1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tim's Focus 3.1 - 1.6TDCI

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Tim Abbekerk, 5 mei 2020.

  1. Ik had nog wat foto's tegoed van mijn wrap actie. Ik heb namelijk mijn chromen sierlijsten in dezelfde kleur gewrapt als mijn nieuwe velgen. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee!

    Hier is het kleurverschil goed zichtbaar op 1 gewrapte strip. Deze kleine zijn trouwens ook nog makkelijk los te halen en terug te monteren.
    IMG_20200623_194221-min (1).jpg

    Aan de grote strippen zou ik niet beginnen om los te halen. Om 1 zo'n grote strip goed weer op zijn plek te krijgen, ben ik zeker meer dan een uur bezig geweest. De overige strippen heb ik dus op de auto zelf gewrapt en dan maar zonder fohn voor de hoekjes.
    IMG_20200628_153136-min.jpg

    Hier ook goed het verschil te zien:
    IMG_20200711_135323-min.jpg

    Deze ook even meegepakt:
    IMG_20200711_154219-min.jpg IMG_20200711_154332-min.jpg

    En dan hier het eindresultaat:
    IMG_20200712_104931-min.jpg

    En ik heb een haaienvin in de zelfde kleur gespoten en gemonteerd:
    IMG_20200622_192442-min.jpg IMG_20200712_103316-min.jpg
    IMG_20200712_105725-min.jpg

    Volgende klus, de grote beurt:
    Onderhoud.jpg
     
    VinRS, Henry-ST, Sjaak92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. dat ziet er wel heel netjes uit Tim :thumbs:
     
  3. Die sharkfin ziet er zeer netjes uit! :thumbup: De ruitensproeier kopjes niet aan gewaagd?
     
  4. Bekende opvangbak voor de olie. Superhandig ding. Overgieten gaat perfect zonder geknoei.
     
  5. Mooie updates Tim, staat hem goed de velgen
     
    Tim Abbekerk vindt dit leuk.
  6. Nejes Tim. Ik zie nu dat er voor de chrome deurstrips aparte rubbers nodig zijn om ze op te klikken. Ben ik blij dat ik ze niet heb overgenomen van @Milanvo IMG_20200628_153136-min.jpg
     
  7. Ik had me voorgenomen om meer onderhoud zelf op te gaan pakken en daarom laatst maar eens een ‘grote beurt’ gedaan. Was het nodig? Nee, niet helemaal. Maar ik had zin in een mooie klus en wilde graag een referentie vanaf welk moment alle filters zijn vervangen.
    Ook gewoon leuk om je auto steeds beter te leren kennen. Voor de meeste zullen onderstaande foto’s misschien heel bekend zijn, maar er zullen ook vast mensen zijn die het nog wel interessant vinden om te zien.

    Onderdelen die nu vervangen heb zijn:
    Luchtfilter
    [​IMG]

    Ondertussen mooi zicht de turbo in trouwens. Hoort daar zoveel olie in te zitten?
    [​IMG]


    Oliefilter
    [​IMG]

    Oliewissel natuurlijk
    [​IMG]


    Interieurfilter moest er ook aan geloven
    [​IMG]

    En last but not least, het brandstoffilter. Voor dit filter was ik even bang dat ik te veel lucht in het nieuwe filter zou achterlaten, maar met een handpompje heb ik hem mooi kunnen vullen met brandstof alvorens de motor de starten. Helaas geen goede foto van.
    [​IMG]

    En de Ford onderhouds checklist is ook helemaal nagelopen en wat roest bij de bodem bijgewerkt. Geslaagde dag, al zeg ik het zelf.

    Dan wordt het nu tijd voor de volgende klusjes! Hiervoor liggen de volgende onderdelen al klaar:
    [​IMG]

    Schijven en blokken zijn nog niet helemaal aan vervanging toe, maar ik irriteer me ontzettend aan de hoeveelheid remstof op mijn velgen. Dus het wordt tijd voor gecoate brembo remschijven met textar epad en Ate keramische remblokken. En even nieuwe remstofplaten achter de remschijven.

    Maar waar ik nog meer zin in heb, is die einbach verlagingskit van 25mm die klaar ligt! Besloten om die klus ook maar eens op te pakken als de vrije tijd en het weer meezit.

    Het gereedschap voor bovenstaande 2 klussen is inmiddels ook binnen :)
    [​IMG]


    Gasveren zijn al gemonteerd onder de motorkap.
    [​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Magure, Henry-ST, gerardTDCI en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Lekker bezig hoor! Als je is een paar handjes nodig hebt, geef je maar een gil! :thumbup:
     
    Tim Abbekerk vindt dit leuk.
  9. Lekker bezig Tim.
    Hoe heb je die raamlijsten eraf gekregen? eraf gewipt met zo'n kunststof "lepel" ?
    Ik ga ook die dingen wrappen denk ik. ze zijn wat lelijk geworden..
     
  10. Kleine strippen heb ik een beetje heen en weer geschoven en met de hand los getrokken. Het rubber daarachter geeft wel mee, zonder dat het stuk gaat.

    Grote strippen is mijn tip om te laten zitten op de auto tijdens wrappen. Ik heb 1 grote strip los gehad, maar was drama om hem weer terug op zijn plek te krijgen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. Oke, moet goedkomen dan :) bedankt voor je snelle reply
     
  12. Zo jij zit niet stil
    Ik zie alleen de short shifter nog niet liggen
    Dat wrappen wil ik ook gaan doen. Van de focus zijn ze lelijk aan het worden
     
  13. [​IMG]

    Zojuist opgehaald. Thanks [mention]PhoenixNLx [/mention]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    PhoenixNLx en steelmaster vinden dit leuk.
  14. [mention]PhoenixNLx [/mention]
    [​IMG]

    Shortshifter vandaag even geplaatst. Moet zeggen dat ik het niet heel stevig aan vond voelen, maar we gaan zien hoe het aankomende weken gaat aanvoelen. Leuk experiment in ieder geval en de eerste kilometers voelde goed aan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    PhoenixNLx en Thieske vinden dit leuk.
  15. Afgelopen twee weekenden stonden in het teken van het verlagen van de auto met een einbach Pro kit. Het eerste weekend was de voorvering aan de beurt. Het loshalen van alle moeten ging boven verwachting goed. Ook voor het loshalen van de veerpoot uit de hub had ik een mooi trucje. Ik had be bout los gedraaid en toen via de andere kant er weer in gedraaid met een metalen plaatje in de spleet van de hub. Daardoor drukte ik de bout tegen dat plaatje aan en daarmee de hub open.
    [​IMG]

    Lang leve goed gereedschap en de eerste veerpoot was eruit. Voor alleen het eruit halen van de veerpoot had ik wel even een 2e persoon nodig die kracht op hub uit bleef oefenen.
    [​IMG]

    Na de verenspanners gemonteerd te hebben, welke erg degelijk aan voelde, moest ik de top moer van de veerpoot loshalen. Helaas was dit de grootste uitdaging van de dag, omdat mijn rechte ring sleutel net niet lekker erom heen kon. Gelukkig was er een tweede auto in de buurt voor een ritje naar de bouwmarkt voor nieuwe sleutels die wel paste. De eerste veer was al snel vrij.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nieuwe top lagers erop en hij kon weer in elkaar gezet worden. Tweede veerpoot verliep gelukkig een stuk sneller. Het was in middels het einde van de dag, dus snel het resultaat bekijken en even een test ritje. En toen chips…. Met remmen ging er iets goed fout, want er omstond een tikkend geluid waarmee je echt niet ver kon rijden.

    De volgende dag alles uitgebreid geïnspecteerd en uiteindelijk alleen een redelijk losse bout gevonden bij 1 rem. Aangezien ik toch bezig was, gelijk de schijven en remmen vervangen voor. En het geluid was weg!
    [​IMG]

    Er bleef alleen niet zo veel tijd meer over voor de achterveren en ik wilde het einde van de dag toch weer naar huis rijden, dus een weekje rond gereden met een F1 opstelling: voor laag, achter hoog.
    [​IMG]

    Voor de achterveren viel het me tegen dat ik de stabilisator stang van de draagarm moest loskoppelen om genoeg speelruimte te creëren. Ook de veren moesten nog lichtelijk gespannen worden om ze er tussen uit te krijgen. Met een beetje manoeuvreren en hulp van een koevoet, is dit gelukt.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het resultaat is erg subtiel moet ik zeggen. Niet overdreven verlaagd, maar wel net even beter passend bij deze velgen.

    [​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    PhoenixNLx, Sjaak92 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  16. ziet er goed uit Tim :thumbs:
    maar ik denk dat de veren nog iets verder inzakken?
     
  17. Dat hoop ik eerlijk gezegd wel. Vooral achter mag nog wel.

    En wil eigenlijk nog spacers toepassen zodat de wielen net iets mooier in de kuip vallen. Maar daar zal ik waarschijnlijk een apart topic over starten, want ben ik nog niet helemaal over uit.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  18. #59 Berrychello, 25 okt 2020
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
    Goed bezig, staat netjes zo!

    Volgende klusje weet ik al: het subframe roestvrij maken. Die ziet er wat roestig uit namelijk. Ik heb dat klusje begin dit jaar ook gedaan. Of heb je dat ook nog gedaan na die foto op de bokjes (van de oliewissel)?

    Die antenne-vin: welke heb je besteld, hoe ie ie gemonteerd, en hoe is de ontvangst? DAB of FM?
     
  19. Ziet er netjes uit hoor. Leuk om te lezen!
     
    Tim Abbekerk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina