1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Jij zal een tune op basis van de nieuwe software moeten hebben na die tijd lijkt mij? Anders werkt de sensor niet?
     

  2. Ik verwacht dat mebu de 200 pk op de 182 pk file heeft geinstalleerd. Dus denk dat jouw auto na de terugroepactie dan weer 182 pk heeft. En als je dan de 200 pk weer wil hebben zal mebu de nieuwe software aan moeten passe naar 200 pk incl dus de werking van de koelvloeistofniveau sensor
     
  3. Om zeker te zijn denk ik dat ik dan de auto voor de installatie van de nieuwe software en hardware terug laat zetten naar de originele software. (182pk versie)
    Dan weet ik zeker dat het goed gaat.
    Mebu heeft al aangegeven mee te werken dus dat is netjes.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  4. Als ik het zo allemaal lees denk ik dat ik dan best eerst de Ford terugroepactie incl alle updates volg en pas daarna upgrade naar 182pk.
    Op die manier lijkt mij dat de nieuwe sensors bekend blijven in de diverse computers van de auto ook na de upgrade naar 182pk.
    Als ik t verkeerd heb roep dan even..
     

  5. ik persoonlijk zou eerst voor de upgrade gaan en dan pas de terugroepactie omdat na de terugroep actie het moeilijker te bepalen is welke versie er nodig is, om de 182 pk te laden, en deze door diverse forum leden niet meer te laden is denk ik.

    je kan contact met me opnemen om de 182 pk software te programmeren in je auto
     
    Gert jan en WouterFocus3 vinden dit leuk.
  6. Hoe vertel je dan aan de PCM dat het een andere wagen is die origineel is voorzien van 180PK?

    Wss niet met FDRS of wel?
     
  7. Als de ecoboost al standaard voorzien is van 180 pk dan hoef je ook niet aantegeven dat het een andere auto is. Dit is alleen van toepassing met de 150pk ecoboost. Hier is een speciale procedure voor. Word te technisch om hier neer te zettrn. Heeft weinig verder met de terug roepactie te maken
     
  8. Inderdaad!

    Maar denk dat ze bij veel dealers dit niet kennen ;)
     
  9. @Dragunov
    je bedoelt denk hoe vertel je de pcm dat er nu 182pk versie is als hij orgineel 150pk was.
    dat gebeurt in de setting van de hoofdcomputer, waar je ook achterruitrijcamera activeert en dergelijke.
    de vraag was toen, waar kijkt de fdrs naar, na de settings of de versie nummer, kennelijk het laatste
     
  10. Nee zo zit het niet in elkaar. Je vertelt.niet in de bcmi dat de auto 180 pk heeft inplaats van 150. Maar dit doe je in de pcm . Makkelijker gezegt je upgrade je pc van windows 7 naar windows 10 door een nieuwe installatie uit te voeren. Dit doe je ook met de pcm van de auto. Deze programmeer je opnieuw via een speciale procedure. Zodoende ziet fdrs dan ook de software van de 180 pk versie en deze word dan geupgrade in deze terugroepactie
     
  11. Voor de statistiek:
    Vandaag is mijn 2011 behandeld. Keurig netjes een leenauto meegehad (b-max 1.0 100pk, apart zo met deursloten bovenaan de deur en geen b-stijl). Software update failed, dus die komt nog.
     
  12. Engine coolant level sensor ( part of the recall).
     
  13. Not a Engine coolant level sensor, a metal block on engine mount.
    I was not in the recall yet
     
  14. It looks like it is a anti vibration solution. Rubber that is fitted whit a bolt to the car
     
  15. This must be removed due to the Engine coolant level sensor.
    What I will experience when removed this vibration reduction?
     
  16. When you get the recall then the workshop has to replace the engine mount for the latest version too, its a known issue.
     
  17. Vandaag zou de focus worden gedaan, maar geen software dus alleen de garantie puntjes en een lekkage check... De dealer had er al 1 met een lekke kop dus willen hem wel eerst checken, ben benieuwd.
     
  18. 2 weken geleden is mijn focus uit 2011 geweest alles in 1x goed gegaan mijn koelvloeistof reservoir was lek.
     
  19. Hoi,

    Net terug van de update afspraak. Alles was binnen 1,5 uur klaar. Wél staat nu mijn verbruiksmeter in de boordcomputer nu weer "verkeerd om": KM/L i.p.v. L/KM... :roll: Dat wil ik weer terug veranderd hebben.

    Ga ik maar weer even een mail over sturen. Alle andere zaken als de gebroken kabelklem, motorsteun bout check en zekeringhouder zijn allemaal keurig opgelost.
     

Deel Deze Pagina