1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SysICoder's Frozen White RS

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door SysICoder, 25 mrt 2018.

  1. Na Kerst op de terugweg naar huis, al binnen de bebouwde kom en in een scherpe bocht, dus tempo lag laag, hoorde ik een behoorlijke klap, alsof er met een hamer op de bodemplaat geslagen werd. En goed hard ook! Dit was zelfs voelbaar in de wagen. Ik was bijna thuis, hoorde geen bijgeluiden meer en de wagen reed ook normaal dus het laatste stukje gewoon naar huis gereden. Gisteren naar een garage in de buurt: linksvoor is een veer afgebroken. De monteur liet een stuk zien, ongeveer driekwart cirkel afgebroken! Gelukkig gebeurde dit bij een heel lage snelheid. Moet vervangen worden natuurlijk maar hij verzekerde mij dat er ook in deze staat min of meer gewoon mee gereden kon worden mits met beleid. Maar ik laat het eerst maar fixen voordat ik weer de weg op ga.
     
  2. dat was wel schrikken dan :shock:
    indd beter maar eerst laten repareren voordat er nog meer schade ontstaat.
     
  3. Als het helemaal bovenaan of onderaan de veer is, kan je inderdaad met beleid wel verder rijden. Maar het risico niet lopen is de slimmere keuze.
     
  4. Vandaag was een mooie dag de wagen eens goed schoon te maken. In de afgelopen winter (ik neem ff aan dat ie afgelopen is:cool:) was het vrijwel zinloos de wagen te wassen. Een keer naar mijn werk rijden en het Frozen White was meer grijs en grauw dan wit. Het was een klus maar nu ziet ie er weer uit als op de eerste foto. De velgen blijven wel een drama, heel lastig schoon te houden. Misschien eens andere remblokken proberen.

    Inmiddels in bijna een jaar zon 19000 km gereden, en volgende week is het tijd voor het eerste onderhoud en apk. Ik ga deze keer niet naar een Ford dealer maar naar de garage die de wagen in onderhoud had voor de eerste eigenaar. Zit op loop afstand dus lekker makkelijk. Het zijn liefhebbers zoveel is me wel duidelijk geworden, en ze specialiseren zich in "sport" wagens. Er staan altijd erg leuke auto's op het terrein en in de showroom.
     
  5. foto's Bas, foto's willen we zien ;)

    beter dat je naar een specialist gaat die de auto ook kent, ik denk dat er weinig Ford dealers zijn die dagelijks of wekelijks een :rs: in de werkplaats hebben staan.
     
  6. Denk ik ook Gerard! Wat je wel mist is de Ford Assistance service (alternatief is dan anwb oid), en mogelijk minder inruilwaarde want niet dealer onderhouden.

    APK is in elk geval weer geldig, geen bijzonderheden gevonden bij het onderhoud. Mooi zo!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. #27 SysICoder, 23 feb 2019
    Laatst bewerkt: 1 feb 2020
    En zo stond de wagen er vanmiddag bij.

    [​IMG]

    Binnenkort de zomerbanden er weer onder, dan eens nadenken over andere velgen.
    Deze zijn in middelmatige staat en heel lastig schoon te houden (kan ook aan de remblokken liggen). Mijn voorkeur zou dan dus uitgaan naar zwart, gunmetal, zoiets. In elk geval donker, zodat je er niet alles op ziet.. :)
     
    MrMarcos vindt dit leuk.
  8. netjes :thumbup:

    je blijft remstof zien op welke kleur velg dan ook.
    iets minder spaken is wel makkelijker schoon te houden ;)
    als de remblokken vv moeten worden kun je kiezen voor Textar blokken die minder remstof afgeven.
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  9. Hoe kunnen remblokken minder stof afgeven maar wel blijven remmen?
    Ik snap de veronderstelling iig niet.
     
