1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

titel aangepast: kosten voor vervangen distributieriem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ghiatanium S, 13 mei 2022.

  1. even een vraagje: gisteren het jaarlijks onderhoud aan de Focus laten doen bij Van Mossel in Herten (Roermond)

    aan het licht kwam dat de klepdekselpakking vervangen dient te worden en de remblokken achter.

    prijs voor het vervangen van de klepdekselpakking is 705 euro
    voor de remblokken achter is de prijs 193 euro

    voor de reparatie een nieuwe afspraak ingepland omdat alleen al voor de klepdekselpakking vervangen 3 uur zou staan.

    de prijs van de remblokken geloof ik op zich wel maar ik schrok een beetje van de prijs voor het vervangen van de klepdekselpakking. dat is een onderdeel van 2 tientjes geloof ik... natuurlijk zullen ze er best even mee bezig zijn maar 705 euro vind ik persoonlijk een beetje veel.

    zijn dit normale prijzen?
     
  2. Als ik zo foto's online zie van een 1.0 ecoboost 125pk blok, ligt die lekker bedolven met van alles en nog wat. Bedrading, slangen de hele rateplan. Dus ja eerst dat allemaal aan de kant werken. Vervolgens die 14 boutjes los draaien. En weer omgekeerd. Daar zijn ze wel ff mee bezig. Of t eerlijke prijs is weer ik niet. Dat t lang duurt geloof ik wel
     
  3. Er zijn genoeg garages waar de distributieriem wordt vervangen zonder riem van de oliepomp voor de prijs van €950 dan is die €700 voor de pakking diefstal.
     
  4. Wat kost tegenwoordig 3 uur arbeid?
    een goede €125,- incl.btw per uur...dus €375,-
    Dan mogen ze mij idd gaan uitleggen waarom het €700,- moet kosten,
    gaan ze met het hele bedrijf op jouw kosten lunchen?
     
  5. Grote kans dat ze ook het kleppendeksel vervangen. Olielekkage als gevolg van (haar)scheuren in het kleppendeksel komt nog weleens voor bij de 1.0 ECOboost. Dit komt mijns inziens veel vaker voor als lekkage bij de rubber pakking.


    Tevens dient ook de hogedruk brandstofleiding te worden verwijderd en deze mag volgens voorschrift niet worden hergebruikt en moet dus worden vervangen. Hetzelfde geld voor de afdichtingen van de hogedruk brandstofpomp en de seals van de injectoren.
     
    meeder vindt dit leuk.
  6. Dus eerst eens een uitgebreide offerte opvragen hoe die prijs opgebouwd wordt lijkt me verstandig
     
  7. Dankjewel voor de reacties allemaal.
    Ik heb de afspraak geannuleerd en een nieuwe afspraak bij de lokale Ford dealer (Hekkert in Heerlen) gemaakt. Na prijsopgave blijkt deze bijna 250 euro goedkoper wat betreft het klepdeksel/klepdekselpakking. Remblokken achter zijn wel iets duurder bij Hekkert, maar onder de streep scheelt het nog altijd meer dan 200 euro. Daarnaast hoef ik minder ver te rijden, scheelt dus ook nog in de brandstof.
     
  8. #8 Ghiatanium S, 15 jun 2022
    Laatst bewerkt: 15 jun 2022
    beste mensen,

    gisteren bij Ford Hekkert geweest voor de reparatie aan het klepdeksel. dit is mooi gerepareerd maar tijdens de reparatie kwam de monteur erachter dat de distributieriem aan het oplossen is. Waarschijnlijk door gebruik van E10 benzine. auto is 5 jaar oud en heeft 81000 km gelopen. garage gaf aan dat distributieriem sowieso volgend jaar (wanneer de auto dus 6 jaar is) aan de beurt zou zijn, wat volgens mij niet klopt. het moet volgens mij bij 240000 km of 8 jaar zijn.

    maar goed, het advies van de garage luidt: vervangen van distributieset met riem en eventueel de oliepomp indien daar vuil van de riem in terecht is gekomen. waterpomp nemen ze ook mee. kosten hiervan zijn 1500 euro voor alleen de distributieset en waterpomp en 2200 wanneer de oliepomp ook vervangen dient te worden.

    zijn dit normale prijzen bij een dealer?

    ohja, voor de beeldvorming: de dealer geeft aan de auto twee dagen nodig te hebben voor de reparatie. is dit heel vreemd of kan dat wel?
     
  9. volgens mij zijn er al meerdere topics waarin deze vraag naar boven komt, google anders even "focusclub.nl distibutieriem" in plaats van de zoekfunctie op het forum :mrgreen:
     
  10. https://www.fordownersclub.com/forums/topic/118176-10-ecoboost-timing-belt-replacement/

    Als ik kijk zie je idd 240.000km en 12uur werk snel worden vermeld.
    Slecht van ford dat er geen duidelijke lijst is met wanneer iets miet vervamgen worden.

    Dat e10 verhaal lijkt me sterk anders was het allang verteld dat je e5 moet tanken ivm de riem niet tegen kan. Ene e5 kan juist heel dicht bij e10 zitten. E5 kan 4.5% hebben en e10 kan al 5.5%ethanol hebben bijvoorbeeld.
    Daarnaast zijn juist de verbrandingsgassen die wel eens willen lekken langs de veren . Want benzine wordt direct in de motor ingespoten net voor de verbranding.

    Maar goed weet niethoe de riem eruit ziet en als hij altijd ford olie heeft gekregen dan is dit helemaal apart
     
  11. dat het veel werk is begrijp ik ook wel, maar het gaat mij met name om het feit dat de auto pas 5 jaar oud is en net 81000 km heeft gelopen. dit zou toch niet mogen?
    los van het feit dat het aan de dure kant is
     
  12. Is er altijd de voor ecoboost geschikte olie ingedaan.
     
  13. Mijn distributienriem begaf het na 6,5 jaar en 168.000km. 12 tanden eraf en vol met haarscheurtjes. Dat wil je niet meemaken kan ik je vertellen. Ik kreeg (achteraf) te horen dat de Ford waarden van 240.000 km of 8 jaar niet realistisch zijn. Peugeot schijnt een motor met soortgelijke weltbelt techniek te hebben (gehad) met dezelfde problemen rondom levensduur van de distributieriem. Koop ik nu niets meer voor…..
     
  14. Als ik me niet vergis is de interval zelfs 10jaar (of 240k km)

    Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
     
    Geoffrey vindt dit leuk.
  15. Ik heb zojuist de distributieriem van m'n1.6ecoboost laten vervangen incl waterpomp en (koel)vloeistoffen e.d. voor €630. Hoop dat dat een schappelijk bedrag was maar vond het dat ook waard. Garage schreef 5 uur arbeid
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. @Thomas1984
    Dit gaat over 1.0ecoboost en 1.6ecoboost stelt veel minder voor.
    1.0 heeft een natteriem in de olie en zal de carter onderuit moeten om bij de o derste riem te komen
    1.6 heeft droge riem die niet door de olie gaat en idd halve dag werk is.

    @RuudV
    Zelf bij peugeot gewerkt. Te kort met de 1.2eb motor waar idd natte riem heeft. Maar als blijkt dat levensduur niet gehaald kan worden. Dan geven ze toch op dat het eerder vervangen moet worden. Maar ook bij andere blokken met ketting en droge riem. Komt het voor dat interval van riem niet haalbaar is.
     
  17. @Bertus7, er is altijd en ook op tijd de juiste olie in gegaan, gewoon bij de dealer zelf.
     

  18. Die riem kan niet oplossen door E10 brandstof om het simpele feit dat de riem niet in contact komt met de brandstof. Mits het blok goed is uiteraard.
    Wel komt de riem in contact met de olie, daarom is het ook een wetbelt. De enige reden dat de riem oplost, is door het gebruik van verkeerde olie. Dus ergens a long the way is er verkeerde olie ingekomen wat dit veroorzaakt. Doorijden zou ik dan ook niet doen, tenzij je uiteindelijk graag van dit blok af wil. Oftewel de kans dat de riem knapt is heel groot, ook is de kans aanwezig dat de olietoevoer verstopt gaat zitten waardoor de motor te weinig olie krijgt. Overigens die €2200,- is wel stevig geld.
     
  19. @Marco Morello , dat is ook het vreemde: de ene garage Hekkert komt met het E10 verhaal, van Mossel zegt idd de olie. Maar de olie is enkel en alleen (vanaf dat ik de auto in bezit heb met olie van de dealer in aanraking geweest en heeft ok altijd op tijd zijn beurt gehad) Ik ga er in dat geval van uit dat die weten welke olie erin moet.

    nee, ikwil zeker niet van dit blok af. probleem is overigens als ik het laat maken hoe ik bij de dealer kom, kan ik eisen dat ze de auto voor mijn deur komen ophalen? er is gezegd dat ik er niet meer mee mag rijden namelijk.
     

Deel Deze Pagina