1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tim's Focus RS MK3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door TimRS, 28 mrt 2019.

  1. Ik ben niet zo'n scheurpiloot aangezien ik vaak 1 of 2 kleine kinderen achterin heb zitten, volgen is dus niet zo'n uitdaging ;)

    Thanks voor je uitleg. Waar het mij meer om ging is dat ik berichten lees dat de cat van een RS een vrij slechte kwaliteit heeft en vaak na zo'n 2 jaar al overleden is. Komen deze auto's dan ook nog door de APK? Ik heb inderdaad geen zin in veel gedoe bij een APK dus zal waarschijnlijk gewoon kiezen voor een 200 cells cat maar als ik zonder risico een paarhonderd euro kan besparen doe ik dat natuurlijk.

    Over het dak; ik vind het op zich wel mooi maar omdat het maar folie is en geen echt carbon krijg ik er een beetje een "net niet" gevoel bij. Ik las zoiets volgens mij ook in het topic over jouw MK1 ;)
     
  2. Nou ik wel haha, met mn 300pk em 550nm tditje, ging ik elkes keer wel de sprint aan, zelfs met de politie haha, wel die ik kon dan:)
    Heb daarom bewust een langzamere wagen gekocht omdat ik de laatste tijd iets teveel op t gas ging, maar merk dat ik de laatste tijd mn 1.0 ook erg op zn zak stamp:)
    Gelukkig gaat ie niet harder hahaha
     
  3. Wbt je cat, als het je niet gelijk om het geluid of vermogen te doen is maar puur uit voorzorg van een slechte cat bij een apk, waarom wacht je dan niet gewoon je eerst volgende apk af en neem je je beslissing aan de hand van het advies van de keurmeester?
    Als ik je goed begrijp heb je nu nog niet de intentie om grote bedragen uit te geven aan onderdelen al dan niet voor vermogenswinst of niet. Ik zou dan ook niet zomaar geld uitgeven aan een racecat "omdat hij misschien wel eens snel kapot zou kunnen gaan".

    Wbt je gewrapte dak, ja ik snap wel wat je bedoelt, al moet ik wel zeggen dat ik die wrap zelf altijd wel wat vond hebben, het is natuurlijk wel veel gaver om het dan in echt carbon te hebben.
    Maar als jij vind dat het net niet gehalte te hoog is (wat ik mij goed kan voorstellen) trek je het er toch af? Dat is wat ik bedoelde met het voordeel van een wrap.
     
  4. Niet helemaal juist. Het is me wel te doen om vermogenswinst als onderdeel van een stage 2 tuning. Het verschil tussen een downpipe met of zonder cat is alleen zo'n 600 euro. Ik wil dus even afwegen of ik maar meteen voor de "dure" downpipe ga of voor de "goedkope" inclusief mogelijke APK-afkeur.
     
  5. Ok dat maakt het verhaal wel een stuk duidelijker
    Tjah een verschil van 600 euro is erg hoog.
    Maar het gaat niet om een mogelijke apk afkeur als je catloos gaat, maar om een 100% afkeur.
    Er is namelijk officieel geen middenweg. Tenzij je auto door een bekende gekeurd wordt die het aandurfd ermee te sjoemelen.
    Dit zie je echter steeds minder.
     
  6. Helaas een iets mindere update:

    Ik heb eerder dit jaar AlloyGators laten monteren bij een geregistreerde dealer en ben er gisteren al na zo'n 800 km twee kwijt geraakt op de Autobahn. De derde zit nu los en nummer 4 zit nog goed.
    Resultaat is lakschade en beschadigde velgen. Jammer dat ik juist door voorzichtig te zijn nu schade heb aan mijn auto. De RS was op één puntje steenslag na puntgaaf, nu helaas niet meer.
    Morgen maar eens bellen met AlloyGator en de bandenboer/dealer die ze gemonteerd heeft. Ik wil op z'n minst m'n geld terug en de resterende beschermers zonder schade verwijderd hebben.

