1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trommelremmen ombouwen naar schijfremmen.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 7 apr 2013.

  1. Tis gewoon een Prut wetgeving hier gemaakt door de geitenwollen sokkes die zelf amper een auto 'fatsoenlijk' bekeken hebben.

    Als m'n voor veiligheid gaat int verkeer zou m'n een wet maken ivm met remsysteem bvb:

    - Men mag geen verandering aan het remsysteem toepassen die niet fabriek-af bestelt kunnen worden, verbeteringen aan het remsysteem zijn toegelaten.

    Zelfde verhaal gaat op voor die 1001 andere dingen wat hier niet toegelaten is!
    Xenon, spoiler, koplampen, getinte ruiten, en noem ma op...

    M'n broer had ooit een hyundai coupé, met spoiler (3e remlicht zat daar ook in btw)
    Krijgt ie tunings rapport voor spoiler terwijl ie zo vanuit het fabriek komt...
    Toch te gek voor woorden :???:


    Maargoed, JW werderom een zeer geslaagde How-to en alle respect voor de moeite!!! :thumbs:
     
  2. mooie how-to maar dat waren we ook niet anders gewend van jw
    wetgeving in belgie op basis van apk krom is dat wist ik al. dus ja die had ik ook niet anders verwacht. gelukkig is nederland daar stuk verder in. qua veiligheid is daar ook niks op aan te merken. alleen sommige overdreven spoiler verdienen wel de aandacht soms.

    wouw nog wel 1 ding kwijt. je zegt dat je met schrijfremmen nu merkt dat je handrem beter werkt dan eerst.
    hier ben ik niet direct met je eens. als ik kijk is handrem beter.
    de rede is dat bij een handrem de remschoen mee wordt genomen door de trommel zodoende rem je harder zonder extra kracht te zetten.
    met elke auto waar trommelremmen op zitten kun je eenvoudig handrem blokkerende wielen hebben met je handrem.
    met schijfremmen krijg je dat nauwlijks voor elkaar bij het toedienen van de zelfde kracht op de hendel.
     
  3. #23 DY-HARDS, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2013
    Mooie how to.
    vorige week van zitten genieten, en wat aan gehad dacht ik..
    maar nu zie ik de foto's niet (meer) klopt dit?
    wil nog ff checken hoe de achterplaat vd trommels los moet.
    alvast bedankt.
     
  4. Uitleg met de foto's is geweldig.
    Hier gaat het spul er donderdag onder voor en achter.
    Ben heel erg benieuwd.
     
  5. Kun je wel aan JW overlaten zoiets.
     
  6. In mijn tijd was het zo dat er altijd restdruk op het remsysteem van de trommel remmen bleef staan, dit om te voorkomen dat de cupjes los kwamen van de cilinderinhoud en hierdoor zouden kunnen gaan 'n lekken dit werd door een veerbelast klepje in de hoofdremcilinder geregeld.

    Is hier op een gegeven moment vanaf gestapt ? Of hoe wordt dat tegenwoordig geregeld lijkt me een issue dat je niet wil hebben bij remschijven
     
  7. #27 JW, 16 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2016
    Bij (voornamelijk) oudere trommelremmen is de veerbelaste terugslagklep er om tegendruk te geven aan de veer die tussen beide remschoenen zit. Zonder de veerbelaste terugslagklep worden de remschoenen volledig teruggetrokken van de remtrommel met als gevolg dat het rempedaal onnodig ver moet worden ingetrapt voordat de remmen aangrijpen.

    Wanneer de rem wordt losgelaten trekt de veer tussen de remschoenen de remschoenen terug van de trommel. Hierbij wordt de veerbelaste terugslagklepklep dicht gedrukt en voorkomt zo dat de remvloeistof terug wordt geduwd en de remschoenen volledig worden teruggetrokken. De veerkracht die nodig is om de veerbelaste klep dicht te drukken is voldoende om de remschoenen net vrij te laten komen van de remtrommel.



    De meeste huidige trommelremmen (waaronder ook die van de Focus 2) hebben echter een zelfstellend mechanisme. Dit mechanisme zorgt ervoor dat de veer tussen de remschoenen de remschoenen niet volledig terug kan trekken. Het zelfstellende mechanisme compenseert slijtage van de remschoenen waardoor de remschoenen altijd min of meer op dezelfde afstand van de remtrommel blijven. Doordat het zelfstellende mechanisme voorkomt dat de remschoenen te ver kunnen worden teruggetrokken van de remtrommel is bij de huidige systemen een veerbelaste terugslagklep niet meer nodig.
     
  8. Oké zit er al niet meer in dus. maar de escort had ook al zelfstellende remmen in de trommels dat weet ik dan weer zeker.
     
  9. Vanmorgen is de gehele ombouw gedaan voor en achter. [MENTION=142]JW[/MENTION] , bedankt voor de info hier, want deze was perfect.
    Ik hoefde alleen niet de handrem binnen los te maken.
    Alles gebeurde onder de auto aan de buitenzijde.
    De complete ST remmerij is nu een fijt.
     
  10. @JW

    Kan ik op mijn 1.6 benzine ook gewoon de remklauwen gebruiken van een ST?

    Of zit hier nog verschil in

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  11. Ja dat kan, maar ook de schijven en de handremkabel van de ST gebruiken. Deze is anders dan de 1.6.
    Hier werkt alles naar behoren. :thumbs:
     
  12. Ik ben ook van plan om de ombouw te doen. Achter de 265mm schijven inclusief bijbehorende klauwen.

    Nu kwam de vraag in mij op passen die klauwen onder de orginele 17" 5spaaks (2004) velgen? Ik denk van wel aangezien je voor al grotere klauwen hebt.
     
  13. Nog 1 vraagje. Die handrem kabel. Moet je die vervangen omdat de van de trommelrem anders is. Of had je die vervangen om alles nieuw te hebben?
     
  14. De handremkabels van trommelremmen en schijfremmen zijn verschillend. Wanneer je dus de trommelremmen om wil bouwen naar schijfremmen moet je altijd de handremkabels vervangen.
     
  15. Duidelijk bedankt. Gaan we doen
     

Deel Deze Pagina