hoeveel het is per 1000km.
    Er zit verder wel orginele software erop?
    Er staat me bij dat druksensor ook in je intercooler zit. Die zou je ook kunnen controleren.

    Mooiste zou zijj als je de freeze frame data uitleest en bekijkt kan best veel zeggen over de situatie en omstandigheid dat de storing komt
     
  7. Ik bedoel de turbosmart inderdaad. Toen ik het oude membraan verwijderde, stond er een heel klein plasje olie in de “houder” van het membraan. Geen grote hoeveelheid, maar wel iets meer dan een paar druppels.
    Die freeze frame data, hoe doe ik dat?
    Originele software staat er op ja. Bedoel je dat de sensor in de intercooler slecht kan zijn?

    Is het mogelijk om op een of andere manier die sensoren te testen? Dus doormeten o.i.d.?
     
  8. Misschien handig om te vermelden: Er zit een K&N filter in. Het schijnt dat deze wel eens problemen geeft met de 1.6 ecoboost?
     
  9. Misschien de sensor naar het luchtfilter reinigen? Maar denk zelf dat dit niet de oplossing is. Het kan ook zijn dat wastegate klep of regelstang stroef loopt waardoor deze te laat terug regelt dus met gevolg dat je turbo druk te hoog word en dat verklaart ook je foutcode. Het is altijd lastig om op afstand iets te zeggen
     
  10. De LMM heb ik enige tijd geleden al eens gereinigd, omdat de motor niet helemaal regelmatig liep.
    Morgen of anders volgende week een de Turbosmart demonteren en handmatig testen. Als ik een vacuumpomp weet te vinden test ik ook meteen de solenoid
     
  11. Weet iemand wat dit ding precies is? Hier komt de vacuumslang voor de turbosmart vandaan. E132E7B4-8D9E-47C3-8CBE-103BDC37A118.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. dat is je elektrische bediening voor de vacuum van je turbosmart.
    computer stuurt deze klep aan en je turbosmart klep opent dan.
    echter er zit er nog 1 die voor je wastegate is en dus turbodruk reguleert.

    volgens mij is dat de slang die je net naast deze klep ziet zitten. die gaat van de inlaatslang naar links toe op de foto.
    en mogelijk zit de klep linksboven in het hoekje van je foto. die klep zou mogelijk het probleem zijn.

    maar reed je nu met kn-filter of met orginele filter.
    ik ben van kn naar orgineel weer terug dit omdat met orginele filter de motor veel beter functioneert. minder last van met het rijden. als ik vermogen vraag krijg ik elke keer het zelfde vermogen. met de kn filter was het wisselvallig. koud had ik wel wat meer vermogen dan als hij warm was
     
  13. Ah, duidelijk. De boost solenoid (3-weg klep voor aansturing actuator) heb ik zojuist gedemonteerd en getest. Zowel de spoel; deze schakelt gewoon, als met een vacuumpomp. De klep lekt niet. Dus maar verder zoeken nu.
     
  14. Wanneer je elektronische dv hebt moet er een weerstand op. Die zat toen bij mijn Turbo Smart, de stekker heeft geen functie meer en zal zonder weerstand foutmelding geven.

    welk bouwjaar is jouw Focus?
     
  15. Is in 2011 uit de fabriek gerold en heeft een vacuum dv. Zojuist nog maar eens de lmm gereinigd en het originele filter maar weer proberen.
     
  16. Dan idd nvt bij jou :)
     
  17. Alle advies is goedbedoeld een waardevol. Ook al niet meteen van toepassing, kan het altijd iemand anders helpen!

    Dus vandaag gedaan:

    - Turbosmart gecheckt. Deze werkt gewoon. Gelukkig ook geen olie in de uitsparing waar de TS in geplaatst wordt. De vacuumleidingen waren echter wel wat vettig van olie aan de binnenkant.
    - Boost solenoid getest. Dit is een vacuumklep die de actuator aanstuurt voor ik denk de variabele schoepenstand van de turbo. Spoel in de klep schakelt gewoon en de klep lekt niet. Getest met een vacuumpompje.
    - LMM gereinigd. Baat het niet dan schaadt het niet.
    - Originele luchtfilter teruggeplaatst i.p.v. K&N

    Helaas heeft dit allemaal geen verschil gemaakt en mis ik nog steeds vermogen.
    Volgende stap is denk ik een compressietest/cilinderlektest.

    Iemand nog andere suggesties?
     
  18. compressietest/cilinderlektest is niet de oplossing. Als je storing op een te hoge turbo druk heb dan zit het in de turbo zelf of een druk sensor.
     
  19. Klopt, maar de compressietest/cilinderlektest is meer om het olieverbruik op te sporen. De turbo gaat een bevriende monteur me binnekort mee helpen, wat dingen uitzoeken en testen. Helaas was mijn ELM module kapot, waardoor ik nog even geen datalog kan maken tijdens het rijden. Is een datalog met Forscan eigenlijk een beetje uitgebreid? Of kan dit uberhaupt niet met Forscan?
     
  20. Ik ben zelf niet bekend met de Forscan. Dus weet niet of het mogelijk is
     

Deel Deze Pagina