    Tip van mij: mocht je AlloyGators overwegen, doe het niet! Ze maken meer kapot dan een stoeprand als je pech hebt.

    Hier wat foto's. Daarnaast zitten er ook nog flink wat kleine krassen rond het gehele linker voorwiel die ik helaas niet op de foto krijg. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  7. doodzonde :nocheer:
    zou de schade aan scherm en velgen toch ook proberen te verhalen.
     
  8. Daar hoop ik ook op maar dat zie ik helaas niet zo snel gebeuren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  9. Zonde. Zat te overwegen om ze ook een keer aan te schaffen. Maar nu ik dit zie gaat het over. Dank voor het delen van je ervaring. Hoop voor je dat ze het netjes oplossen.
     
  10. Ik vraag me wel af of ze dan wel echt goed zaten. Volgens mij zouden ze niet zomaar los mogen schieten toch?
    Ik heb het laten doen in ieder geval, je kan het ook zelf doen had ik begrepen.
    Bij mij hebben ze de band er helemaal afgehaald, alloygators geplaatst en daarna pas weer de band eromheen en opgepompt. Misschien dat dat zorgt dat hij beter blijft zitten?
    Ik ga het in ieder geval ook in de gaten houden. Hopelijk blijven ze bij mij wel zitten....
     
  11. Ik heb ze ook laten monteren bij een officieel verkooppunt. Ook bij mij zijn de banden er allemaal af geweest. Ze gaven zelfs nog aan dat de meeste monteurs het doen zonder de banden eraf te halen maar dat zij er liever wat meer tijd in steken omdat ze dan vaster zitten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  12. Na deze post heb ik verder zitten zoeken en helaas ben je niet de enige.
    Ik heb een afspraak staan bij Mebu voor vandaag om de Alloygators te plaatsen + K&N filter. De beslissing gemaakt om alleen de filter te plaatsen, moet er niet aan denken dat het eraf schiet en beschadigen veroorzaakt.

    TimRS, succes met de herstel van de mooie :rs:
     
  13. Waar heb je het laten doen?
     
  14. Zie pb

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  15. Die berichten had ik van tevoren inderdaad ook al gelezen. Ik ben er toen helaas ook van uitgegaan dat dat gevallen van slechte montage geweest moeten zijn. Helaas blijkt professionele montage dus niet te helpen.
     
  16. Vanmorgen de AlloyGator die "los" zit nog eens goed bekeken. Hij zit dus niet los maar alleen scheef. Verder zit ie muurvast.
    Helaas zie ik er wel een klemmetje onderuit komen die volgens mij in m'n velg zit te vreten. Dat verklaart de schade aan de velgen in elk geval. [​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  17. Die klemmetjes moeten ervoor zorgen dat hij er goed op blijft zitten. Ik vermoed dat dat wel 'niet zichtbare' schade gefet aan de binnenkant van de velg (tussen velg en band dan)
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  18. Nu was ik ook van plan om met de alloygators aan de gang te gaan. Ik heb alvast een "tooltje" om te meten of mijn band/velg geschikt is. De ruimte tussen de velgrand en de band mag niet te groot zijn. Het strookje (dun plastic) mag maximaal 1 centimeter tussen de velgrand en de band verdwijnen. In het rode gedeelte klemt het niet genoeg en lopen de beschermers eraf. Mijn wielen zitten in het groene gedeelte. Maar echt veel zin om ze te gaan monteren heb ik na bovenstaand verhaal toch niet. Ben wel benieuwd hoeveel ruimte jij hebt.
    [​IMG]
     
  19. Bij die auto’s waarvan de katalysator kapot gingen, waren die stock of getuned?
     
  20. Hoe is het toch mogelijk,
    Had het er vanmiddag nog met een collega over, dat het vast wel leuk leek het dak zwart te wrappen.
    En zie hier !
    Het voorbeeld van jouw Focus doet bij mij alle twijfels in een keer verdwijnen
    Alleen bij mij gaat het glanzend zwart worden.
     

Deel Deze Pagina