1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Michael heeft toch duidelijke info gegeven? Hij werkt bij Ford dus de info is betrouwbaar lijkt me.
     
  2. De dealer zegt dat ze hem terug gezet hebben naar 150,hebben ze ook tegen Marco gezegd
     
  3. Ford Boerhof gaf ook aan dat auto's die oorspronkelijk 150 pk waren, en daarna softwarematig op 182 pk waren gezet, bij de terugroepactie weer naar 150 pk zouden gaan.
     

  4. Ze gaan er in dat geval vanuit dat de auto getuned is met een niet originele software.
     
  5. @WouterFocus3 @WXH
    dealer kan kiezen door via de server naar nieuwe software te zoeken (en dus val je terug op 150pk)
    maar kan ook via de laatste software kijken naar een update. ivm die 182pk versie is. wordt de laatste versie ervan geladen in de auto. gevolg je behoudt 182pk.

    het is dus net waar de dealer voor kiest qua mogelijkheid.
    of ik nu terugval naar 150pk of behou de 182pk
    belangrijkste vindt ik dat ik weet dat de laatste software ook de juiste is voor de terugroepactie. niet dat ik later weer terug moet. en probleem is tot hede weet niemand hoe dit zit. niemand kan met zekerheid zeggen wat de correcte software zou moeten zijn. ze zeggen teveel dat dit nog gedaan moet worden. maar dat wachten
     
  6. De dealer kan niet kiezen ( of je moet bewust de ids manipuleren), als je het doet zoals het hoort ga je in fdrs een netwerktest doen(als je dit niet doet kun je überhaupt niets programmeren) en ziet het systeem de auto zoals hij er op dat moment bij staat en kun je eventuele updates uitvoeren.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  7. Kan iemand mij ook uitleggen hoe die 182pk software erop gezet wordt?, of een linkje naar een handleiding?
    Met een ids moet dat niet zo moeilijk zijn als je hardwarematig de zelfde pcm hebt.
     
  8. Ik had het niet zo begrepen toen de monteur het aan mij uitlegde, maar het zou best kunnen dat hij het wel zo bedoeld heeft!
     
  9. Die van jou is ook naar 182 pk gezet?
    In ieder geval staat de melding van de eventueel niet goed werkende software update nog steeds op het scherm.
     
  10. Nee. Hij staat (nog) op de standaard 150 pk, en dat hou ik zo tot na de goede software update van de dealer.
    Toen ik de auto inleverde waarschuwde de monteur mij ervoor dat indien de auto getuned was, ik die tuning door de nieuwe software zou kwijtraken.
    Ik denk nu dat de monteur toen doelde op een andere manier van tuning dan middels de officiële upgrade naar 182 pk.
     
  11. Let op hoor: als de software is ge-update naar 182pk en dat is door derden gedaan dan is het geen officiële upgrade!!!!! Wanneer dat in de garantieperiode is gedaan en er gaat wat mis heb je een probleem!!!
     
  12. Klopt helemaal, tegen mij zeiden ze ook dat het op eigen risico is. Bestaat ook geen officiële upgrade naar 182
     
  13. Ik heb geen garantie meer op de auto, dus dat speelt niet.
    De enige manier om meer vermogen te krijgen die ik ooit zou overwegen is de upgrade naar 182 pk zoals door verschillende mensen op dit forum wordt aangeboden. Andere vormen van tuning zijn voor mij taboe.

    En ook die upgrade naar 182 pk weet ik nog lang niet zeker. Voorlopig vind ik 150 pk ook snel genoeg!
     
  14. Beetje vaag allemaal dit. De ene zegt dit de ander zegt dat. Ik hoop in ieder Michaelrally gelijk heeft. Scheelt me weer een hoop gedoe. ;)
    Maar tot op heden geen bericht gehad van Ford over de update.
     
  15. @tinman

    ik kan 100 % bevestigen dat als de ecoboost voorzien is van de originele 182 pk file, terwijl deze af fabriek oorspronkelijk 150pk is dat na de terugroepactie de 182 pk gewoon aanwezig blijft.
    dit namelijk bij mijn auto en bij die van mijn vader afgelopen week uitgevoerd, en alles zonder problemen verlopen!

    heb je de auto laten tunen door de bestaande 150 pk file aan te laten passen naar 182 pk gegevens dan is de auto na de terugroep actie weer 150 pk, deze aanpassing wordt gedaan via een ricatuning, unlimited tuning, bluefin, enz...
     
  16. ik zal het voor alles en iedereen nog 1x uitleggen

    alle updates die uitgevoerd dienen te worden in deze terugroepactie wordt via de online uitgevoerde FDRS functie uitgevoerd.
    tijdens de 1ex inloggen met FDRS in de auto leest deze de bestaande software files uit die opdat moment aanwezig zijn in de auto
    deze gegevens worden dan ook gelijk verzonden naar de ford server.

    als 1e moeten we tijdens de reparatie aan de auto het instrumentenpaneel van recente update voorzien, aangezien mijn auto origineel niet met het grote scherm is geleverd, maar deze er nu wel inzit, kan ik ook 100 % bevestigen dat ook dit geen problemen oplever.
    na deze update te hebben uitgevoerd worden deze gegevens opgeslagen op de server, net als van de andere modules.

    hierna moeten wij de body controle module van recente software voorzien, ook deze verloopt zonder problemen

    als laatste voeren we de pcm update uit, aangezien er op de ford server bekent is dat hier in mijn geval de auto voorzien is van ford originele 182 pk software, wordt deze geupgrade naar de nieuwste versie.

    dit gebeurt dan ook bij alle andere 1.6 ecoboost rijders die of door mij of door een ander forum lid is voorzien van de 182 pk file!


    nier iedere monteur is hier van op de hoogte dat dit zo werkt, omdat ze hier niet of nauwelijks in zijn gaan verdiepen! dus vandaar dat monteurs/ receptie dan aangeven dat de auto weer naar 150 pk wordt terug geprogrammeerd!


    er staan meldingen in Etis dat de software voor de focus en de c-max mogelijk nog niet beschikbaar zijn, hier kom je pas achter als je met het programmeren gaat beginnen.
    maar dit wil niet zeggen dat ze er niet zijn!!!!!!!!!!!!!!!!


    Anotn/ @antig01 is aan het bijhouden welke files er na de update geladen worden bij diverse autos zowel de 150 pk als de 182 pk.



    en bij de autos die al voor de terugroep actie geweest zijn en daar door de dealer is verteld dat deze weer op 150 pk staan terwijl deze voorheen op 182 pk heef gestaan!!
    dit verschil merk je wel degelijk!!! twijfel niet aan je zelf, wij weten toch allemaal hoe onze auto's rijden/ hebben gereden, of je met octaan 102 rijd of met standaard euro 95.
    als je geen verschil voel met voor en na de terugroepactie dan heb je gewoon nog steeds het vermogen die er al die tijd dan in heeft gezeten!

    voel je wel verschil dat je merkt dat de auto tammer aanvoelt minder snel doortrekt na 4300 toeren en die extra duw in je rug niet meer voelt dan heb je 150 pk software ( bij de gevallen die daarvoor op origineel 182 pk hebben gestaan ).

    hopelijk is nu alle onzekerheid weggenomen.
     
    PhoenixNLx en Rich@rd vinden dit leuk.
  17. In dat geval :
    BV61-14C204-CYC -> BV61-14C204-ENA
     
  18. Wauw dat is een mooi duidelijk verhaal Michaelrally, bedankt!

    Zag dat (o.a.) Rica ook adverteert met de originele 182pk OEM software. Als dat werkelijk zo is dan zou deze software dus ook bestaand blijven na update van Ford voor terugroepactie als ik je goed begrijp, eens?
     
  19. Nee de originele 182 pk van rica blijft niet bestaan. Hier word de inhoud van de 150 pk file overschreven met de 182 pk. Zoals ik en diverse andere forum leden de upgrade uitvoeren blijft de 183 pk wel in de pcm zitte . Wij vertellen tegen de pcm dat hij een andere auto is. Dus laden daadwerkelijk de 182 pk file in de pcm.
     
  20. @michaelrally Dan heb ik er ook nog eentje: de mijne was origineel 150pk. Jij hebt er 182pk van gemaakt en later heb ik er door Mebu 200 pk van laten maken. Hoe zou ik moeten handelen?
    De auto terug laten zetten door Mebu naar de backup file? (182pk) dan de update en daarna weer naar 200?
    Of laten overschrijven?
     

Deel Deze Pagina