1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trilling in stuur en lawaai

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Kimi1988, 21 dec 2017.

  1. Hoi Allemaal,

    Na 3 weken probleemloos gereden te hebben met mijn nieuwe (gebruikte) michelin alpin winterbanden 7mm dot 2015 onder mijn focus 1.1. 2001 1.8 benz. Kmst 106.000 trilt mijn stuur soms enorm op de snelweg en boven de 70 en lawaai van de auto hoorbaar. Dan weer even niet en dan weer wel. Auto uit laten lijnen en voorwielen opnieuw gebalanceerd. Maar blijft trillen.

    Iemand ervaring?
    Groet,
    Wouter
     
  2. Banden gecupt??
    Hoogteslag op de banden??
    Velg zelf beschadigd

    7mm is 3mm onder nieuw die zijn vaak rond de 9 a 10mm als winterband.

    Wie weet heeft de vorige eigenaar te lang doorgereden. En is de rubber blijvent beschadigd.
     
  3. Bedankt voor je reactie, de banden zijn niet (zichtbaar) ongelijk versleten, velgen zijn niet beschadigd, heb niks geraakt. 7mm is prima toch? 4mm is advies
     
  4. Het gekke is dat het trillen ook ineens even weg is en dan weer terug komt
     
  5. dat heb ik zelf ook, 1 velg is iets krom en je merkt het soms net uit komen van de bocht dat hij iets meer onrustiger is. trilt meer
    na wisselen van de banden en de locatie heb ik het voor 99%opgelost.
    omdat ik weet voel ik het nog, andere hebben het nooit gevoeld/gemerkt.


    hoogteslag moet je de band zelf rondgooien anders zie je het niet.


    met andere/oude banden heb je er geen last van gehad,
    lawaai kan zijn door profiel van de band. maar als je band door hoogteslag stuitert op de weg dan heb je ook meer lawaai.
     
  6. Ik las net iets van trimmen van de banden om het cuppen op te lossen. Iemand ervaring mee?
     
  7. nee ken het wel, alleen geen voorstander ervan.
    je met wel zeker weten dat het cuppen is van de band. bij hoogteslag haal je stukje van de ene kant meer weg als de andere kant. dus inplaats van overal rondom 7mm profiel krijg je ene kant 6mm andere kan 7mm , om ff iets te noemen.

    dit komt dan door hoogteslag in de velg zelf. die moet ook perfect zijn
     

Deel Deze Pagina