1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Focus RS Mk3 van start - Update

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 23 jan 2018.

  1. Dat is interesant om te zien.

    Met andere woorden ze hadden aan de achterkant vanbhet blok bij cilinder 2 eigenlijk wat extra materiaal er op moeten hebben ter versteviging

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  2. Heb je alleen een nieuwe koppakking gekregen of ook een nieuwe kop?
     
  3. Hier nog een uitleg waarom het 'open deck design' van de motor een oorzaak zou kunnen zijn:
     
  4. @Johoo_NL

    Alleen de pakking, enkele weken geleden is de motor afgeperst en werd gekeken of de druk terug zou lopen, wat kan duiden op een lekke kop.
    Bij mij was het niet het geval dus alleen de pakking vervangen en wat kleine dingen.......
     
  5. Beste leden ik heb jullie advies nodig.

    Ik ben sinds 2019 de trotse eigenaar van mijn RS, heb altijd netjes en met veel plezier mee gereden tot vorige week. :roll:
    Tijdens het rijden opeens gaat een waarschuwingssymbool branden en verschijnt op het bestuurdersdisplay de melding "Motortemperatuur Hoge temperatuur. Stop" .
    Ik aan de kant zetten, kijken - koelvloeistof niveau laag :shock: in eerste instantie heb helemaal niet aan deze optie gedacht. Want in juni jl heb ik apk en onderhoud gehad. Maar goed....
    De volgende dag ben ik naar de officiële Ford dealer Zeeuw & Zeeuw Ford Nieuwegein gegaan daar hebben ze analyse uitgevoerd waaruit is gebleken dat:

    Geachte heer ,

    Wij hebben uw Ford Focus RS in de werkplaats voor diagnose naar de oorzaak van het “heetlopen” van de motor.
    Uit controle blijkt dat er zich Co bevindt in het koelsysteem, iets wat duidt op een lekkende cilinderkop of cilinderkoppakking.
    Diverse Ford Focus RS fora schrijven op het internet over olieverbruik nadat de koppakking is vervangen, deze kans is zeer reëel omdat de motor heetgelopen is.
    Het demonteren van de cilinderkop, vervangen van de koppakking en de cilinderkop aanbieden voor test/ revisie bij een motoren revisiebedrijf lijkt ons dan ook niet de beste oplossing, temeer omdat in 2017 ook al eens een ingrijpende reparatie aan de motorkoeling is uitgevoerd in Duitsland.

    Bijgaand treft u een tweetal offertes,

    1. Plaatsen van een Ford ruilmotor
    2. Plaatsen van een revisiemotor (geleverd door een gerenommeerde leverancier)
    In beide gevallen houden we rekening met het vervangen van de koppeling en Vliegwiel, dit is voor het verwijderen van de motor/ versnellingsbak niet te beoordelen.
    Wij zien uw reactie op ons voorstel met belangstelling tegemoet.
    Met vriendelijke groet,


    Er zijn twee soorten offertes: 1 Revisiemotor komt uit extern bedrijf EUR 9.519,09
    2 Motor vervangen door FORD EUR 14.858,97

    Vind ik erg veel geld :? de vraag is wat moet ik doen of wat kan ik doen ?

    groetjes,
    Alexander
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Ja dat is een lastige vraag, je kunt ook zelf een revisiemotor of gebruikte Ford motor proberen te vinden en die laten monteren.
    Maar is de ingrijpende reparatie aan de motorkoeling waaraan gerefereerd wordt dan die van de terugroep actie of een andere?
    Is jouw Ford uberhaupt terug geweest daar voor?
     
  7. Ja , ze kunnen mijn dit ook niet vertellen, maar ze laten me weten het volgende:

    Beste Alexander,

    Ford Nederland kan geen data van Ford Duitsland inzien helaas.
    Feit is dat er geen recall openstaat op de Focus RS, er is dus helaas geen mogelijkheid de kosten bij Ford te claimen.
    Voor jouw eigen gemoedsrust zou je de informatie wel kunnen opvragen bij de Duitse dealer.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Volgens mij als er een recall geweest is zou die ook zichtbaar moeten zijn, ook al was dat in Duitsland, zolang het maar bij Ford is geregistreerd.
    Dat er nu geen open staat betekend dat hij de recall heeft gehad, echter dat zou FordNL ook moeten zien naar mijn mening en dat dat niet zou kunnen kijkt mij vooral voor een recall onzin.
    De reactie lijkt vooral gericht op de financiele kant in plaats van klanten kant. Als je er via de Duiste dealer achter kunt komen of de recall gedaan is ben je wel al iets verder.
    Heb je een rechtsbijstand verzekering? Zou de vraag daar eens neerleggen,
     
  9. Ford NL kan alle historie van jouw Duitse Ford inzien als de Duitse dealer het netjes in het systeem heeft verwerkt. Is de auto van voor juli 2017? Dan moet hij de recall hebben gehad, om te zien of de auto de juiste versie van de kopppakking heeft, zie dit filmpje, laatste test (na 5 min)



    Ik zou zelf eerst proberen te claimen bij Ford Nederland, anders zelf een ruilmotor en een handige Harry zoeken, 10kEUR gaat nergens over...

    Hieronder zie je mooi het verschil met de nieuwe koppakking en de popnagel die je kan vinden als je in de motor lijkt (linksboven)

    [​IMG]
     
  10. Dank voor het meedenken, het draait allemaal om geld snap ik. Natuurlijk Ik ga het verder uitzoeken want ik vind nog steeds dat dit erg veel geld is. :weird:
     
  11. Dank voor het meedenken , dan moet ik nog even mijn duits opfrissen :)
     
  12. de betreffende recall heeft gelopen van Januari 2018 - Januari 2019. Volgens mij staat deze daarom bij niemand meer als open recall ongeacht of hij uitgevoerd is of niet. Ik zie in de Ford app alleen de melding “Openstaande service acties gevonden” bij de uitgevoerde beurt in februari 2018. Ik kan hieruit niet opmaken of het de betreffende recall is en de lokale Ford dealer hier in Nederland ook niet (Zeggen ze zelf)
     
  13. Ik heb trouwens vanmiddag een bericht gestuurd naar de uitvoerende Duitse dealer en wacht op antwoord.
     
  14. Als het zo is, wilt dit zeggen dat ik te laat ben, of kan ik nog een beroep doen op. :roll:
     
  15. Je moet hopen op enige coulance denk ik.
     
  16. Als je je auto in de Ford pass app zet, zie je dan ook dezelfde melding bij de onderhoudshistorie?
     
  17. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit zo'n app gebruikt :roll:
    misschien moet ik dat doen...:)
     
  18. Je kunt dan in ieder geval zien welke beurten er door een merkdealer uitgevoerd zijn. Wel even je VIN bij de hand houden
     
  19. Wellicht heb je erover heen gelezen, maar wat is het bouwjaar van de auto en heb je het juiste type koppakking? Dat lost al deel van de puzzel op.
     

Deel Deze Pagina