1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. #1022 boedha, 22 jul 2018
    Laatst bewerkt: 22 jul 2018
    Updaten naar het F7 kaart materiaal, is dat gewoon 2 usb stocks aanmaken volgens guru550 verhaal. En dan in de usb stick in de auto usb port steken en wachten.

    Zit nu al dik half uur in de auto maar er gebeurt niks.
    Moet ik nog iets starten, buiten de motor.

    Update: in progress, autoinstall file was verkeerd.
     
  2. Moet je echt rijden..?.de accu kan het makkelijk aan, vooral als je je scherm uitzet...probleem is dan wel, dat het contact ,geloof ik, na een tijdje afsluit...
     
  3. Als ik het hier doe zet ik gewoon even de lader aan de accu dan hoef je hem niet te starten.
    Het systeem moet op spanning blijven staan tijdens de update.
     
  4. Ja, kwam er gister ook achter. In de parkeergarage op nachtstand bij het starten, bij het verlaten van de garage bleef het scherm op nachtstand. Ingesteld op automatisch.
     
  5. Wat een L.L verhaal van Ford een kaart hoeft nooit ouder te zijn dan een half jaar tot driekwart jaar zoals TomTom het doet.
     
  6. Precies. Ik begrijp best dat het misschien iets achter loopt met een losse TomTom. Maar aan de andere kant zien de fabrikanten hier gewoon een verdienmodel in.

    Bij Renault kon je bijvoorbeeld jarenlang een kaart abonnement bij TomTom afsluiten voor je ingebouwde navigatie en had je voor €40 per jaar elk kwartaal nieuwe kaarten. Toen Renault overgestapt is naar het R-Link systeem wat nog steeds de navigatie engine van TomTom gebruikt moest je ineens weer flink betalen voor je updates.

    Alleen snappen ze blijkbaar nergens dat als je een jaarlijkse update voor bijvoorbeeld €50 verkoopt dat heel veel mensen dit zouden kopen maar als het belachelijk duur is kopen veel minder mensen het.
     
  7. Ik zou best willen betalen voor een update van de navi kaarten. Alleen zijn die updates er niet eens:schater:.

    Ja ik lach erom maar het is natuurlijk een enorme aanfluiting.
     
  8. En ik ben nog steeds zeer benieuwd wat ze in de fase 4 gaan leveren. iemand stiekem gekeken tijdens een proefritje?
    Dat zou pas een aanfluiting zijn in zo'n nieuwe auto.
     
  9. De F7 kaarten die via s550.guru komen,kan je die ook op een Sync3 systeem zetten van een Fiesta ST line van 2018?
     
  10. Jazeker. Geen probleem. Ik heb de Fiesta Titanium met alle toeters en bellen, Sync 3 is hetzelfde.
     
  11. Misschien al gezegd en dus overbodige melding van mij. Maar net even in de FF 4 gezeten ,een stline, en daar zat kaart F7 op .[emoji6]
     
  12. Er komt vanuit Ford, midden volgende maand nieuws betreft sync3. Ik verwacht dat de update dus niet lang meer op zich laat wachten. Ik ben benieuwd!
     
    Hansb57 vindt dit leuk.
  13. #1037 ton6a, 31 jul 2018
    Laatst bewerkt: 31 jul 2018
    Eindelijk wordt Ford door de Consumentenbond aangepakt!

    https://www.consumentenbond.nl/nieu...ten-in-nieuwe-auto’s?CID=EML_NB_L_20180729_NS

    Ford in de fout met verouderde navigatiekaarten in nieuwe auto’s
    Nieuws | Ford Nederland informeert zijn klanten niet over de hopeloos verouderde navigatie in zijn nieuwe Ford auto’s . Volgens klachten werkt het ingebouwde navigatiesysteem, SYNC3, met routekaarten uit 2014. De Consumentenbond heeft een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie.

    Forum: Gepubliceerd op: 24 juli 2018

    [​IMG]

    Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘Als consumenten een nieuwe auto kopen verwachten ze, terecht, dat ook álles eraan nieuw is. Als dan blijkt dat het navigatiesysteem kaarten uit 2014 gebruikt, is dat onacceptabel. Een Fordrijder meldde op onze communitydat het systeem niet eens zijn eigen huisadres in een vier jaar oude nieuwbouwwijk herkent.’

    Reclame Code Commissie
    De Consumentenbond wil dat Ford potentiële kopers informeert over de verouderde kaarten én over het feit dat het nog onduidelijk is wanneer er een update komt. Uit klachten die bij de Consumentenbond binnenkomen, blijkt dat dat nu niet gebeurt. Ook de Consumentenbond krijgt geen duidelijkheid van de autofabrikant over wanneer de kaarten wél worden geüpdatet.

    Combée: ‘In september 2017 beloofde Ford ons nog de kaarten te updaten, maar dat is dus nog steeds niet gebeurd. Ondertussen denken consumenten onterecht dat ze een auto met up-to-date navigatiesysteem aanschaffen. Dat vinden wij misleidend en daarom stappen we naar de Reclame Code Commissie.’

    Korting
    De Consumentenbond vindt ook dat huidige klanten een compensatie van Ford Nederland moeten krijgen, omdat de auto die ze kochten niet aan de verwachting voldoet. Daarnaast moet Ford haast maken met het (gratis) beschikbaar stellen van de beloofde kaartupdates.

    De Consumentenbond ziet het probleem van oude kaarten bij ingebouwde navigatiesystemen ook bij andere merken en roept alle autofabrikanten op om consumenten hierover juist te informeren en de levering van actuele kaarten flink te versnellen.

    Lees ook:
     
  14. Heb je een bron?
     
  15. Staat t ergens zwart op wit dat de kaart update de eerste jaren gratis is? Anders kunnen we daar naar fluiten, zeker als ze compensatie moeten gaan betalen.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  16. Bij de kuga was het 7 jaar. Heeft duidelijk in de folder gestaan. Overigens in de nieuwe niet meer


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina