1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Auto vandaag heen geweest en volgens de dealer is alles gedaan, de hardware kan ik inderdaad zien maar software geen idee.
    De temperatuur staat nog steeds onder in het scherm en volgens de dealer is alles gelukt ook de software.???? Waar kan je de nummers controleren?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  2. Nou ik zit in etis maar kan niks vinden als ik op IPC klik kan ik alleen maar 3 dingen kopen, voor de rest niks.......

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  3. Inloggen, naar voertuigsoftware en dan samenvatting.

    Dan zie ik dat op mijne versie bv61-14c204-fha op 16 maart er in is gezet. Maar hoe weet je dan of dit de nieuwste is met 182pk?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  4. @michaelrally heeft bevestigd dat dit de 182 versie is
     
  5. helaas staat er een deel van de onderdelen voor de terugroepactie backorder. Hopelijk kan Ford snel de delen weer leveren...
     
  6. Geef eens plankgas en kijk of hij boven de 4000 toeren steeds harder blijft trekken. De 150pk versie wordt daar geknepen en stopt dus met steeds harder trekken.
     
  7. Tot hoever trekt de 150pk door in toerental? Stopt die bij de 4000 of gaat ie gewoon door.
    Heb vandaag een stukje geprobeerd om door te gaan, in z'n 5 ging ie makkelijk naar 6000 toeren. Zat toen tegen de 195km/h aan, en hij wou nog door gaan voor mijn gevoel. Heb zijn 6 maar niet meer geprobeerd, het ging al hard genoeg.
    Focus is 2 weken naar terugroepactie geweest en nadien heb ik het gevoel dat ie onderin feller is geworden.
    Hij zal toch niet per ongeluk.......????
    Waaraan kan ik exact zien welke software (pk versie) er in zit?
    Welk nummer heeft de software voor 150pk en wel nummer de software voor 182pk?
    Iemand die hier raad mee weet?
     
  8. Bij de 150 PK versie vlakt het vermogen/koppel af bij 4000 RPM. Het toerental loopt (afhankelijk van de geselecteerde versnelling) eenvoudig door tot in de toerenbegrenzer maar boven de 4000 TPM voel je duidelijk dat de fut er wel uit is.

    Bij de 182 PK versie neemt het vermogen/koppel nog toe boven de 4000 RPM. Sterker nog boven de 4000 RPM begint de motor er pas echt aan te sleuren.



    De 150 PK 1.6 ECOboost van mijn ouders heb ik enkele jaren geleden voorzien van de originele 182 PK software. Tijdens de terugroepactie heeft de dealer duidelijk niet de voorgeschreven procedure gevolgd waardoor de motor weer was voorzien van 150 PK software. De PCM was daadwerkelijk ook voorzien van een andere softwareversie als de versie die er volgens Etis tijdens de terugroepactie in zou zijn gezet. Ik heb ditzelfde inmiddels nog een keer gezien. Je kan dus niet blindelings aannemen dat de volgens Etis vermeldde softwareversie ook daadwerkelijk op de PCM aanwezig is.

    Nadat ik ontdekte dat de auto van mijn ouders weer was voorzien van 150 PK software heb ik deze 2 weken geleden weer voorzien van de laatste 182 PK software voor deze versie van de 1.6 ECOboost. Het verschil tussen de 150 PK versie die er op stond na de terugroepactie en de 182 PK equivalent van deze versie is enorm. Voor mijn gevoel trekt de motor boven de 4000 TPM nog harder als voorheen (met 182 PK software). Met stevig accelereren zit je aan het eind van de gemiddelde invoegstrook al ruimschoots op snelheden die invordering rijbewijs kunnen betekenen.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  9. Kan je op etis zien hoe ze de update uitgevoerd hebben? (Bij geschiedenis?)
     
  10. In etis kan ik het alleen zien bij software 3n dan samenvatting.

    Daar staat voor mij nog steeds dezelfde software als voor de terugroepactie
     
  11. Je kan dan nog naar tabblad geschiedenis. Zie een lijst met events
     
  12. Daar staat bij mij dat ik geen sessie voor geselecteerde vin heb.
     
  13. @JW, denk je dat het handig is om dan van te voren aan te geven dat de 182pk software erop staat en ze dan de procedure moeten volgen?
     
  14. Deed ik ook maar kreeg te horen dat hij weer 150 zou zijn

    Wel benieuwd naar jouw software versie straks, of je ook ENA krijgt
     
  15. De auto van mijn ouders was voor de terugroepactie voorzien van de 182 PK software versie BV61-14C204-CYC. Gezien ik nadat ik met IDS software updates uitvoer dit ook synchroniseer d.m.v. FRDS (Etis) stond dit dus ook in Etis vermeld. Na de terugroepactie zou de PCM volgens Etis voorzien zijn van software versie BV61-14C204-ENA. Dit bleek dus niet het geval te zijn. In werkelijkheid was de PCM voorzien van software versie BV61-14C204-EMA.

    Blijkbaar heeft de betreffende Ford dealer dus eerst de PCM geupdate met FRDS (zoals voorgeschreven) waardoor de softwareversie ook in Etis is gewijzigd. Hierna is de PCM vanwege een mij onbekende reden blijkbaar nogmaals geupdate met IDS waardoor software versie BV61-14C204-EMA op de PCM is gezet. Vervolgens is dit niet gesynchroniseerd met FDRS (Etis) waardoor de in Etis vermeldde software versie niet overeen kwam met de werkelijkheid.


    Na de terugroepactie was duidelijk merkbaar dat de auto aanzienlijk minder vermogen had als voorheen. Nadat ik vervolgens met IDS de PCM voorzien heb van software versie BV61-14C204-ENA is het vermogen weer terug. Dit is zeer duidelijk merkbaar.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  16. OK. Dus de ENA is er eventueel later alsnog op te zetten. Dan hou ik het gewoon even in de gaten. Ik zou het toch jammer vinden als ik weer terugga naar 150pk :)
     
  17. ik heb me auto gebracht en stond in etis op BV61-14C204-ASA (150pk)
    degene die in me auto stond is BV61-14C204-AUB (182pk) echter na updaten zeggen ze dat het is geupdate maar is nog steeds AUB.
    echter ben ik van mening dat voor de BV61-14C204-AUB nog geen nieuwe versie is.
    alleen moet ik nog even langs gaan omdat ze dit voor de terugroepactie wel moeten oplossen

    nu is het wel zo dat de terugroepactie in etis verdwenen is, denk dat dit komt omdat voor BV61-14C204-AUB nog geen nieuwe versie is, ivm andere 4weken duurde voor het verdween.

    zou iemand kunnen kijken wat er gebeurt als je de stekker van de niveau sensor aftrekt. of dit storing oplevert of zo. want bij mij gebeurt er niks


    enige wat ik wel merk is dat de auto door reset van de gasklep. ik beter respons heb onderin, ik ook stukke zuiniger rij. moet nog kijken wat ik op de complete tank doe.
    eerst deed ik op teller 8/100km en nu zit ik op 7.7/100km
     
  18. @trucker0werner heb jij de bias in de tellerunit aangepast? Bij een update van de tellerunit staat die weer op 1000.
     
  19. Ik lees hier dingen die ik nog nooit heb gehoord :mrgreen:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina