Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Topsnelheid !!!

Discussie in 'Performance' gestart door Leon Focus, 20 mei 2019.

  1. 270 km/uur op de teller met een motor in Duitsland.
    250 km/uur (begrenst) op de teller in een auto in Duitsland.

    De motor was gekkenwerk.
    De auto kon voor mijn gevoel nog veel harder.
     
  2. van de week nog even de 215 aangetikt.
    tijdens de avondklok (kwam van me werk) ff A12 op richting Utrecht, warm gereden en toen richting huis.
    kon nog wel harder maar het was nog best wel druk voor een avondklok.
     
    Gitzo en Leon Focus vinden dit leuk.
  3. Met mijn huidige :st: mk3.1 een klein stukje 190 aangetikt.

    Dat ie 248 km/h kan geloof ik allemaal wel :mrgreen:

    Maar als het weer qua temperaturen meezit , en de lockdown voorbij is , wil ik zo nu en dan eens een dagje Duitsland gaan doen.

    Maar dan hoef ik ook niet perse topsnelheid te halen, maar tot hooguit 200 km/h ofzo, gewoon omdat je op de autobahn waar het dus op bepaalde stukken legaal is je niet van die achterlijke bekeuringen krijgt:neu_ugly:
     
  4. Dan weet ik nu al dat zodra je de 200km/h aantikt, dat je zoiets hebt van:
    ach nu we er toch zijn, gas op die lolly
    Want persoonlijk vond ik het om 200km/h te rijden nou niet echt heeeelll
    spannend, zowel met de auto als met de motor
     
    RSBülent en Cat.rjp vinden dit leuk.
  5. 200, dat rijdt ik een paar keer per maand..... Leuk hoe de norm voor iedereen anders is.
     
  6. #186 Iodokus, 14 feb 2021
    Laatst bewerkt: 15 feb 2021
    Dat is natuurlijk een heel belangrijk aspect. Dan hangt het natuurlijk ook een beetje af van de hoeveelheid tijd, dus afstand, die je auto nodig heeft om een dergelijke snelheid te behalen. Als de top van je auto net boven die 200 km/u grens ligt kan ik me voorstellen dat je niet vaak dergelijke snelheden rijdt aangezien je veel (kilo)meters nodig hebt om de naald op 200 km/u te krijgen. Oom agent heeft dan mooi de tijd een goede meting te verrichten als het geen mobiele flitser betreft. heb het dan nog niet eens over hoe andere weggebruikers op dergelijke snelheden reageren.

    Ik ben zeer zeker niet roomser dan de paus en een keer een uitstapje naar zwaar illegale snelheden is mij dan ook niet vreemd, maar het betreft dan wel een kort uitstapje. In zo'n geval is het wel erg plezierig als je auto hebt die dat kan, laat ik het zo zeggen een versnelling van 100-200 km/u gaat de RS redelijk gemakkelijk af :mrgreen:
     
    Ecobeast en RSBülent vinden dit leuk.
  7. Idd dat dus.
    Als je een snel voertuig hebt is even de 250 aantikken een fluitje van een cent en heb je daar hooguit een paar km voor nodig. Even de 250 aantikken kan dan in een krappe 10 seconden.
    Als je voertuig minder vermogen hebt heb je veeel meer afstand nodig om die snelheid te behalen.

    Mensen die heel hard roepen "je kan toch nooit harder dan 100km/h in Nederland" hebben dan in 99% van de gevallen een dermate traag hok dat een stuk asfalt van Groningen tot Limburg nog onvoldoende is om op de besproken topsnelheid te halen :schater:
     
    bws723 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Wat me wel verbaast; er zijn toch best een aantal die de topsnelheid in Nederland weten te halen. Dat durf ik echt niet! Mijn rijbewijs is absolute voorwaarde voor het uitoefenen van m'n beroep en die leg ik niet in de waagschaal.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  9. Heel verstandig vooral niet doen als je er niet gemakkelijk bij voelt een ieder moet die afweging voor zichzelf maken. Ik rijd hard, dat wil zeggen dat ik dat gedoe van dan weer 100 dan weer niet, allemaal nivelleer naar 120 km/u op de snelwegen tenzij de omstandigheden dat niet toelaten zoals het weer of werkzaamheden. Los daarvan wil ik het gaspedaal echt wel eens intrappen wetende wat de consequenties zouden kunnen zijn, maar oom agent staat echt niet op elke hoek, sterker nog ik kom ze zelden tegen. Het is ook niet zo dat ik kilometers achter elkaar dergelijke hoge snelheden rijd, aantikken en loslaten meer niet. "Wat heeft dat dan voor zin", is een vaak gehoorde vraag, "niet alles hoeft zin te hebben is mijn antwoord dan".

    Kortom als de omstandigheden het toelaten en je je goed realiseert wat je doet, dan is het wel eens leuk om te doen :mrgreen:
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  10. hier kan ik mij helemaal in vinden, vooral sinds ik een :st: rij :schater:
    zo heerlijk om ff snel die 200 aan te tikken en dat gaat echt heel rap nu :dance:

    en over die controles, vroegâh kwam je de mobiele controleposten veel vaker tegen en als ze werden genoemd op de radio waren ze ook zo weer naar een andere plek vertrokken.
    surveilleren deed de KLPD toen ook nog gewoon, als je tegenwoordig een politieauto op de snelweg ziet, hebben ze haast of zijn onderweg naar een melding (of naar de koffie, dat kan natuurlijk ook ;))
    de pakkans die er nog was, was met onopvallende auto's maar die zijn ook al weg bezuinigd.
     
  11. Toen die maximum van 100k/u werd ingevoerd had ik zoiets van dat gaat wat worden. Maar met de CC die ik nu heb vind ik het best relaxed rijden. T.o.v. vroeger ben ik nu geen hardrijder meer maar meer een cruiser die lekker geniet van het autorijden en nog eens dingen zie die ik voorheen nooit zag omdat ik zo gefocust was op de weg voor me. Uiteraard heb ik wel eens uitschieters naar 140 of 150 maar dat is zeldzaam. Daarbij komt ook nog de vrouw die dan zegt " we hebben geen haast".
     
  12. ik weet nog dat ik met mn vader vroeger naar een audi 100 quattro gingen kijken, was een 8 cilinder, op een 80kmu weg ging de teller heel snel naar de 280kmu en met nog ruim over, helaas heeft mn vader deze toen niet gekocht:(, maar een goede bekende van mn vader wel, ding liep gewoon 320kmu, en niemand heeft ooit geweten wat met dat ding gebeurt was motorisch.
     
  13. 222 op de GPS meer zat er vandaag niet in... IMG-20210910-WA0002.jpg
     
    RSBülent en gerardTDCI vinden dit leuk.
  14. Met de huidige Focus MK3 1.6 ecoboost (182pk) nog niet sneller dan 200 gereden. Vanaf 120 naar 200 gaat voor een burgerlijke station behoorlijk rap als je even terug gaat naar '4'. Overigens denk ik niet dat ik voorlopig daar ver boven zal komen, zag dat de gemonteerde banden een H index (max 210) hebben. Dus echt richting topsnelheid lijkt me persoonlijk niet zo'n succes.
    In de voorgaande jaren leaseauto's gehad, de laatste, een Corsa F 1.5 CDTI schopte het nog tot 186 op de GPS. De twee voorgangers, beide een Peugeot 208 1.6 HDI kwamen niet verder dan 182. Waarvan de laatste dat maar een korte tijd vol hield en zich dan ergens thermisch te leken begrenzen en terug viel naar net boven de 170.
    Daarvoor enkele maanden veel te veel kilometers in een UP gereden, dan rijdt je veelal plankgas. Ooit eens met wind mee en heuvel af 170 mee gehaald (was 190 op de teller bij dat ding), toen voelde de voortrein niet zo stabiel meer aan. Maar eenmaal op vlak terrein liep de snelheid alweer flink terug. Al staat me ook nog bij dat tijdens een flinke herfststorm, met de wind vol op kop, de 5e versnelling niet te gebruiken was. Met de voet op de bodem in z'n '4' was 130 echt de max.
    Daarvoor had ik privé een Ibiza TDI, mijn eerste eigen auto. Eenmaal gechipt tot 145pk en 340nm was dat serieus genieten. In die tijd had je al dat elektrogeweld nog niet op de weg, zeker tussen de 120-180 kon je veel mensen verrassen. Daarmee een keer 217 op de GPS gehaald, waarschijnlijk had er nog wel een klein beetje meer in gezeten. Maar voor een auto met 370k km op de klok vond ik het welletjes, een TDI die ruim 4200rpm draait klinkt ook niet erg prettig ;). Koersvastheid was met die zware diesel op de vooras wel echt top trouwens, ook bij 200+.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  15. Ooit voor tuning de 260 aangetikt. Onlangs op de Autobahn 283 km/u op de teller, 278 volgens de GPS. Dat was met de M330 tuning. Nu de M365 tuning er op zit maar eens kijken of die 300 km/u er in zit


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Gitzo, RSBülent en Ecobeast vinden dit leuk.
  16. 278?? Woww! Dat is hoger dan de topsnelheid van een RS die paar pk's meer heeft. Weet je zeker dat je 330 pk hebt? Weleens op de vermogensbank getest? Erg netjes:thumbup:
     
  17. Ach, m'n Golf 3 met 150 pk. liep op zeker 240; beetje afhankelijk van je fantasie..... ;)
     
  18. Voor de 1'ste keer met m'n MK4 ST in Duitsland; jammer genoeg druk verkeer, zelfs op de A31 :). Ook in de Standard Mode zit je heel erg snel op de 225 kmh.; bij het dan doorschakelen naar de 6'de pakt het blok nog steeds erg goed op en accelereerd goed door. Moest echter van het gas af, veel te druk op de weg. De ST is in ieder geval veel sneller dan m'n vorige auto, een gechipte Leon Cupra; echt een wereld van verschil. :cheer::cheer:
    De wegligging van de Focus vond ik altijd al heel erg goed; de Cupra werd nerveus, de Focus ligt ook bij die snelheden als een "Blok" op de weg. Geweldig!!
    Tijdens Woon/Werk rij ik regelmatig 1 op 13 / 1 op 14, was nu toch wat royaler.... 1 op 4,3 :oops: Was natuurlijk te verwachten.
    Doe binnenkort nog eens een poging om "Top" te rijden op een rustige zondagochtend; weet niet of het lukt. Ben ondertussen bijna 65 jaar, hoef toch niet meer zo nodig.....
     
    Edgarcmax, PhoenixNLx, FW-FFSTLine en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Met de Ford Focus 1.5 Ecoboost 150pk ST-Line nog geen idee, die gaan we zaterdag ophalen :)
    Gaat de auto voor mijn vrouw worden die nu een Ford Fietsa 1.0 Ecoboots ST-Line heeft, nooit de topsnelheid van getest.

    Mijn eigen record is 284km/u (GPS) met mijn BMW M135i Stage 2+ 430pk, vol bepakt met lading terug van vakantie.
     
  20. 275/280 2 weken geleden in de velsertunnel.
     

Deel Deze Pagina