1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tim's Focus RS MK3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door TimRS, 28 mrt 2019.

  1. Wat bedoel je precies met ruimte? Ik heb het zelf nooit opgemeten. Montage kostte me 50 euro dus daar heb ik de moeite niet voor genomen.

    Inmiddels heb ik ook contact gehad met Alloygator. Ze geven aan dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt en dat het op een montagefout lijkt. Ik heb wat foto's moeten sturen van alles en die hebben ze weer doorgestuurd naar de fabriek in de UK. Morgen hoor ik meer..
    Mocht het inderdaad een montagefout zijn zal er met het product op zich niks mis zijn.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  2. Ik weet het eigenlijk niet meer. Heb me er verder ook niet meer in verdiept en stond op het punt om een afspraak voor een Milltek downpipe te maken. Helaas wordt me nu afgeraden om nog te rijden tot de overgebleven AlloyGators verwijderd zijn dus dat wordt nog even vooruit geschoven. Wil sowieso eerst even wachten hoe dat verhaal gaat aflopen.

    Ik ben er inmiddels ook uit dat het dak zwart mag blijven. Het is bij mij geen matzwart maar een carbonlook met een lichte glans. Teveel glans zou vloeken met de matzwarte achterspoiler.
     
    tigereye vindt dit leuk.
  3. Dat is mooi klote zeg, maar hij lijkt me toch gek dat bij een montagefout of alle wielen alles los komt. Wat ik dan eerder denk dat type velg niet geschikt is dat het niet blijft zitten, of je hebt teveel vermogen:P.

    Ga je ook gelijk je software aanpassen met de nieuwe downpipe?
     
  4. Het zou kunnen dat de monteur de clips standaard verkeerd zet of zo. Hoop morgen meer te weten.

    Nadat de downpipe vervangen is wil ik inderdaad met een andere map gaan rijden ja, heb daar al speelgoed voor in huis:

    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  5. De reden dat ik het vraag is dat een katalysator vaak niet zomaar kapot gaat. Zeker niet zo snel. Als het zo snel gebeurt dan heb ik ‘t idee dat het komt omdat de auto te rijk staat afgesteld.

    En nu wil het toeval dat je een handheld hebt gekocht, over het algemeen zijn die mappings rijk afgesteld. Mocht je katalysator nu gaan hemelen na het installeren van die software, dan heb je wellicht een aanwijzing.
     
  6. #46 TimRS, 15 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2019
    Ik heb er wat mee zitten spelen maar hij draait nu nog gewoon op de stock map. Vooral omdat ik nog ruim een maand garantie heb vanuit de garage.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

    Bedoel je trouwens met rijk afgesteld dat er meer benzine wordt ingespoten dan nodig is? Zo ja, is dat niet standaard bij een RS? Ik ben op dit gebied niet heel technisch aangelegd maar is dat niet de reden waarom de uitlaat van een RS standaard al zoveel klappert in de sport of track stand?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  7. Een dunne smalle plastic strip haaks tussen de velgrand en de band duwen. De strip mag maximaal 1 centimeter tussen de velgrand en de band komen. Is het meer dan heeft monteren van alloygators geen zin. Zitten niet klem, lopen eraf. Het zou wel zonde zijn als het montagebedrijf dit vooraf niet heeft gecontroleerd. Of dachten ze dat het wel los zou lopen.... Het is makkelijk even zelf na te kijken.
     
    eReSke vindt dit leuk.
  8. Mijn montagebedrijf heb ik ook niet zien meten hoor.. is het niet bekend bij hun ofzo?

    Ik vermoed dat de ruimte bij mij wel goed is eigenlijk. Maar dat kan ik niet meer meten, want ze zitten er al op... ;)
     
  9. Ik zal straks eens kijken of ik iets kan vinden wat ertussen past.

    Vandaag telefonisch contact gehad met zowel AlloyGator als de monteur. Zoals ik al had verwacht wordt er al naar elkaar gewezen. AlloyGator geeft (na beoordeling van foto's door de fabriek in de UK) aan dat het waarschijnlijk een montagefout is aangezien ze nog nooit hebben meegemaakt dat er 3 AlloyGators tegelijk loslaten (waarvan er nog één half vast zit). De monteur is het daar niet mee eens en wil AlloyGator hier zelf over spreken.
    Ondertussen heb ik van AlloyGator het advies gekregen om even niet met de auto te rijden vanwege de loszittende AlloyGator. De monteur geeft aan dat ik deze het beste even zelf kan verwijderen met behulp van een lepel en daarna weer gewoon kan rijden. Ondanks dat ik hem het liefst inderdaad zou verwijderen en weer verder zou rijden zegt mijn verstand dat ik hier beter nog even mee kan wachten tot alles achter de rug is. Lastig.

    Wordt hopelijk weer snel vervolgd..
     
  10. Verstandige keuze denk ik. Anders kun je een verkeerde manier van montage ook niet meer aantonen.
     
  11. Tim, fijn dat je AlloyGator achter je hebt staan, maar jij hebt een (koop) overeenkomst met de garage (monteur) dus die zijn verantwoordelijk.
    nu AlloyGator aangeeft dat de montage niet goed is uitgevoerd heb je wel gelijk een goede zaak om de overige schade ook op hun te verhalen.

    EDIT: kan me trouwens ook niet voorstellen dat AlloyGators slecht zouden zijn, rijden er volgens mij genoeg mee rond.
     
  12. Inmiddels zijn we alweer een hele tijd verder en is er al 2 weken lang volledige radiostilte vanuit zowel AlloyGator als de monteur. De zaterdag nadat ik vanuit AlloyGator het advies heb gekregen om even niet te rijden ben ik toch naar de monteur gereden. AlloyGator had hem om extra foto's gevraagd dus zodoende kon hij die op locatie maken en meteen de "loszittende" AlloyGator demonteren. Nu zit er dus nog één AlloyGator op mijn auto welke vreemd genoeg nog steeds goed vast zit.

    In de mail vanuit AlloyGator naar de bandenboer waarin ze om foto's vroegen worden ook wat vreemde mogelijke oorzaken voor het loskomen van AlloyGators genoemd:
    • Doorrijden met een beschadigde (of gedeeltelijk losgekomen) AlloyGator.
    • Montage op een ongeschikte band/velg combinatie (eenvoudig te controleren met de meetstrip)
    • Gebruik van vette vloeistoffen tijdens montage of later (denk aan sommige tyre shine producten)
    • Rijden met te lage bandendruk
    • Verkeerde montage. Dit kan zijn:
    • - niet plaatsen van de metalen clips
    • - eindverbinding die niet juist in elkaar zit
    • - het niet verlijmen van de eindverbinding
    • - niet juist aangeslagen AlloyGators
    Nu zijn alle bovenstaande punten voor mij niet aan de orde, maar met name punt 3 vind ik toch wat vreemd. Schijnbaar mag je na het monteren van je AlloyGators je banden dus niet meer behandelen met tyre shine producten. Daar heb ik nooit een waarschuwing voor gehad en volgens mij is er ook op de website niets over te lezen. Wordt hopelijk nog vervolgd..

    Voorlopig raad ik iedereen die nog twijfelt over het monteren van AlloyGators dit dus nog even af..

    Verder ook nog goed nieuws: Milltek downpipe en Airtec intercooler staan in bestelling en zullen ergens in de komende weken gemonteerd worden :thumbup:
     
  13. Het AlloyGator verhaal verloopt nog steeds erg moeizaam en ik heb om eerlijk te zijn geen zin meer om daar nog energie in te steken. Zowel AlloyGator als de bandenhandel zeggen geen schuld te hebben en zijn beiden niet bereid om me tegemoet te komen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nog ga proberen om verdere stappen te ondernemen.

    Voor nu gaan we dus vrolijk verder. Morgen montage van de Milltek downpipe en daarnaast begin van de week ongepland nog een andere aankoop gedaan die morgen gemonteerd gaat worden:

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    Remko Wouter, henk 68, nl_scorpion en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. beetje triest dat ze naar elkaar gaan wijzen :zap:
    wellicht een slechte recensie of een artikel in de Autoweek of wat andere media inschakelen wil nog wel eens helpen :naughty:

    maar die velgen zien er wel top uit :thumbs:
     
  15. Nou ja, van de bandenboer snap ik het wel. AlloyGator heeft hem (en mij) verteld dat de montage gewoon goed gedaan is. Waarom zou hij dan gaan betalen? Zou ik ook niet doen..
    AlloyGator is arrogant en zegt dat het product goed is dus dat ze ook niks gaan betalen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  16. Mooie velgen hoor!!!
     
  17. Dat zijn naar mijn mening wel DE originele velgen voor een RS. Veel sportievere look, mooie keuze!
     
  18. En weer opgehaald inclusief Milltek downpipe en de nieuwe velgen. Erg geslaagd vind ik persoonlijk. [​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  19. Wouw erg dik tim:cheer:
     
  20. Deze velgen staan echt veel beter!
     
    Leon Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina