1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tim's Focus RS MK3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door TimRS, 28 mrt 2019.

  1. Hij staat in elk geval tussen de lijst met types waar ze op zouden moeten passen dus ik ga er wel van uit.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  2. Zou je misschien kunnen laten zien hoe het licht is overdag en als het donker is? Nog beetje goed te zien of?
     
  3. Dat kunnen we denk ik wel regelen.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  4. Na ruim 2 maanden is het weer eens tijd voor een update. Helaas niet de update waar ik op gehoopt had.

    Tijdens het vervangen van de intercooler viel me op dat er olie aan het carter hing. Als je goed kijkt is het ook te zien op één van de foto's. Ik heb hier melding van gemaakt bij de garage waar ik hem gekocht heb en ben op hun verzoek bij ze langs gegaan voor een controle. Het bleek te gaan om een lekkage. Omdat ze niet goed konden zien waar de oorsprong van de lekkage zat hebben ze twee koperen ringen van die olieleiding bij de turbo vervangen. Na een paar honderd kilometer zou ik nogmaals moeten controleren. De garage had goede hoop dat dit de oplossing was, ikzelf had er toen al meteen een slecht gevoel bij.
    Omdat er nog steeds niet veel met de RS gereden wordt (sinds aanschaf heb ik nog geen 4.000 km gereden) duurde het een paar weken voordat ik wat kilometers gemaakt had en ik weer onder de auto kon kruipen. Helaas bleek mijn gevoel terecht. Er zat weer olie, nu zelfs meer dan de vorige keer en de peilstok liet zien dat de helft van de olie alweer weg was.
    In de tussentijd had ik al op internet wat gezocht naar soortgelijke problemen en het één en ander gevonden. Ik heb het probleem toen opnieuw gemeld bij de garage, met de aanvullende informatie die ik had gevonden. Omdat ik op vakantie zou gaan hebben we afgesproken dat zij de auto op 5 september naar Ford van Mossel zouden brengen voor controle, aangezien daar ook de terugroepactie voor de koppakking uitgevoerd is. Na mijn vakantie zou ik dan de RS normaal gesproken weer gerepareerd op kunnen halen.
    Vanmiddag vanuit het vliegveld meteen gebeld met de garage en de uitkomst is helaas wat heftiger dan verwacht. De lekkage schijnt weer ontstaan te zijn bij de koppakking. Het vermoeden is nu dat oftewel het onderblok of de cilinderkop krom getrokken is na de terugroepactie. Helaas hebben ze maandag pas tijd om het probleem verder te bekijken en verwachten ze woensdag pas definitief te weten wat er moet gebeuren om het probleem op te lossen. Mogelijk zal het complete blok vervangen moeten worden.
     
  5. Dat is inderdaad een totaal niet leuke update.
    Ik wens je er heel veel sterkte mee, wat het probleem ook mag zijn en hoop echt dat het meevalt.
     
  6. Pfoeeee wat een verhaal!
    Wordt dit gedekt door een of andere garantie doordat dit gebeurd t.g.v. Een terugroepactie?
    Dit is nooit leuk nieuws maar hopelijk geraakt dit opgelost!
     
  7. Er is nog niet gesproken over kosten, ik heb zelf nog geen contact met de Ford garage gehad.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  8. Mooi balen zeg. Lijkt me garantie toch?

    Ben benieuwd of het 2.3 blok in de nieuwe ST betrouwbaarder is
     
  9. Was voor dat kromtrekken juist niet die terugroepactie in het leven geroepen?
     
  10. Dat dacht ik inderdaad ook. Misschien is de terugroepactie in eerste instantie verkeerd uitgevoerd of hebben niet goed getest. Ik dacht dat ze bij de terugroepactie een druktest zouden moeten uitvoeren en aan de hand van de resultaten van die test zou dan of alleen de koppakking vervangen worden, of de kop, of het complete blok. Misschien dat ze die test toen overgeslagen hebben en alleen de koppakking vervangen hebben. Maar goed, dat zijn alleen gedachten. Ik weet niet precies wat ze toen uitgevoerd hebben. Ik heb er wel een bewijs van maar daar staan alleen onderdelen op, geen acties of uren.

    Ik laat nu verder ook bewust de communicatie met Ford over aan de garage waar ik hem gekocht heb. Zij moeten het onderling maar uitvechten. Ik heb veel geld voor die auto betaald en dan verwacht je niet dat deze problemen al spelen na een half jaar. Sterker nog, ik denk dat ze al bestonden voordat ik de auto kocht.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  11. Het blok vervangen is nooit aan de orde geweest bij de terugroepactie. In een uitzonderlijke geval is de ook de kop vervangen.

    Ik weet niet wanneer de recall is gedaan maar in het begin waren er leverproblemen met de goede pasta. Daar zijn ook enkele problemen later mee ontstaan. Ook zijn er best wel enkele berichten waar de recall niet goed is uitgevoerd.

    Bij welke van Mossel is nu de check?
     
  12. Dan heb ik me daarin vergist. Ik ben er van uit gegaan omdat je online op fora en in advertenties voor gebruikte RS'en regelmatig leest over nieuwe blokken.

    Ik weet zo ook niet wanneer deze uitgevoerd is, de papieren liggen in de auto en daar kan ik nu dus niet bij.

    Als het goed is staat ie nu bij van Mossel in Veghel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  13. Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken. De motorschades kwamen door de verkeerde koppakking.
    Als mensen voor de recall kwamen met deze problemen zijn er veel die een nieuw blok hebben gekregen.

    Toen de recall gestart was niet meer, toen was de oorzaak ook duidelijk.
     
  14. Harrie, je geeft aan dat het ging om verkeerde koppakkingen, maar ging het niet verder, dat ze bij Ford de verkeerde combi van onderdelen hebben gebruikt? Dus onderdelen van de 2.3 Ecoboost uit de Mustang en de 2.3 uit de RS?
     
  15. Nee, uiteindelijk was het alleen de koppakking.
     
  16. Dit geval zegt natuurlijk niets over de betrouwbaarheid van alle blokken he. Kan best zijn dat de monteur die de terugroepactie gedaan heeft misschien iets niet helemaal goed gedaan heeft en dat daardoor deze ellende ontstaan is.

    Ik hoop voor je dat alles netjes wordt opgelost voor je.
     
  17. je hebt het ook niet echt getroffen met de RS Tim :nocheer:
     
  18. Helaas. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar we gaan er van uit dat het gewoon goed komt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  19. De laatste tijd worden er helaas wel wat teveel problemen gemeld rondom de RS blokken. Verschillende bekende Youtubers hebben hun RS de afgelopen maanden weg gedaan na problemen. O.a. Fezza en Car Focused. Persoonlijk denk ik dat er dus op z'n minst getwijfeld mag worden aan de betrouwbaarheid.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  20. Ik vind dat wel een dingetje. Als autoliefhebber een beste bak geld uitgeven aan een RS en dat dergelijke toestanden....
    Hoop voor je dat alles goedkomt en dat Ford mee wil werken. Succes met de afwikkeling in ieder geval.
     

Deel Deze Pagina