1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. @Kees37
    Geen vertrouwen in de auto?? Of geen vertrouwen dat het koelsysteem goed zal werken en niet elke keer bijvullen wordt.

    Was de kachelradiateur niet lek, staat me iets van bij dat deze soms lek raken. Of ik heb het goed obthouden dat ik dit ergens heb gelezen. Of heb het compleet verkeerd

    Door de thermische hogere belasting is goed koelen belangrijk. Bijvoorbeeld 20jaar geleden zou je paar km zonder koelvloeistof kunnen rijden zonder grote problemen. Nu is dat niet te doen.
     
  2. @trucker0werner Wat bazel je nu weer man!!!! Het koelsysteem maakt toch onderdeel uit van de auto of heb ik het verkeerd??? En het is volgens mij een heeeeeeeeel belangrijk onderdeel.
    En als je goed gelezen had wat er staat dan zie je dat de auto al diverse keren is terug geweest en dat ze niets hebben kunnen vinden.
     
    jeroenbreuer en Fred vinden dit leuk.
  3. Kijk, hier hebben we iets aan, heel nuttig ..... of heb ik het verkeerd begrepen, kan ook dat ik het niet snap, of heb ik dat verkeerd? Pfffff :weird:
     
    Kees37, Andre en jeroenbreuer vinden dit leuk.
  4. @Kees37
    heb het perfect gelezen, 4x terug geweest zonder 0.0 verbetering te kunnen krijgen. geen idee waar het verdampt/verliest/lekt.
    alleen er staat dat je geen vertrouwen hebt in de auto. Voor mij ben ik dan iets specifieker, of ik zet er neer geen vertrouwen dat probleem ooit gevonden wordt en dus andere auto genomen. Het kon ook zijn dat er buiten het koelsysteem nog meer dingen waren waar je aan stoorde en toen besloten hebt om het te fixen.
    Je koelverlies is in de garantie periode naar voren gekomen en zal dan ook buiten de garantie periode opgelost moeten worden.
    anders kunnen ze altijd nog contact hebben met ford. hoeveel er toen ontbrak en hoe snel dat ging, heb ik niet zo kunnen lezen
    maar goed die auto is niet jouw probleem meer dus dat maakt niet meer uit

    @Fred
    daar heb ik ook veel aan zulke tekst:weird:weet ik nog niet of het klopt of niet
    ik weet niet waar ik het precies heb gelezen maar was een focus met lekkende kachelradiateur. helaas wordt deze vaak te makkelijk bij diagnose naar koelsysteem vergeten.

    helaas ben ik een mens en dus niet perfect, kan dus niet altijd alles precies goed typen of uitlegen,
    voordeel dat sommige het fijn vinden en soms tot vaak aangeboden hulp zeer welkom ontvangen wordt


    maar goed back to topic maar weer gok ik
    wat ferry verliest in 1000km is wel degelijk veel, daar zou idd even naar gekeken mogen worden.
    maar mag het niet zeggen, maar als ford idd ziet dat ook bij de 1.5 de extra toegevoegde sensor niet voldoende is voor zulke problemen dan zou je daar ook een niveausensor voor kunnen verwachten. als in de fleet het percentage laag is dan zal dat dan weer niet komen
     
  5. De afspraak is gemaakt en de auto gaat naar de dealer toe. Ze gaan het onderzoeken wat er aan de hand is, hopelijk is het te vinden. De auto is van 2017 en heeft nog net geen 37000 km op de teller staan. Heb de afspraak gemaakt wanneer ik op vakantie ben hebben ze de tijd om er naar te kijken. Afwachten dis en tot die tijd bijvullen en in de gaten houden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. De motor van mijn Smax is afgelopen zomer na oververhitting (zonder waarschuwingen vooraf kreeg ik ineens de melding dat de temperatuur te hoog was en moest stoppen) overleden. Lastig stoppen als je op een volle driebaans snelweg helemaal links rijdt. Een week na thuiskomst ligt de brief over de terugroepactie op de mat. Ik heb Ford Nederland aansprakelijk gesteld voor de schade, maar zij geven niet thuis. Zijn er mensen met hetzelfde probleem, of met schade als gevolg van oververhitting, die de mogelijkheid van een rechtszaak willen onderzoeken?
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  7. Welkom...
     
  8. naast welkom, zijn er zat mensen die met hetzelfde zitten. echter juridisch zou het tot weinig uitlopen. coulance wordt nooit echt gegeven.
    bij elke situatie zou gekeken moeten worden hoe de onderhoudsgeschiedenis is van de auto. heeft hij de beurten op tijd gehad. heeft hij wel onderhoud bij de garage gehad.
    daarnaast is de overhitting geen rede van de terugroepactie.
    de terugroepactie is omdat bij overhitting de kop krom kan trekken waardoor je olie lekkage achterop het blok krijgt. doordat dit brand kan veroorzaken is deze actie gekomen.
    koelvloeistof lekkage staat dus los van deze terugroepactie.
    dat ford niet thuis is snap ik dan.
    hoe hard het ook klinkt. ik snap jouw kant ook volledig. je bent niet de eerste waar de brief te laat op de mat viel. dat het al te laat was voor de oude/bestaande motor.

