1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TTV twin plate koppeling RS MKII

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door gabini, 9 apr 2018.

  1. 4005E57F-F70E-4412-90AB-E301958E2303.jpeg Ik heb een probleem.
    Mijn auto staat bij de Ford garage waar ik mijn koppeling heb laten vervangen voor de TTV dubbele koppelingsplaatset met lichte vliegwiel.

    Alleen zijn er nu 2 druklagers stuk gegaan, zonder dat er mee is gereden. De eerst toen de monteur afgelopen vrijdag aan het ontluchten was en vandaag na 300 meter rijden.
    Beide keren begon de remvloeistof onder de versnellingsbak te lopen.

    Vandaag had de monteur ook dat plasticen geleider welke het remvloeistof naar de druklager stuurt voor de zekerheid vervangen.
    4466040C-6AE1-4380-8A84-C11F2ABC2270.jpeg

    Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
    Volgens mij is de koppelingset en vliegwel wel correct gemonteerd, zie foto.
    EF82912A-32D5-4C2D-B1B1-7463B800D3E9.jpeg

    Druk lager lijk boven aan iets getordeerd.
    Linker is de nieuwe;

    E1B270AB-FD5C-416D-9EF7-220AB3D4B08E.jpeg
     
  2. zit de drukgroep wel netjes, oftewel diafragma veren wel netjes in het midden.
    voornamelijk de linker druklager is uit het midden. dus is het niet goed uitgelijnd met elkaar.
    vliegwiel krom,
    drukgroep niet in het midden
    druklager niet goed gemonteerd,
    druklager wordt te ver ingeduwd.
    om zo even iets op te noemen. door druk op 1 kant van lager en andere kant niet dauw je dus hem kapot.
    dit is puur op basis wat je zegt en de foto's
    als ik de foto zie zit de druklager maar met 1 boutje vast wat dus kans is op scheef montage vergroot.
    of de koppeling goed zit geen idee. weet niet of de instructie zegt dat ze gelijk met elkaar moeten liggen zoals ze nu zitten
    of iets van elkaar gedraaid.

    ik deed altijd de achterkant ( waar ook een o-ring/keering zit) goed insmeren met vaseline, zodat hij er goed inglijd. moet wel zeggen de druklagers die ik had waren dan wel met 3schroeven

    ken de montage beschrijving niet, maar als ik deze formulier lees dan staat er dat de druklager fysiek begrenst moet worden.
    neem aan dat dit een complete set is, daar zit orginele druklager bij maar kan niet zien of daar een adapter tegen komt tussen de diafragma veren en de druklager zelf.

    anders contact opnemen met ttvracing
     
  3. Bedankt voor je antwoord.
    Ik heb bovenstaand met de monteur zojuist besproken en hij geeft asn dat de vliegwiel met 10 bouten vastzit en kan haast niet verkeerd zitten of krom zijn.
    Ook de koppelingset zit volgens ons goed, maar ik heb voor de zekerheid de foto naar TTV gemaild en gevraagd of de platen zo goed zijn gemonteerd.

    Het kan best zijn dat de druklager niet goed is gemonteerd en of niet goed wordt aangedrukt waardoor die krom trekt. De monteur zelf zegt dat dit haast niet scheef kan worden gemonteerd. Maar ik heb daarbij mijn twijfels.

    Ik hoop dat TTV het verlossende antwoord voor ons hebben, want als dit nogmaals fout gaat dan ben ik bang dat de Ford garage het zal opgeven en dan zit ik met een halve auto.
     
  4. Snap ik volledig.
    Hoop idd dat ze verlossende antwoord hebben zsm voor je.
    Snap de monteur ook volledig. Verwijt hem ook niet dat er iets verkeerds is gegaan. Alleen als de druklager lekt en is nieuw. Dan moeten we alle mogelijke ideeen bekijken en beoordelen hoe het kon gebeuren.

    Normaal druk je ook de drukgroep in. Voordat je bouten rondom vastzet.
    Zo wordt door de druk ervan het nagenoeg perfect uitgelijnd. Of het gebruikt is en of het uberhaubt wel kan gebruikt worden is de vraag.

    Laten we voor je hopen dat het zsm opgelost is voor je
     
  5. Volgens TTV is de koppelingset goed gemonteerd en staan de platen goed uitgelijnd.

    Ze gaan nu op basis van het productienummer controleren of het vliegwiel het correcte dikte heeft en anders krijg ik een nieuwe toegestuurd.

    Volgens TTV kan het rubbertje in het remvloeistof geleider problemen ook voor deze problemen zorgen en zeggen dat wij het rubbertje zouden moeten verwijderen.
    6456C67B-938C-498C-9CFA-2640F39F2691.jpeg

    Lijkt mij niet dat dit klein onderdeeltje het oorzak is van het probleem, maar zodra de bak weer open is kan de monteur dit pas controleren.

    Volgens TTV kan het ook aan het hoofdcilinder van het koppelingspedal liggen maar het lijkt mij niet dat het hoofdcilinder de druklager zover kan druken dat er remvloeistof gaat lekken.

    We gaan ook voor de zekerheid de dikte van het totaalpakket (vliegwiel en koppelingset) nameten en kijken of het even dik is als het originele Ford pakket die er nu uit is gegaan.

    Ik zou anders niet weten wat we nog meer zouden moeten doen.
     
  6. fijn dat je zo snel antwoord van ze hebt gekregen.
    kan me niet echt indenken aan dat rubbertje. want je hebt orginele druklager en orginele leiding. dan zou allemaal goed moeten zijn. is niet dat rubbertje eruit moet om beter afdichting te krijgen. wil zeggen dat de slang er niet goed in zit.
    maar waar de ontluchtingsnippel zit, dit gedeelte zit buiten de bak. dus als het lekt zal het buiten de bak zijn en niet erin.
    andere kant kun je alleen zien als je de bak eraf hebt. maar dan zie je een natte druklager of natte aansluiting. laatste wil dus zeggen dat de aansluiting lekt.

    koppelingcilinder zal het ook niet liggen, deze kan een vaste hoeveelheid cc verplaatsen.
    deze hoeveelheid cc komt in je druklager, ongeacht of de bak er op zit of niet. dan perst de druklager er niet mee uit.
    anders zou je ook halverewege een harde punt in je pedaal voelen en niet verder tot de bodem kunnen trappen. want remvloeistof is niet samendrukbaar.
    je wilt ook niet je rempedaal intrappen en 140bar in systeem zitten waar iets uitzet bij noodstop. weg remvermogen en sta je te pompen op rempedaal.

    belangrijkste is dus idd is de koppeling allemaal gelijk aan orgineel qua afstand. en is het goed uitgelijnd. voor de rest zou ik het zelf bij moeten zijn om echt een goei oordeel te kunnen geven
     
  7. Ik heb inmiddels weer antwoord ontvangen van TTV.
    Het vliegwiel blijkt van een verkeerde type te zijn en dit schijnt verkeerd te zijn geleverd.
    Hoewel ik het setje niet bij hen heb gekocht, hebben zij vanmiddag direct een nieuwe vliegwiel per DHL naar mij verstuurd welke hopelijk binnen 2 dagen bij mij zou moeten binnenkomen.

    Ik zal alleen weer een nieuwe druklager moeten beatellen, want ik denk niet dat ik de 2 lagers die onlangs waren gemonteerd nog kan gebruiken.
    De druklager kunnen zij helaas niet leveren.

    Het heeft heel wat tijd gekost, maar ik denk dat het nu wel goed zal komen.

    Het zal mij waarschijnlijk een hoop extra centen kosten met nog een nieuwe druklager en extra arbeidsuren van de Ford garage, maar er is in dit geval niets meer aan te doen.

    Bedankt voor al jouw reacties en voor het meedenken.
    Ik laat je nog weten hoe het is afgelopen nadat de juiste vliegwiel is gemonteerd.
     
  8. De versnellingsbak ligt er weer af, hierbij een aantal foto’s die ik van de monteur heb ontvangen.

    ECCBC744-E396-48D2-B159-4894B7D890A6.jpeg BFDA321E-2F4C-4BFA-A30A-B25D72D30D80.jpeg E846B418-BFA0-4ABF-8084-05105E8D2E98.jpeg 17B0526F-FF79-41D3-A1A5-EF7552524A0B.jpeg 7E6B9F1A-9C97-40B3-9658-C8DFA9D5A2F4.jpeg 04FBF3CB-351B-4D3D-9599-0BC45C846EF3.jpeg 28861B6C-891C-44C4-95E5-441E9DF60430.jpeg D6FF9B84-4260-40D4-8983-8AAD7F2ECE13.jpeg
     
  9. niks geks te zien zo op de foto, alleen die ring wat hij op een geven moment vast heeft kan ik niet verklaren. is dit een deel van de lager of dergelijk??
    het lijkt allemaal goed idd. maar ja toch moet het er ergens vandaan komen.
     
  10. Hoi, ik ben een paar dagen niet online geweest.

    Dat kapotte ringetje komt inderdaad van de druklager af.

    Het nieuwe vliegwiel is binnen, ik hoop dat men bij de Ford garage deze week tijd hebben om het af te ronden.

    Ik heb ook gelijk beide wielassen laten vervangen, die waren ook niet meer 100%
    Al dat kracht op de voorwielen is blijkvaar net iets te veel.
     
  11. Was er dan iets mis mee met de vliegwiel.
     
  12. Ja, helaas wel.
    TTV had per ongeluk het vliegwiel voor een organische koppelingset geleverd.
     
  13. Laten we hopen dat de dikte anders is en daardoor druklager wel heel blijft.
    Moet wel even kort sluiten wie die kosten gaat betalen/vergoeden
     
  14. Voor zover ik kon zien, is de dikte van het vliegwiel die ik maandag heb ontvangen dikker. Ik mag hopen dat dit het juiste vliegwiel is en dat de problemen hiermee zijn opgelost.

    De kosten voor montage vallen voor mij helaas zo’n €400,- hoger uit, Ford neemt een gedeelte van de arbeidsuren voor eigen rekening en de 2e druklager wordt onder garantie vervangen voor een nieuwe.

    Helaas kan ik de meerkosten niet bij de leverancier of TTV claimen. Het koppelingset heb ik via de RS Facebook pagina uit de UK gekocht en TTV was alleen bereid om een nieuwe vliegwiel kosteloos per DHL naar mij te sturen.

    Nu heb ik ook nog eens pech dat Ford maar 1 wielas deze week konden leveren en dat ik op het andere as moet wachten. (Backorder)

    Tevens hebben ze bij de Ford garage deze week geen tijd om de auto af te monteren waardoor ik de auto pas over 3 weken na mijn vakantie kan ophalen.
     
  15. wat een pech Gabini.
    geniet van je vakantie en als je terugkomt dan is je racemonster ook weer klaar voor gebruik :thumbs:
     
  16. Ik ben maandag teruggekomen, maar de rechter as komt waarschijnlijk pas vrijdag 18 mei binnen.

    Ik moet dus helaas nog even wachten.
    Maar als die klaar is dan rijdt die hopelijk weer als nieuw
     
  17. Hopelijk dat idd het verkeerse vliegwiel het probleem was. Wordt vrijdag een belangrijke dag
     
  18. De RS rijd weer, het was inderdaad de verkeerde vliegwiel wat het probleem heeft veroorzaakt.
    Ik ben nu in Londen en mag hopelijk de RS aanstaande dinsdag weer ophalen.

    Ik ben benieuwd hoe die gaat rijden.
    Bedankt voor al jouw reacties op deze topic.
     
  19. goed om te lezen :thumbs:
     
  20. Mooi dat het is opgelost nu, blijft toch allemaal geen alledaags werk in de garage met dit soort spul.
     

Deel Deze Pagina