1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Trekcapaciteiten 1.0 125 pk.

Discussie in 'Performance' gestart door HarrieD, 10 mei 2017.

  1. Aan de kust in zuid limburg lijkt me wat lastig of het moet het strand aan de maas worden.

    Als je rekening houd met de beperkingen van de motor kom je al een heel eind en als je dan ook nog de binnen wegen opzoekt dus lekker toeren van dorpje naar dorpje kun je een heel stuk komen zonder overspannen motoronderdelen
     
  2. De kust in Zuid Limburg is wat lastig inderdaad, tenzij de zeespiegel heel erg snel gaat stijgen. Maar ik had een komma geplaatst tussen kust en Zuid Limburg. Er hoeft echt niet getwijfeld te worden over de trekcapaciteiten van een moderne downsize turbo
    Bij de ANWB deed de Kia Cee'd 1.0 120 pk het ook uitstekend met een caravan aan de haak. En die levert het maximum koppel bij een iets hoger toerental dan de 1.0 ecoboost. Verstand gebruiken, toeren laten maken en vooral het "nieuwe rijden" vergeten. De motor heeft kracht genoeg voor een kleine en lichte caravan. Voor de Octavia TDI had ik een Astra 1.6 met 100 pk en een koppel van 155 Nm bij ruim boven de 4000 toeren. En daarmee was het Duitse middengebergte (met caravan) ook prima mee te bedwingen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  3. Precies, vroeger gingen we met een Fiat Tempra 1.6 8v op LPG en een 1200kg hobby naar spanje en dat ging ook. En die had echt niet het vermogen en het koppel van een 125 PK ecoboost. En die auto was niet veel lichter dan een Focus 1.0 dus die vlieger gaat ook niet op.

    125PK en 170nm kom je ook gewoon mee boven...En al doe je er iets langer over... Je hebt vakantie, dus so what !
     
  4. Inderdaad. Ik wil ook niet het hele jaar in een duurdere auto rijden om die paar keer per jaar met iets meer gemak een caravan te trekken. En de reviews van de Focus en C-max 1.0 als caravantrekker waren ook alleen maar lovend.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  5. Met beladen caravan en auto gearriveerd op de bestemming voor een korte vakantie. De 1.0 heeft zich van zijn beste kant laten zien. Op de N wegen in de 4e versnelling gereden, op de snelwegen in de 5e. Reed ook lekker stabiel en de vering blijft uitermate comfortabel. Zakt niet te ver door bij een kogeldruk van 70 kg. Bij de Octavia was ik hulpveren nodig. En het verbruik? Niet exact gemeten, maar volgens de BC schommelde het rond de 1:10.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  6. Zijn er leden die het verbruik hebben gemeten met een caravan erachter? Mijn verbruik afgelopen weekend was 1:7 wat ik toch best veel vind...
     
  7. Ik weet niet in wat voor gebied je hebt gereden, maar mijn ervaring (met diesel weliswaar) is dat als je het vergelijkt met vlakke wegen het verbruik maar zo met 3 kilometer per liter minder kan zijn.
    Aangezien een benzine over het algemeen wat meer verbruikt dan een diesel verbaast me 1 op 7 niet.
     
  8. [MENTION=14041]sierra[/MENTION] Echo:
    En hoe heb je gereden?
    Mijn ervaring is (OK, uit de oude doos, dat wel) dat 85 of 100km/h met caravan nogal wat uitmaakt qua verbruik.
    Terwijl het qua tijd bijna niks uitmaakt, of je moet naar Portugal rijden...:cool:
     
  9. [MENTION=18487]flins[/MENTION] :
    Heel de weg eigenlijk rustig gereden. Was gewoon in Nederland (alles vlak) en meeste tijd op de cruise. En rustig bedoel ik 95 km/h...
     
  10. 95 op de teller of echte kilometers? Ik denk dat de meesten hier rond de 85-90 (90-95 op de teller) rijden.
    Mijn ervaring is dat als je boven de 90 gaat rijden het verbruik drastisch toeneemt.
     
  11. buiten het feit dat de max. snelheid hier in NL toch echt 80 is met een aanhanger. (eigen kenteken)
     
  12. Dat klopt niet helemaal Gerard

    Dit gekopieerd van de site van de overheid


    Maximumsnelheid auto’s met aanhangwagen
    Heeft u een aanhangwagen of een caravan? Dan is de maximumsnelheid op de snelwegen 90 kilometer per uur.
     
  13. goed om te weten Kees :thumbup:

    ik was altijd in de veronderstelling dat aanhangers met eigen kenteken een max. snelheid hadden van 80 km p/u en een aanhanger met kenteken van trekkend voertuig 90 km p/u.
    heb ik de laatste keren met aanhanger gewoon 10 km p/u te langzaam gereden.....:schater:
     
  14. 95 op de teller, dus zal idd 85/90 geweest zijn.
     
  15. Gisteren een rit van zo'n 140 km met flinke tegenwind over de afsluitdijk. Focus 1.0 125pk met Hobby 380 TB van ongeveer 1150kg. Cruisecontrol op 94 (= 90 echt). Na aankomst op de bestemming volgens de BC 10,5 l/100 km. Dus ongeveer 1:9,5. Viel mij niet tegen. Mijn vorige, een Octavia 1.9 TDI reed meestal 1:12 a 13 met de caravan aan de haak.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
     
  16. 1.6 ecoboost heeft bij montage trekhaak geen extra koelvin nodig toch?
     
  17. Nee..
     
  18. Terugweg vanaf Texel met wind mee op de Afsluitdijk leverde volgens de BC een verbruik op van 9,5 l/100 km. Op de autosnelwegen 95 km/u via de CC.
    Ik ben tevreden.
     
  19. Wat kost zo'n complete intercoolerset? Iemand ervaring daarmee?
     
  20. De intercooler heb ik tweedehands voor 75,- gekocht ongeveer bij een demontagebedrijf.
     

Deel Deze Pagina