1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillend stuur bij 100 - 120 km/h

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door tinovandam, 8 jun 2014.

  1. Nope.... Vakantie enzo hé... Volgende week afspraak maken. Laat het nog weten...

    Greetz Charly
     
  2. Hou nog eens in de gaten of hij schud / trilt in het stuur of in de carroserie ?
     
  3. #43 wurth, 4 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2014
    Zelf het zelfde probleem wat mijn opvalt is dat het bijna bij iedereen het tussen grofweg 90km/h en 130km/h zit en niet altijd aanwezig is. Bij hoger snelheden is het weer verdwenen er moet hieruit toch een oorzaak te bedenken zijn aangezien de zelfde klachten bij dig type auto zo vaak voorkomt. Zelf vertrouw ik de standaard velgen ook niet zo die snel oxideren maar dit is een gevoel het kan ook iets heel anders zijn. Ook omdat het probleem zich ook voordoet bij andere velgen. Hoe kan je kijken of je draagarmen nog goed zijn?
     
  4. Bij ook met andere velgen inderdaad.
    Vraag me af uitlijnen iets verbeterd...
     
  5. Niets het zit hem niet in de velgen zover ik weet. Bij mij trilt ie ook niet in het stuur maar meer in de body duw tijdens het accelereren je knie maar tegen de middenconsole.
     
  6. Dan zit het probleem aan de achteras.
     
  7. In de vorm van rubbers ? Hoe moet ik het zien?
     
  8. Is moeilijk te zeggen. Rubbers, schokdempers, veren, banden of velgen kunnen allemaal voor trillingen zorgen. Banden en velgen kun je uitsluiten door een paar wielen te monteren waarvan je weet dat ze niet trillen.
     
  9. #49 Charly, 17 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2014
    Inmiddels bij garage geweest. Aangedrongen op checken draagarm rubbers. Zij voelden niets volgens hun tijdens het rijden. Ik heb ze echt aangekeken of ik water zag branden.... (zucht). 20 jaar beroeps chauffeur geweest, ik weet echt wel waar ik over praat. Antwoord: ja de rubbers zijn wel zacht, maar krijg geen toestemming van mijn baas om ze te vervangen :( Kom over een poosje nog maar eens terug als het erger wordt! Zover het relaas van een Bovag garage, niet Ford garage! Doen we dus nooit meer!!!! Ga volgende maand wel weer zeuren....... als er geen verschil is met de winterbanden en velgen eronder!
     
  10. Inmiddels winterbanden nieuw, 4x, stalen velgen. Probleem hetzelfde. Moet dus toch iets anders zijn dan banden en of velgen......... Weer garage......
    Laat nog horen wat het wordt.
     
  11. bij mij was het trillen op de 19" een stuk minder bij 2,5 bar ipv 2.3bar

    nu met winterbanden geen trilling meer...
     
  12. Klink toch echt allemaal als een probleem van de draagarmen (rubbers) hoor!!!

    Nu bij mij alweer een paar maanden geleden de draagarmen laten vervangen en sindsdien een heerlijk stil stuur zonder ook maar een enkele trilling. Zo blij mee..:rock:

    Bij mij was het ook zo dat ik met de winterbanden (195-65-R15) op stalen velgen geen last had en met de zomerbanden (215-45-R17) op lichtmetaal wel waardoor je al snel de zomerwielen verdenkt van onbalans..... Bij snelheden boven de 90 km/h begon het trillen en bij snelheden boven de 130 km/h was het gewoon weer weg. Balanceren, uitlijnen en nieuwe banden hielp allemaal niks.... Blijkbaar heeft de bandenmaat en een andere ET waarde toch echt invloed op het trillingsfenomeen.

    Als je de auto op een brug zet en de rubbers bekijkt dan zie je ook dat er een rafelig randje aan de zijkanten zit. Zelfs ik zag het met mijn amateur-ogen! Bij mij is het probleem begonnen na een grote beurt. Daarbij is de auto op de brug (en dus uit de veren!) geweest waardoor de draagarmen dus verder naar beneden uitzakken dan ze normaal doen. Waarschijnlijk is dat bij mij het punt geweest waarbij de rubbers het echt hebben opgegeven...

    Dus, advies.... Laat echt serieus je rubbers controleren. En als je al meer dan 150 dkm op de teller hebt staan dan kun gerust preventief vervangen want dan is de kans groot dat ze op zijn!
     
  13. Ook ik heb speling op de rubbers van de draagarmen. Ook trilling in het stuur.
     
  14. Weer terug geweest. Zij hebben het probleem gevonden. Was 1 winterband bij die iets een verhoging had.... Voor . Naar achter verplaatst.
    Terug naar huis. Was wederom hetzelfde. Maar weer een nieuwe afspraak gemaakt. Nu blijf ik erbij...... We hebben nu de afspraak dat er weer de zomervelgen onder moeten..... Vraag me af hoe lang ze er over doen voordat ze weten dat het niet in de banden of velgen licht........
     
  15. Wat zijn de kosten voor het laten vervangen van de draagarm rubbers?
     
  16. Bij de focus ST kunnen ze de rubbers aan de rubbers niet apart vervangen.
    Zo beweerd de Ford garage .

    Hoe dat bij jou zit weet ik niet.


    Ik heb ooit 2 draagarmen laten vervangen, omdat ik met een storend geluid zat.
    (Rubbers alleen niet mogelijk)

    Achteraf gezien bleek er niets mis met de draagarmen!
    Maar was het een rubber in een schokdemper versleten.


    Veel kosten voor niets :/

    PS: nieuwe draagarmen geeft wel een verbetering qua sturing
     
  17. De vraag was hoeveel kosten, dus wat is veel ongeveer:P?.
     
  18. Ik heb een paar maanden geleden een telefonische prijsopgaaf gedaan bij de dealer. Verschil tussen alleen nieuwe rubbers plaatsen of nieuwe draagarmen was iets van 60 euro (op een bedrag van 250 per kant ofzo).
    Dan heb ik er liever nieuwe draagarmen onder.
     
  19. Draagarm per kant voor focus ST was 350 ongeveer denk ik.

    Dus 250eur voor. "Gewone" focus lijkt mij realistisch
     
  20. Ik heb voor de originele complete draagarmen 130 euro per stuk betaald, dus 260 euro voor beide kanten. Dat is dan wel exclusief montage want die heb ik niet hoeven betalen (zie eerder posts). Als je op internet rondkijkt kun je ze ook goedkoper vinden, vanaf zo'n 80 euro per stuk, maar ik weet niet of er veel kwaliteitverschil in zit.

    Bij mij was het ook mogelijk om alleen de achterste rubbers van de voorste draagarmen te vervangen (die zitten erop geperst) maar het geringe prijsverschil vond ik niet opwegen tegen het feit dat je bij de complete draagarmen ook het voorste rubber en de fuseekogel meteen meevervangt...
     

Deel Deze Pagina