1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillend stuur bij 100 - 120 km/h

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door tinovandam, 8 jun 2014.

  1. #81 little viper, 6 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2015
    Probeer gewoon eens even een set (banden en velg tesamen) van een member ofzo in de buurt.

    Open een topic?

    Het zal wel een mini-deukje in een velg
     
  2. Velgen en banden zijn goed het blijft een lasting verhaal tussen 80 en 100 het is soms net alsof je met een los wiel rijd vooral bij belasting.

    Voorbeeld ik rijd op cruisecontrol 80 km/u op de randweg om Eindhoven als ik dan een heuvel opga dan wiebelt ie (qua gevoel) ga ik vervolgens omlaag is het weg.
     
  3. Heb je de homokineten nou al een keer vervangen? Als het met/zonder belasting verschil geeft dan kan het alleen daar in zitten.
     
  4. Ga ik volgende week regelen was er mee bezig geweest gisteren was een zware dag lees:

     
  5. En heb je je kennis van een deuk in zijn hoofd voorzien met zijn winterband? Zal niet makkelijk lukken dus je kunt het een paar keer proberen :dance:
     
  6. Nee ik ben daar vrij gelaten onder ik had meer zoiets van ... echt gebeurt dit nu echt ?

    Ben net naar een schadebedrijf geweest voor een kostenschatting en heb gelijk gevraagd of ze een opgave konden doen van nog wat ander plekjes.

    Word tijdens het typen gebeld het moet 958 gaan kosten .... wow ....
     
  7. Niet fijn. Ik hoop dat jouw kennis een WA verzekering heeft (niet voor de auto maar voor dit soort ongelukjes). Als hij zo'n verzekering heeft dan kost het hem niets behalve de schade aanmelden.
     

  8. Draagarmen al gecheckt??
    Bij mij waren de rubbers en fuseekogels het probleem!
     
  9. Gisteren de papieren ingevuld voor zijn WA verzekering.

    Zal wel geen probleem worden indien wel betaald hij het zelf ook geen probleem.

    Fuseekogels en draagarmrubbers zal ik aan kaarten
     
  10. Hallo leden,

    Ik heb het hele topic aandachtig doorgelezen en ik heb een soortgelijk al dan niet hetzelfde probleem.

    Auto trilde al met de proefrit, maar zoals bij mijn vorige auto's zou dat een kwestie van wielen balanceren moeten zijn.
    Inmiddels ben ik 4x terug geweest in 3 mnd met trillingen in autostoel/bank en stuur.

    Het vreemde is dat er iedere keer weer wat gewicht bij moest.
    Er waren geen sporen van loodjes die eraf gevlogen waren volgens de monteur.
    (Deze is ook monteur bij een raceteam, dus neem aan dat bij wel war kennis heeft )

    Het balanceer apparaat is er zelfs nog voor geijkt.

    Na de laatste keer met de monteur gereden te hebben kon hij het trillen ook goed voelen.
    Winterbanden van de garage eronder gehad en loste het probleem niet op.
    (Schijfremmen voor zijn ook al vervangen als gevolg van trillen bij afremmen)

    Zowel de garage/monteur als ik worden er behoorlijk flauw van.

    Bijkomend zit er ook nog een bijgeluid in de auto wat lijkt op kapot lager ergens.
    (Vergelijk het met constant over de witte strepen op de weg snelweg rijden)

    Inmiddels staat de auto weer bij de garage en gezegd dat ik de auto niet eerder terug wil hebben voordat het is opgelost.
    (Voel er weinig voor om volgende maand met een trillende en bijgeluid hebbende auto naar zuid-Frankrijk te rijden )

    Ben zeer benieuwd wat eruit komt wat dit allemaal veroorzaakt.

    Zal de voorgang/uitkomst hier posten.
     
  11. Updateje
    Andere velgen met andere banden = geen verschil.
    Nieuwe aandrijfas = kleine verbetering, maar niet naar de zin van de monteur.

    Nu wachten op ................... Jawel, nieuwe versnellingsbak
    Ben benieuwd.......
     
  12. Ok, ...... ik zie niet zo snel het nut van het vervangen van de versnellingsbak?!?!
    Misschien een overbodige vraag als je dit topic al helemaal hebt gelezen maar......heb je ze ook gevraagd om even de draagarmrubbers te controleren? Vervangen van de draagarmen is een stuk minder kostbaar dan een versnellingsbak.
     
  13. Heb ze idd gewezen op de rubbers en de armen.

    Men zei dat ze dat allemaal gecontroleerd hadden.
    Misschien iets van onbalans in de bak??
    Kosten zijn iig niet voor mij
     

  14. Is nu wel het geluid uit de auto ,of zit dat er ook nog in?
     
  15. Geluid heb ik nog niet naar gevraagd.
    Het trillen, hobbelen, schudden van de auto is eerste prio.
     
  16. Auto terug om te testen, morgen en het weekend eens km's maken.

    Tot nu toe zijn aandrijfassen vervangen, versnellingsbak vervangen en liggen er winterbanden (215/60/16) onder om te proberen.

    Geluid nog niet gehoord en nog geen hobbel/tril/schudje gevoeld.
    (Maar was kort ritje in de bebouwde kom)

    Morgen en het weekend weet ik meer.
     
  17. Wat n gedoe he?
    Bij mij trilt t ook, ben t nu wat gewend
    Wel 19" wielen, 225.

    Versnellingsbak kan ik ook niet echt rijmen.
     
  18. Idd vervelend.
    Dit trillen en schudden was echt niet normaal meer.
     
  19. ik heb de stuurbekrachtinging op comfort gezet en trilt dan juist minder...
    (kan bij de RE)
     
  20. Ik heb hetzelfde probleem. Nu voor de vakantie de banden laten balanceren. Schijnt dat de banden aan de binnenkant meer slijten. Ze hebben nu ook de wielen opnieuw gericht?? vanmiddag ophalen. Zal mij benieuwen of dit de oplossing is bij ons...
     

Deel Deze Pagina