1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

titel aangepast: kosten voor vervangen distributieriem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ghiatanium S, 13 mei 2022.

  1. Als hij in onderhoud bij de dealer zelf en op tijd onderhoud heeft gehad zou je in principe kunnen stellen dat de wetbelt die oplost een vreemd verhaal is. Aan de andere kant, als de vorige eigenaar er qua onderhoud en olie niet zo nauw mee heeft omgesprongen kan het zijn dat jij daar nu de dupe van bent. Misschien is de riem al lang over zijn vervangingstermijn heen.
    Weet niet hoe ver de dealer is maar neem aan dat vervangend vervoer geen probleem zal zijn. Ophalen doen ze meestal alleen als de auto echt niet meer kan/mag rijden.
     
  2. @Ghiatanium S heb jij de auto nieuw gekocht of 2e hands? Overigens vergissen is menselijk, ook met olie wisselen, maar daar koop jij niks voor. De vervangingstermijn van de wetbelt was eerder altijd 10 jaar of 240.000km. Wat er het eerst komt. Over het bij de dealer komen, hoever woon je er vanaf?
     
  3. @Edgarcmax, auto is bij mijn weten altijd dealer onderhouden, auto komt uit de lease dus dat mag ik verwachten en zo is de auto ook aan mij verkocht. Over het onderhoud van lease auto's hoor ik ook echter de wildste verhalen... maar idd, de vorige eigenaar (leaserijder) kan er minder zuinig mee zijn omgesprongen (wellicht wel de onderhoudsinterval van 20000 km ruim overschreden. ik weet het niet.

    @Marco Morello, ik heb hem 2e hands gekocht, auto komt uit de lease van van Mossel zelf (zitten door heel het land, de mijne kwam volgens mij van oorsprong uit regio Breda).
    afstand tot de dealer is overigens zo'n 50 km
     
  4. Bij elke koude start condenseert er een beetje benzine tegen de cilinderwand en vermengt zich met de olie. Wanneer je de motor warm rijdt waarbij ook de olie goed op temperatuur komt dan dampt de benzine weer uit en wordt in de motor verbrand. Bij heel veel hele korte ritjes van bv <5km kan er best wel wat benzine in de olie zitten. Is dan ook niet bevorderlijk voor de auto.
     
  5. Dat zijn dusdanig kleine hoeveelheden waarvan ik denk dat het een probleem kan opleveren. Ford schrijft hier zelf ook nergens over. Ik denk dus dat er daadwerkelijk verkeerde olie gebruikt is.

    @Ghiatanium S: die 50km naar de dealer zou ik wel aandurven.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Update:

    Vanmiddag gebeld door Ford van Mossel. Auto is daarnaartoe afgesleept voor de reparatie. Van Mossel wilde eerst zelf beoordelen of de riem inderdaad zo slecht was als bij Ford Hekkert werd gesuggereerd.
    En wat blijkt: van Mossel geeft heel duidelijk aan dat er niets aan de riem te ontdekken valt, riem is in hardstikke goede staat volgens de monteur. Filmpje ontvangen. Ik als leek zou idd zeggen, ziet er prima uit. Het Advies van de garage luidt dan ook: riem NIET vervangen.

    Ik ga sowieso zelf nog even kijken om het met eigen ogen te zien, want dit geloof je toch niet? Wie probeert me nou te naaien?
     
  7. Dit is de reden dat wij niet voor de ecoboost zijn gegaan.
    had al een paar berichten gelezen over deze dure grap.
    en dat er al een paar waren waar een nieuw blok in moest.
     
  8. Kun en mag je het filmpje hier posten
     
  9. Welke motor heb je er dan in zitten?
     
  10. 1.6 Ti-vct


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. Dat ligt dicht tegen de 1.6ecoboost.
    Denk dat je vooral de 1.0ecoboost verhalen bedoelt.
    De riem liep in de olie. Maar is bij mk4 weer een droge riem geworden.

    1.6 en de 1.0 ecoboost behoren tot de betrouwbaardste direct ingespoten benzine motoren.
    Ja als het fout gaat, kan het goed fout gaan.
    Maar vergeleken met andere blokken van andere merken valt het allemaal nog mee.
    Bedoel heb ook kleppen gereinigd en ketting vervangen elke 15.000km dat was geen ecoboost.
     
  12. Oerbetrouwbaar, enige puntje is de bediening van de variabele kleptiming.
     
  13. bedankt voor de mensen die daadwerkelijk reageren op mijn bericht, voor de rest zeg ik: heeft nog iemand het recept nodig voor gebakken aardbeien in caramelsaus?
     
  14. Liever met vanieliesaus.

    Als de kleppendeksel eraf ligt zie je de riem beter. Maar zelfs ford garage mag je verwachten dat ze je juiste advies geven.
    Qua kmstand en advies om nirt te vervangen. Denk ik dat je wel safe zit.

    Want hoe kan de andere garage zeggen dat het door olie is aangetast als de riem als eerst standaard onder de olie zit. Als het echt slecht was en aangetast dan zou je bij ford ook horen dat het vervangen moet worden.
    Tevens bericht van dat het anders toch binnekort moet gebeuren is ook gek want dat is bij lange na nie.
     
  15. Ik heb bij Ford Wensink deze week een offerte gevraagd om de distributieriem te vervangen en oliepomp etc.
    1800 euro :shock::shock::shock:

    Iemand suggesties voor een andere partij die dat goed kan doen?
     
  16. Even bellen naar autoborg Groningen scheelt heel wat.
     
  17. Weet niet waar je vandaan komt, maar bij ons kost t incl beurt en APK +/- €1.500,=. Wij zitten in Sliedrecht.
     
  18. Ik heb mijn riem pas laten doen door van de Beek uit Doornspijk, Ford specialist.

    Is mij goed bevallen.
    Komen ook snel met een aanbieding voor de kosten, en had een leen fiesta mee.
    Was mijn auto iets meer dan een dag kwijt (incl. Klein onderhoud en apk)
     
  19. Ergens in de buurt van Apeldoorn zou mooi zijn. Maar ook 1500€ valt in de categorie :shock::shock:
     
  20. Goedkoop zal het nooit worden voor een 1.0 Ecoboost. Het is gewoon heel erg veel werk.
     

Deel Deze Pagina