1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. Ik heb het volgende filmpje gevonden wat het zelfde geluid is alleen bij mij doet hij het als ik op een rotonde of kruising af kom en schakel bij 50 of 60 terug naar de 2 de versnelling en laat dan de koppeling op komen en dan hoor je het.

     
  2. Dat doet die van mij ook zo af en toe tijdens terugschakelen bij iets sportiever rijden. Wel iets korter dan dit, maar klinkt binnen redelijk hetzelfde.

    Die van mij moet 1 november voor de terugroepactie, zal het denk ik ook maar eens aangeven.
     
  3. Klopt zou het zeker aangeven want ik heb gister nog contact gehad met de dealer over de koppeling en toen zijden ze dat de test okè was maar dat hij toch vervangen moet worden vanwege het geluid!
     
  4. Dat geluid in het filmpje heb ik en een aantal collega's ook gehad bij de 1.6 TDCI. Bij mij is bij 90.000km daarvoor het vliegwiel, koppeling en drukgroep vervangen. Een jaar later kwam er een vreemd lager geluid uit de bak en heb ik een nieuwe bak gekregen. Nou ja, nieuw... De leaseboer wilde dat er een bak uit een sloopauto in ging.
     
  5. Heb het ook 1 keer bij mij gehoord in het begin toen ik hem had, daarna niet meer, apart, herken wel hetzelfde geuid, afwachten, bij het testen is wel goed gegaan.
     
  6. Ik heb ook een brief ontvangen en moet dus ook terug met mijn ford Focus 1.0 125pk uit 2015.
    Afspraak gemaakt op 9 november en dan laat ik meteen de winterbanden eronder zetten.
     
  7. Vandaag geweest voor de terugroepactie. Was na 45 minuten al klaar. Niets aan de hand en nieuwe software er op.

    Merk allerlei kleine verschillen waarvan wat makkelijker wegrijden uit stilstand er 1 van is. Heel fijn als dat echt waar is, want dat is mijn grootste frustratiepunt van deze auto.
     
  8. Denk dat het ook veel scheelt dat de basiswaarde opnieuw ingeleerd zijn. Na een tijdje zal het zich weer meer aanpassen aan wat je gewend bent. Alleen dit verschil gaat zo geleidelijk dat je het niet voelt.

    Zag net op etis dat voor mijn auto gister nieuwe software online is gekomen. De oude was van april. Kan ik toch ff contact zoeken met de dealer hierover
     
  9. Dat heb ik me dus afgevraagd, maar het inleren ken ik eigenlijk alleen van automaatbakken. Bij een handbak is het nieuw voor mij.
    We zullen zien hoe lang het "beter" blijft.
     
  10. Gelukkig, ik ben niet de enige die merkt dat dit beter gaat. Een paar pagina's terug heb ik hetzelfde opgemerkt :-)
     
  11. Zie net op Etis en RDW dat de terugroepactie weer op mijn auto zit.
    (Focus 3-fase 1 uit 2012 met 150pk->182pk.)
    Daar gaan we weer, net het koelvloeistof ding achter de rug.
    Overigens nog geen brief gehad, wachten we wel ff op.

    Van mij mogen ze die k*t test skippen en alleen de pcm software erop.
    Mijn koppeling werkt nu prima en dat wil ik graag zo houden...
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  12. Jouw post was juist de reden dat ik “uitkeek” naar de nieuwe software.

    (En de test van de koppeling, daar denk ik liever niet aan)
     
  13. Ben nog steeds benieuwd of er vermogen verlies is bij normaal rijden als de pcm is geupdate. Stel je tankt 98 en je komt tussen de 270-300 uit met je koppel. Ziet hij dan dat je meer dan 270nm hebt en gaat hij hem dan al begrenzen? Of pas als hij merkt dat de koppeling gaat slippen?

    Dit test mogen ze van mij ook wel skippen, zit net 20k een nieuwe koppeling in... Dus niet nodig ;)
    Tevens staat op RDW, Etis niets en geen brief gehad ook.
     
  14. Wellicht dat de garage bij vervangen van de koppeling een melding heeft gemaakt dat je al een nieuw type koppeling hebt? Zou mijn inziens vreemd zijn als ze je dan nog terugroepen... :think:

    Ik ga morgen avond maar is even bij de dealer langs om een afspraak in te plannen...
     
  15. Donderdag ook langs geweest voor de koppeling. Volgens de dealer geen bijzonderheden alleen de update was nodig.
    Merk nu wel tijdens wegrijden dat het in de eerste versnelling een stuk soepeler is geworden. Dit is positief tot nu toe.
     
  16. @XRick Mijne mocht van de week terug, ook nieuwe PCM versie gekregen, die was pas 2 dagen daarvoor pas uit.

    Na het checken van de waardes met Dashcommand heb ik kunnen concluderen dat voor mij iig de overboost functie nog aanwezig is. Net als met de vorige firmware weet mijne nog op +1.2 bar te komen als ik als een half tamme gas geef :weird:.
    De maximale door de app geregistreerde engine torque kwam op 298 Nm uit.
    Alle waardes worden meen ik door de ECU gegeven/gemeten en door de app uitgelezen aan de hand van beschikbare PIDs.

    @rfocus Wat betreft dat "kreunen" met terugschakelen, kun jij dat elke keer reproduceren? Bij mij gebeurd het niet zo heel vaak, zeg 1 keer per 2 a 3 maanden en ik werd dan ook bijzonder ongeloofwaardig aangekeken bij m'n vrienden in Gouda tijdens het melden ervan. Ze hebben na testen dan ook aangegeven dat het allemaal prima is gebleken en dat men niet verder gaat (onder)zoeken. Ofwel, ik zou moeten wachten totdat het erger wordt :').
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  17. Die van mij is gisteren geweest. Software update en de koppeling was nog goed.
     
  18. Tank je 98?
     
  19. Yep
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  20. Even een update over de vervanging van mijn koppeling.
    De dealer heeft de afspraak afgezegd om dat de onderdelen niet zijn geleverd ik heb aan komende week contact met de dealer over het vervolg en de afwikkeling ervan.
     

Deel Deze Pagina