    Kan me wel paar zaken herinderen over problemen met een motor (ook van andere merken) alleen geen enkel rechtszaak werd gewonnen door de aanklager.
    er zitten namelijk zat punten om ergens onderuit te kunnen komen.
     
  9. @trucker0werner Graag zou ik hier concrete voorbeelden van hebben. Heb jij die?
     
  10. Even wat anders, toch maar hier een opmerking erover omdat het me zojuist weer opviel.

    @trucker0werner
    Wist je dat de linken in je handtekening niet meer werken? Is me trouwens al bij meerdere leden opgevallen. Zelf zul je dit niet zo snel opmerken omdat je waarschjjnlijk niet op je eigen handtekening zult klikken.
     
  11. @trucker0werner Heb jij al antwoord op mijn vraag of ben je nog aan het zoeken. Zoals al eerder geschreven, zou er graag concrete voorbeelden van doorlezen
     
  12. zoals edwin w zelf al aangeeft geeft de importeur nooit eigenlijk thuis. als je rechtszaak wil aanspannen is het eerst een gevecht tussen de advocaten. voor de ene brief die de advocaat stuurt krijgt hij weer 3 terug. met andere woorden of je in je rechts staat is 1 ding alleen krijgen is 2de ding. Dat laten ze vrij lang doorgaan.

    Code:
    Vaak gaat zoiets dan ook via een kortgeding of snelrechter.
    Zo ken ik verhaal van een bipper waar de ketting brak na 90.000km interval voor het vv was 120.000km.
    elke 20.000km moet hij een beurt hebben gehad.
    volgens het boekje had hij er 5 gehad. auto was 2.5jaar, doordat hij niet bij de dealer is onderhouden werd er geen coulance gegeven op nieuwe motor.
    Dit ivm er niet vanuit kan gegaan worden dat er de juiste olie is gebruikt.
    
    Enkele thp blokken waar om de 15.000km nieuwe ketting, kleppen reinigen en dergelijk werd gedaan. Ivm klachten. Klant wou auto niet meer. 
    echter werd er gezegd dat alles elke keer netjes werd opgelost onder garantie, we hoeven auto niet terug te nemen.
    
    nieuwe auto die nog een laatste update kreeg bij buiten rijden aangereden. Klant wou auto niet en eiste nieuwe. 
    echter ivm reparatie conform merk is gedaan kon de koop niet doorgehakt worden.
    
    Reparatie van 6700euro waar klant niet wou betalen ivm te hoog was voor zijn doende. 
    echter kon er duidelijk aangegeven worden dat bij elke telefoontje de totale prijs door werd gegeven en klant met alles akkoord is gegaan. 
    Na betalen werd pas de sleutel terug gegeven aan de klant.
    zo ook geval van andere reparatie met dezelfde gedachten. Nadat we tegemoet zijn gekomen met extra kortingen en ludiek wegschrijven van 
    diagnose uren is het opgelost.
    
    andere kant kan ook
    2x motor kapot zien lopen, 1 door gebrek aan koelvloeistof in het blok. De andere doordat de drijfstang naar buiten zijn gekomen. 
    Beiden gevallen kon extern bedrijf geen duidelijkheid geven hoe het kwam. Ivm in garantie periode is het onder garantie vervangen.
    de ene had wel regelmatig storing van overslaande ontstekking. leasemaatschappij trok in twijfel of we voldoende deden om op te lossen. 
    wij hebben er meer dan 1000km zonder enkele storing kunnen rijden. we konden aan leasemaatschappij duidelijk maken dat klant stekkers los had getrokken. 
    Tevens toevallig dat hij in minder dan 3jaar tijd 4 motoren kapot gereden heeft.
    
    
    https://www.youtube.com/watch?v=gf-4b6N2tBw
    zover ik kort kon kijken in usa is het aangegeven door de rechter dat er een fout is in de motor en product is gewijzigd.
    samengevat, olieschraapveren zijn dermate klein waardoor deze teveel olie naar de verbrandingskamer sturen. gevolg hoog 
    olieverbruik en vervuilde bougies, met slecht lopen tot gevolg.
    Denk dat dit probleem ook bij de thp is, dat ze te klein zijn gehouden om lagere weerstand te hebben met bewegen van de zuigers. 
    echter dat dit te veel is.
    Mogelijk dat ford ze iets groter heeft gehouden ivm we bij ford nauwlijks zulke problemen meemaken. Lees daar niks over, over de ecoboost. 
    Ja koelvloeistofprobleem. echter daar is een terugroepactie op gekomen.
    https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/problemen-met-turbomotor/
    alleen is die uitzending niet meer bekend .
    
    denk dat deels komt ivm er geen bericht van fabrikant wat het probleem op zou kunnen lossen. 
    Als het een onderdeel van de motor is dan moeten ze weer met die fabrikant aan tafel gaan zitten om tot een oplossing te komen. 
    Merk is niks meer dan een geassembleert onderdeel dat bestaat uit tal andere bedrijven die onderdelen voor ze maakt. 
    1 maakt de zuiger, ander maakt de kop zeg maar. alleen nu is de vraag wie van de twee slecht product heeft en welke opgelost moet worden.
    als er veel klachten zijn willen ze altijd die kinderziektes oplossen. alleen om nu 500 verschillende dingen te maken en te updaten is onderzoek wel handig.
    
    ja de klant is de laatste jaren een proefkonijn geworden.
    dit komt door de overheid ivm ze eisen dat de motoren zuiniger worden. Om dit te doen moeten ze nieuwe dingen bedenken om dit waar te maken.
    elk merk moet binnen paar jaar onder de 60g/km gemiddeld zitten. nu is het nog boven de 120g/km. echter word er verteld een electrische auto is 0g/km. dus 1 zuinige benzine motor en 1 electrische auto is dus gemiddeld 60g/km. heeft een merk dat niet voor elkaar kan het tot 6000euro extra kosten komen op elke verkochte auto.
     
  13. Zo dan, net even alle pagina's doorgeworsteld ivm de aankoop van een 2014 Kuga met een 1.6 150pk ecoboost. Is een importauto en de modificatie was nog niet uitgevoerd, laten ze nog wel doen voordat ik hem kan halen. Ik wil even iedereen bedanken voor de uitgebreide info en foto's, dankzij dit mooie forum weet ik nu waar ik op moet letten. Nu even terugzoeken naar de laatste software versienummers voor de Kuga.
     
  14. Ik heb net het VIN nummer gekregen van de garage, een account aangemaakt in Etis maar er staat bij mijn auto niets van de terugroepactie open terwijl op de foto die de garage heeft gestuurd duidelijk te zien is dat de modificatie nog niet is uitgevoerd. Kan dit komen doordat het een auto uit Duitsland betreft?
     
  15. En bij de rdw?
     
  16. Ik heb nog geen kenteken, als het goed is gaat de Kuga ergens deze week naar de rdw. Misschien even afwachten of daar nog een melding verschijnt. Als er een kenteken op zit zou de garage bij de Ford dealer langs gaan om alles wat eventueel open staat te laten doen. Als er niets open staat zal er ook niets worden gedaan vwb de terugroepactie.
     
  17. Kleine update, gisteren contact gehad met de garage waar de auto is aangekocht en volgens hem was er geen openstaande recall op deze auto. Ik heb daarop de ford dealer in Maastricht gebeld (aangezien de garage daar zaken mee doet als het om recalls gaat) en die bevestigde wat ik in etis ook had gezien, er staat inderdaad niets open op mijn VIN nummer. Maandag gaat hij naar de rdw voor een kenteken dus met een beetje mazzel heb ik die gegevens eind volgende week maar volgens de dealer zal er bij de RDW dan ook geen actie bekend zijn al kijken die blijkbaar wel in een ander systeem. Hij kon me niet vertellen waarom de ene ecoboost 1.6 wel een recall krijgt en de andere niet en verwees me door naar Ford Nederland. Die heb ik inmiddels gemaild, ik zal het antwoord hier ook delen zodra ik dat binnen heb, wellicht kunnen andere mensen daar ook nog wat mee. Word vervolgd.....
     
    Ghosty J vindt dit leuk.
  18. Nou, het kenteken is binnen van de Kuga en op de site van de rdw staan 2 terugroepacties open, ik heb Ford gebeld (nog geen reactie op de mail gehad) en die hebben het even voor me nagekeken met het VIN nummer, er staat niets open op deze auto (zoals Etis al aangaf) maar ze konden niet zien waar of wanneer dit gebeurt zou zijn. Dat zou bij de dealer die het heeft gedaan in het systeem staan. Daarop de rdw maar even gebeld en die zei dat er geen acties open staan op dit kenteken :shrug: raar want als ik het zelf intik online staan er toch echt 2 acties open, 18S07 en 17S20, de koelvloeistofactie staat er niet bij voor deze auto. Vond de stem aan de andere kant van de lijn ook vreemd, de auto is pas sinds maandag ingeschreven dus dat zal allemaal nog bijgewerkt worden dacht ze. Vervolgens belde de garage op waar ik hem ga kopen en die had nog maar een keer in de boekjes gekeken op mijn verzoek, blijkt het gewoon allemaal te zijn uitgevoerd op 18-02-2019. Als hij gewoon even goed in de papieren had gekeken had ik hem niet zoveel lastig hoeven vallen hierover. Afijn, morgen ga ik hem halen, jippie :cheer:
     
    musiman en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  19. Super! Veel plezier met de auto met uitgevoerde terugroepacties!
     
    fxs81 vindt dit leuk.
  20. Hoi,

    Net de nieuwe aanwinst van mijn kennis mogen bewonderen. En 1.6 Ecoboost uit 2014. Dezelfde als de mijne. Ik heb gezien dat het standpijpje van het omgebouwde koelsysteem mist. Dus waarschijnlijk niet omgebouwd... Etis kan ik niet meer vinden. Kan iemand mij helpen duidelijkheid te scheppen? Het betreft overigens een onlangs ingevoerde auto uit Duitsland.

    Hoor het graag.

    grt,

    Ger
     
    fxs81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina