1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.


  1. Truckowner
    Ik heb een paar dealers bezocht. Ze willen er niet aan beginnen om te updaten ("ik kan u nooit in rekening brengen wat dat kost")
    Een van de dealers schatte dat maar een kwart van de Fords met Sync en navigatie met de aktuele kaarten rondrijdt.
    Ze schijnen dit al veelvuldig bij de importeur aan de kaak gesteld te hebben. Een dealer wil natuurlijk geen ontevreden klanten , maar dat moet Ford Nederland toch ook niet willen?
    Het is sinds een Scorpio 2.3 Ghia uit 1996-1998 de eerste keer dat ik weer Ford rijd. Dit heb ik bij geen ander merk zo mee gemaakt.
     
  2. @Ritsd
    Dat is idd heel kort door de bocht en slecht van dealer.
    Althans snap ik het wel. Waarom zou dealer dit moeten doen als klant het zelf thuis kan doen. Stickje download je van internet op basis van chassisnr. daarna al rijdend dit laten programmeren.
    Uitleg is niet moeilijk en je hoeft tijdens rijden niet veel te doen

    Al is wel de software die wij gebruikte ook op usb stickje stond echter klant kon hier niet aankomen ivm pand niet mocht verlaten. Dit werd altijd als service verlenging uitgevoerd ivm je nog geen 5min er mee bezig bent.
    Binnen en buiten rijden duurt langer.
    Alleen dat stukje van "ik kan nooit in rekening brengen wat dat kost" is wel heel slecht ivm auto uur bezig is, maar monteur hoeft nauwelijks iets te doen.
    Het is tuurlijk wel zo voor 1 klant in een week kan het maar heb je er 20 op een dag dan is de service niet kosten dekkend.
    Speelt ook mee dat als je daar nooit komt voor iets en dan zoiets hebt.
     
  3. Even een ander verhaaltje @trucker0werner:
    Die van mij gaf een Mem-error en was niet te updaten met een usb met daarop de kaart vanaf het www.
    Omdat er nog garantie op zat heb ik het probleem door de dealer laten oplossen.
    Het heeft ze 2,5 dag gekost om de kaart te installeren.
    Deze kosten zijn nu voor de dealer.
    Stel je nu eens voor dat ik geen garantie meer had en de dealer alle uren in rekening zou hebben gebracht. Oké, ze hebben er geen 20 uur aan besteed maar wat ik van ze begrepen hebben zijn ze er wel een uurtje of 10 mee bezig geweest.
    Dat zou toch een beste rekening geweest zijn.
    Ik denk niet dat ik heel vrolijk zou hebben gereageerd wanneer ze de rekening gepresenteerd zouden hebben.
     
  4. Hallo, ik heb de Synic navigatie app op mijn telefoon.
    Als ik deze verbinding maak met usb kabel dan staat Sygic bij de apps en ook de knop van het standaard navigatiesymbool verandert naar het Synic symbool.
    Zodra ik de app wil activeren komt er een scherm met "Wachten op apparaat" en gebeurt er niets meer. Dit scherm blijft in beeld tot ik op annuleren druk.
    Als ik de usb stekker verwijder wordt automatisch teruggeschakeld naar het standaard navigatiesymbool.
    Weet iemand wat ik moet doen om verder te komen en gebruik te kunnen maken van de Sygic navigatie
     
  5. Dit werkt alleen goed via Android auto of Apple Carplay.
    Dus als je het goed werkende Sygic wil moet je via een van bovenstaande uitvoeren. Licht uiteraard aan welke type besturingssysteem jouw smartphone heeft.

    https://www.droidapp.nl/nieuws/sygic-offline-navigatievoor-android-auto-beschikbaar/

    https://help.sygic.com/en/sygic-gps...arplay-coming-to-sygic-gps-navigation-for-ios
     
  6. Android auto werkt perfect, alleen zie ik daar geen Sygic app
    Wel zoals in dit filmpje, alleen blijft het scherm wachten op apparaat in beeld en op het scherm van de GSM het Sygic > Ford connect schermpje op zoeken. Lijkt dus goed te werken alleen komt de connectie niet tot stand
    (1) How to connect Sygic Car Navigation with Ford SYNC3 - YouTube
     
  7. Paar vraagjes over het uploaden van een route vanuit de FordPass Connect app op de telefoon naar het navigatiesysteem in mijn nieuwe Focus (Sync3 heet dat neem ik aan). Behoort dat uploaden tot het ónbetaalde gedeelte van de FordPass Connect of het bétaalde gedeelte waarvoor ik na een jaar 99 Euro/j moet gaan betalen?

    En werkt dat uploaden van een route ook vanaf de Mac/PC of alleen via die app?
     
  8. Ik krijg nu ineens de mededeling via Ford dat er een nieuwe Sync versie voor me klaar staat. Is er ook een manier waarop ik kan zien of dit een nieuwere versie is dan de nieuwste Cyanlabs versie? Of is de versie bij Cyanlabs altijd de meest recente?
     
  9. Heb je er wel voor betaald? De gratis versie ondersteund geen CarPlay etc
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Ronny vindt dit leuk.
  10. Dat laatste. Daarnaast, wanneer je van fabriek af bv 3.0 hebt, krijg je via Ford nooit 3.4 updates. Dat moet dan altijd via Cyanlabs.
     
    Lecturer in Recent Runes vindt dit leuk.
  11. Ja, ik heb een betaald account, In de app staat ook dat Premium+ actief is
     
    mack vindt dit leuk.
  12. Gisteren via mijn VIN op de Ford update side stond er een Sync update klaar.
    De update is Sync 3.4 21194.
     
  13. Ik heb ook een Update klaar staan officieel via Ford.
    Hiermee is mijn vraag ook direct beantwoord of je sync nog officieel kan updaten nadat je een keer via Cynalabs een update hebt gedaan.

    Update is 2.6GB welke versie het is kan ik nu nog niet zeggen
     
  14. Wanneer je via Cyanlabs al op 3.4.21194 zit, zal die 2.6GB een update zijn van je af fabriek versie. Pak hem maar eens uit.
     
  15. Ik zit via cynalabs nog op versie 3.4 21098 en was altijd benieuwd wanneer je via Cynalabs een update gedaan hebt en het log bestand hebt verstuurd of je dan überhaupt nog een officiële update aangeboden kreeg.

    Dat is dus wel het geval
     
  16. Dat is inderdaad het geval. De Cyanlabs bestanden zijn exact dezelfde bestanden. Ook van de Ford servers.
     
    richard b vindt dit leuk.
  17. Heb nu ook ineens een Navigatie update terwijl ik al op F10 zit via Cynalabs.

    gaat om een update van 8.6GB

    kan het zijn dat die nu mijn de bestanden aanbied van de Navigatie die ik uit de Cynalabs update had verwijderd ( overige Talen ) ?

    Dit zijn de bestanden die in de update zitten:

    ; SYNC3 Consumer Application Upgrade - Release 3.4.21194 - Only for Nav/EU assemblies.

    [SYNCGen3.0_3.4.21194]
    Item1 = 4U5T-14G422-BAF
    Open1 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BAF.tar.gz
    Item2 = 4U5T-14G422-BBF
    Open2 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BBF.tar.gz
    Item3 = 4U5T-14G422-BCF
    Open3 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BCF.tar.gz
    Item4 = 4U5T-14G422-BDF
    Open4 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BDF.tar.gz
    Options = Delay,Include,Transaction
    [SYNCGen3.0_ALL]
    Item1 = GB5T-14G386-AD
    Open1 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz
    Item2 = LU5T-14G386-CA
    Open2 = SyncMyRide\LU5T-14G386-CA.tar.gz
    Options = Delay,Include,Transaction
     
  18. Ja, dit zijn de F10 voice-bestanden plus het XML genereerbestand en het "opnieuw opstarten voorkomen bestand".
     
  19. ok dan hoef ik deze update dus niet te doen.
     
  20. Nee. Op zich is het ook niet erg om het wel te doen Het interne geheugen van Sync is in is zo ingedeeld in partities dat daarvoor ruimte gereserveerd is en niet voor iets anders gebruikt wordt. Maar goed, wanneer je het niet doet en het werkt, geen probleem.:)
     

Deel Deze Pagina