1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. Allemaal wel, maar vanaf 3 het beste vind ik. Ik merk het al in zn 2. Maar testen zou ik in zn 3de doen. Gewoon snelweg op.
     
  2. #522 2015focus, 2 feb 2019
    Laatst bewerkt: 2 feb 2019
    Ga ik eens proberen na de 1600 toeren trekt hij meestal wel lekker door. Je voelt hem zeer zeker wel gaan. Zal eens kijken of ie dat na de 4000 toeren ook doet. Straks toch de snelweg op naar Duitsland dus kan dan wel even doortrekken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  3. Dat hij anders reageert klopt. De pcm is nog niet volledig aangepast naar de motor. Dat gebeurt in de komende paar honderd kilometer.
    Dit effect krijg je ook als je de accu een tijdje loskoppelt.
    Ik gok dat over ongeveer 300-400km alles weer normaal rijdt.
    Overigens staat bij mij nu de ENB software erop, waar eerst de ENA erop stond en ik heb nog steeds 182pk (origineel ook 150)
     
  4. Heb je het getest dat je de 182pk nog had of op een andere manier? Zo ja hoe? De update heb ik in augustus gehad net na terugkomst van vakantie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  5. ik vraag mij werkelijk af hoe je niet kan voelen dat je 30PK mist :shrug:
     
  6. Ik heb gewoon het gaspedaal even goed ingetrapt. Boven de 4000 trekt hij gewoon door. Heel iets minder dan voor de update, maar dat is later weer bijgetrokken en ik merk nu helemaal niks van de update.
    Daarnaast heb ik hem even uitgelezen met Forscan en daar zag ik het nummer van de software versie. Aangezien ik van ENA naar ENB ben gegaan (EMA is de 150pk) ligt het voor de hand dat het gewoon 182pk is.
    Maar trap je gaspedaal gewoon even flink in. Je merkt echt het verschil tussen 150 en 182pk wel. En de motor kan het gewoon hebben, het is zelfs goed om hem zo af en toe even op zijn staart te trappen.
     
  7. Net even stukje duitse snelweg gepakt. Maar in 2 en 3 trekt ie echt als een malle de 4e iets minder en de 5 wordt ook iets minder. Het sneeuwde dus wilde geen risico's nemen. Hoe werkt de forscan trouwens?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. Forscan werkt via een eobd stekker bluetooth dongle. Als je de juiste pakt kan je alles uitlezen van de auto met je gsm.
    Een computer versie is er ook van. Dat kan via een bluetooth dongle of een usb kabel. Laatste heeft dan wel een schakelaar om beide communicatiekanalen te pakken van de auto
     
  9. Er zijn ook adapters zonder schakelaar die beide kanalen pakken en dus automatisch omschakelen. Die zijn wel ietsjes duurder.
     
  10. Zou iemand mij een kopie van de originele brief van deze recall (gestuurd door Ford UK) via een prive-berichtje kunnen sturen?
     
  11. Vandaag is bij mij ook de update tbv deze terugroepactie geinstalleerd via fdrs. Is goedgegaan, versie ENB geworden. Koppeling is weer getest door in de 4e versnelling op te laten komen, ook goed. Deurbeschermer was onlangs stuk gegaan, deze is ook direct vervangen.
    Hiernaast merkte ik al geruime tijd dat de schokdemper met name rechtsvoor niet meer goed was, veel gedender op oneffenheden. Je merkte duidelijk dat het wiel niet meer goed op de weg werd gedrukt. Binnenkort zullen beide schokdempers maar vervangen worden, weer voor originelen gekozen ivm comfort.
     
  12. Onze focus is van de week ook terug geweest voor de actie. Niets aan de hand, en software netjes ge-update.
    Auto rijdt niet anders en qua vermogen identiek.
     
  13. Schokbrekers van Monroe online via autodoc bestellen, meten veerpootlagers erbij doen. Scheelt je hoophcenten.

    Heb je al eibach verlagingsveren? Anders die ook meteen! :) Want veren van er toch af. Hoef je alleen achter extra te laten doen.
     
  14. @PhoenixNLx, visueel gezien zou iets verlagen zeker mooi zijn maar we zijn regelmatig met het gezin volgeladen onderweg wat al voor een aardige verlaging zorgt:D beetje comfort overhouden is dan ook wel fijn. Zag idd deze Monroes maar ook andere merken aangeboden op de site die je noemde en zal zeker schelen tov de dealer maar heb zelf niet de mogelijkheid en tijd om dat zelf aan te pakken. Denk dat de dealer er wel blij van wordt..;)
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  15. Hmm, bij mij is de terugroepactie dus wel al uitgevoerd, maar nog steeds niet afgemeld in RDW/Ford Etis.. :(
     
  16. Kan ff duren. Bij mij was de melding pas na een aantal weken weg.
     
  17. Ik zie net op de FordPass app staan dat de terugroepactie ook voor mijn auto, 1.0 125 pk met productie maand 6/17, geldt. Op Etis staat het ook inmiddels maar op het RDW zie ik het nog niet staan. Volgende week maar eens bellen voor een afspraak.
     
  18. De auto was deze week voor de eerste grote beurt (40.000km) bij de garage. Daar is niks gezegd over een koppeling test.
    Ik had dit al eerder opgezocht op RDW en daar stond (en staat nog steeds) niks over een terug roep actie mbt de koppeling.
    Ik heb een 1.5 Ecoboost uit 2/2017.
    In Fordpass staat nu echter ineens een belangrijke mededeling mbt de koppeling, deze dient getest te worden....wat een timing :(
    Van de week maar eens bellen dan, al zou het ook een foutieve melding kunnen zijn.
    Heb ook nooit bericht hierover gekregen, niet van Ford of van de dealer.
    Nou is de koppeling van deze Ford niet de meest prettige die ik ooit gehad heb, zeer lastig te doseren (klein gebied waarin de koppeling aangrijpt). Dat is bij de 1.0 Ecobost Fiesta van mijn vrouw een stuk prettiger.
     
  19. Ik zag het ook gisteren pas in de Fordpass app maar heb ook in Etis gekeken en daar staat het ook maar niet bij het RDW.
     
  20. Heb ook de melding in Fordpas voor mijn kuga van 5/2017
    Binnenkort toch de 40.000 beurt kunnen ze dat mooi combineren.
     

Deel Deze Pagina