1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TDCI Powerbox

Discussie in 'Performance' gestart door kobus1960, 6 aug 2007.

  1. Even mijn ervaringen met de TDCI powerbox 8)
    Ik rij hier ongeveer 10.000 km mee en bevalt super.

    Mij was het erom te doen vooral meer koppel te krijgen, dus
    onderin meer trekkracht en dat wil heel best!!
    Turbo pakt bij 1500 vol en trekt goed door tot 4000.
    Met name op de snelweg geeft dit een prima bereik, en een hele
    gave acceleratie die menigeen niet verwacht van de Focus Wagon :lol:
    Kortom, de Focus is veel krachtiger, en luier te rijden :shock:

    De geadverteerde winst is 20/25 % winst op PK en Koppel.
    PK zal wel, Koppel is een wereld van verschil en daar ging het mij om.

    Ik heb m nieuw gekocht vanaf Marktplaats in Zoetermeer.
    € 125,- , na eerst een testrit in de buurt.
    Inbouwen stelt niets voor, stekker van de brandstofpomp, verloop ertussen met 60 cm kabel eraan. Deze kabel wordt gekoppeld aan de powerbox die een ledindicatie heeft en verder niet afgesteld kan worden.
    Ik heb de Powerbox achter het luchtfilterhuis vastgezet, zit goed op een niet hete plek, hetgeen het advies is.
    Deze boxen worden geadverteerd alszijnde Common Rail Powerboxen.
    Zijn verkrijgbaar voor alle merken diesels.

    De hamvragen; Het verbruik? Is gelijk gebleven, bij een pittige rijstijl
    1 op 16. Roken? bij het aanpakken van de turbo een pluimpje. Iets meer dan voorheen. Topsnelheid? mag toch niet he, maar in duitsland 205 en toen was het mij hard zat. Roetmeting? Geen probleem bij de APK.
     
  2. hey , kwil je wagen nu niet drect gaan beoordelen ofzo, maar een powerbox is de grootste rommel die er is om je motor om zeep te helpen, dan opteer je beter voor een OBD-tuning of seriele tuning, dat verhoogt de winst nog meer en gebeurd zonder te solderen of dergelijke, is de veiligste manier en kan niet worden opgespoord :wink:
    hier zalk wat uitleg bij zetten voor de duidelijkheid
    dit zijn mogelijkheden bij een diesel:
    dit zijn de soorten chiptuning met wat uitleg:

    dit zijn de woorden van een tuner die gespecialiseerd is in ford en die bij heinz werkt voor meer info

    http://www.autotuneheinz.be/

    heb daar de mijne ook laten OBD tunen :wink:

    greetz
    focusfranco
     
  3. Ik heb mezelf voorgesteld op het forum en daar werd naar mijn ervaringen gevraagd met deze Powerbox. :wink:
    Vandaar mijn verhaal, ik propageer dit niet, ieder z'n keuze.
    In maart heb ik de Focus mét powerbox uit laten lezen, kennis bij de Ford en nieuwschierigheid van beide kanten..............geen foutmetingen. :shock:

    Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk, de manier is verkeerde info geven aan het brandstofsysteem zodat het inspuitmoment en de hoeveelheid verlegt wordt. Die info wordt echter niet uitgelezen door de Fordcomputer (dealer) omdat die op een ander moment de data uitleest.

    Om m'n verhaal compleet te maken, hier de adverteerder.

    http://www.marktnet.nl/aanbieder/artversabv/?p=3
     
  4. Ik zou ook geen powerbox nemen, liever chiptuning op maat.
    Geen foutmelding wil niet per definitie zeggen dat er niets fout gaat.
     

Deel Deze Pagina