  10. Keramische remblokjes geven minder stof af wat blijft "plakken" op je velgen door een andere samenstelling van het materiaal.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. ik heb geen idee Marco.
    heb dit gelezen n.a.v. ervaringen van Wilco (JW) die het had beschreven in zijn topic.

    dankjewel voor de uitleg, weten ook weer hoe dat zit :thumbup:
     
  12. De Focus is afgelopen zaterdag 22 februari ingeruild (en komt dus ws binnenkort beschikbaar). Ik heb dan in 2 jaar ongeveer 33.000 km met de wagen gereden, tot aan +- 132000 op de teller, met veel plezier en zonder noemenswaardige problemen.

    Voor de vervanger heb ik me voor het eerst in lange tijd ook eens georienteerd op andere merken (BMW) maar het is uiteindelijk toch weer een Ford geworden, de 4e Focus sinds 2010.

    Als de wagen goed bevalt waarom dan afscheid nemen? De Focus is voor mij geen hobby auto maar een dagelijks gebruiksartikel en daarin begon ik bepaalde zaken die in wat jongere wagens standaard zijn toch wel een beetje te missen. Ik kijk daarnaast al bijna 10 jaar tegen min of meer hetzelfde dashboard aan (Focus mk2), een detail maar speelde toch mee. De wagen stond tot slot op de rol voor wat prijziger onderhoud (vermoedelijk koppeling, zeker distributie) dus de beslissing om er minstens een jaar verder mee te rijden of in te ruilen moest ik nu nemen.

    Na 6 jaar (Focus ST en RS) afscheid nemen van die unieke 5 cylinder is wel iets waar ik even over na heb moeten denken. Echt een fantastische motor, zo worden ze helaas niet meer gemaakt. Deze motor zorgt ervoor dat de mk2 ST en RS voor de liefhebber altijd aantrekkelijk zullen blijven denk ik en dus ook een relatief goede inruilwaarde houden. Ik had de RS dan ook graag erbij gehouden als hobby wagen maar dat is, zeker als ik ook een fijne wagen wil voor dagelijks verkeer, gewoonweg niet haalbaar.

    Dit is mijn 'nieuwe' Focus, een NL auto uit 2017 van de 1e eigenaar, die er wel behoorlijk wat kms op gezet heeft, 65000. Met nog 2 jaar verlengde fabrieksgarantie, voor wat dat waard is gezien het uitsluitingen document van 10 bladzijden :)
    De koppakking recall is voor deze wagen uitgevoerd. Er zijn bij aflevering nieuwe schijven voor en nieuwe blokken voor en achter op gezet. Hij heeft dezelfde stoelen als mijn mk2, de recaro kuipen. Prima stoelen, je zit er wel wat hoger in vergeleken met de mk2 is mijn eerste indruk. Verder een achteruit rij camera en inklapbare spiegels, dat zijn dacht ik extra opties.

    Ik heb er nog niet echt heel veel mee gereden maar het voelt zeker als een upgrade, comforabeler en daardoor denk ik wat beter geschikt voor dagelijks forenzen. Als ik wat mooie foto's heb maak ik een topic aan, voornamelijk om wetenswaardigheden te delen omdat er ook op wat langere termijn eigenlijk geen upgrades gepland zijn.

    [​IMG]
     
    Arjanbrussee, MrMarcos, focuskelp en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Een heel mooie auto waar je weer veel plezier aan gaat hebben.
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  14. Heel veel plezier met je :rs: en veilige kilometers.:sturen:
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  15. Wauw, wat een ding! Gaaf hoor!
    Denk dat ik persoonlijk het wit mooier vind dan het blauw van een RS!
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  16. Wauw, vet man. Gefeliciteerd!
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  17. Vette bak!
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  18. #38 collusion, 26 feb 2020
    Laatst bewerkt: 27 feb 2020
    strakke auto! mooi ding!
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  19. Mooie auto!
     
    SysICoder vindt dit leuk.
  20. nice Bas, gefeliciteerd :rock:
     
    SysICoder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina