Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. @sot
    zit geen groot verschil tussen. er is een andere modernere skin. dat is eigenlijk het grootst verschil
    mijn idee zegt dat het iets sneller is, reageert wat fijner.
     
  2. Geen idee of dit in Sync 3 algemeen hoort, maar ik heb het probleem dat de audio module de voorste speakers soms niet aanzet. De tweeters blijven dan stil net als de front stereo. Achter werkt wel, en als de fader dus helemaal naar voren is gezet dan hoor je niets. Enorm vervelend omdat niet alleen je muziek alleen door de rear heen gaat, maar nu ook bellen en notificaties niet meer werken.

    Gekke is wel dat je in test menu de speakers dus wel hoort wanneer ze het test rondje afgaan. Het is exact hetzelfde als in dit https://www.fordownersclub.com/foru...speaker-sat-nav-phone-problem/#comment-787643 topic. Wanneer de spanning er af gaat, accu bijvoorbeeld, dan gaat het even goed maar dit probleem komt steeds snel terug. Het lijkt me de ACM, hoewel forscan daar ook geen fouten of misconfiguratie aangeeft.

    Ik had vurige hoop dat upgrade naar 3.4 20021 + master reset het zou kunnen verhelpen, maar jammer genoeg niet.

    Herkennen jullie hier iets van? AsBuilt configuratie is v3.3 dus daar zou dat uit eerdere 3.0 problemen wel verholpen moeten zijn
     
  3. Ik heb exact hetzelfde probleem. Hoe heb je de upgrade naar 3.4 gedaan? Voor mij is deze volgens de Sync update-pagina op de Ford website nog niet beschikbaar. De dealer heeft mij sinds december overigens wel aangegeven dat het audioprobleem met de software-update verholpen zou moeten worden...
     
  4. Ja via usb, aan de hand van cyanlabs en een draadje op dit forum eerder. 3.4 is officieel nog in beta versie vandaar. Hij werkt verder erg lekker, dat wel, maar lost helaas mijn probleem niet op. Maandag even langs de dealer over mogelijkheden. Ik heb ook een verdenking met de accu en daarmee de volgorde van de systemen die elkaar signaal af moeten geven om aan te springen.
     
  5. Ik heb ook het probleem met de speakers voorin. Mij is aangegeven dat dit aan de telematica module ligt, en Ford hiervoor nieuwe software aan het maken is. Dit zou in april of mei moeten uitkomen. Het is heel irritant wat ook de carkit, navigatie en parkeer sensoren gaan alleen over de voorste speakers. Dit moet via een dealer update en niet via een Sync update
     
  6. Hoor ook bij mijn dealer (Wensink Zwolle) dat Ford de software update (niet de SYNC3 software) in april bij de dealers beschikbaar te hebben.
     
  7. Ik rijd nu eens in de 2/3 weken langs de dealer voor een reset. Weet niet exact wat ze dan resetten, maar het gaat dan twee weken goed.
    Sowieso observeer ik het volgende gedrag rond het speaker problemen.

    Als de auto langere tijd uit heeft gestaan (hoe lang weet ik niet precies, maar gevoelsmatig is het na een uur of 4), doen de speakers het niet bij de volgende start. Zet je de auto dan even uit (alles dicht, minuutje of 5 wachten), dan werkt het systeem wel. Als je bijv. boodschappen gaat doen zal hij het heen niet doen maar terug wel.

    Mocht je dus een lange rit voor de boeg hebben, dan kan het lonen voor vertrek al even naar de auto te gaan en bovenstaande uit te voeren, zodat je er die rit in elk geval plezier van hebt.

    Ik vind het overigens verbazingwekkend dat hier zoveel tijd overheen moet gaan als de problemen al minimaal in november bekend waren. Verdient niet de schoonheidsprijs. Na jaren Focus I gereden te hebben had ik veel vertrouwen in de betrouwbaarheid van de Focus, maar daar is wel een deukje in gekomen.
     
  8. Kans is groot dat software niet van ford zelf komt maar van microsoft. Die heeft mamelijk sync gemaakt. Was een keer youtube video van hoe het precies zat.

    Bedoel in me tijd van peugeot weet ik dat alles van magneti marrelli kwam. Alle klachten over de radio moesten hun oplossen met software.
    Kans is dus groot dat bij ford en microsoft soortgelijk gaat.
    Als er software is kan zijn dat het dan nog door ford goedgekeurd moet worden. Vandaar het lang wachten
     
  9. SYNC 3 heeft helemaal niets met Microsoft te maken.

    SYNC 3 is ontwikkeld in samenwerking met BlackBerry en draait op het BlackBerry QNX besturingssysteem.
     
  10. Hangt van de versie af, sync 3 is QNX, vorige versies Microsoft.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Sync



    Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
     
  11. Dit Wikipedia artikel gaat over de USA SYNC systemen. Deze waren oorspronkelijk inderdaad in samenwerking met Microsoft ontwikkeld. Deze systemen zijn echter niet gelijk aan de in Europa toegepaste SYNC systemen

    Toen SYNC in 2012 in Europa werd geïntroduceerd was de samenwerking met Microsoft al geruime tijd beëindigd waarna Ford zijn eigen weg is gegaan en het SYNC systeem zelf verder heeft doorontwikkeld. De Europese SYNC 1.0 / 1.1 en SYNC 2 (vrijwel gelijk aan My Ford Touch) systemen hebben dan ook weinig meer met Microsoft te maken.
     
    rborst vindt dit leuk.
  12. Mijn vorige Ford Focus MK3 (2013) was voorzien van SYNC op basis van Microsoft.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. zo zie je maar weer niet alles geloven wat je via youtube ziet.
    of het daar in het filmpje wel over sync 3 is gegaan en dat dit nu qnx is van blackberry, dat weet ik niet
    dus alleen sync 1 en 2 werkte op windows CE

    maakt eigenlijk niks uit voor de rest van me verhaal. blackberry, harman kardon, magneti marrelli, microsoft. wie het ook maakt, ze zorgen wel voor de software van de unit, zover ik weet. merk zelf doet er weinig aan.
    denk zelfs dat veel merken iets willen vragen aan toeleverancier en die maakt het helemaal. veerpoten worden niet door merk zelf gemaakt maar door continental, firestone biltstein of dergelijk bedrijf. zo kun
     
  14. Voor de upgrade van Sync 2 naar 3 heb ik, op wat kabels en plugs na, eigenlijk alleen de APIM + scherm nodig toch? En daarvan maakt het serienummer niet zoveel uit, het enige verschil is wel/geen nav en 32/64gb. Klopt dat? Of moet de radio unit ook vervangen worden?
     
  15. Radio-unit (ACM) hoeft niet vervangen te worden. Dat hoeft alleen als je Dab+ wil en de ACM dat nog niet heeft.

    Ik heb nog een Sync3, compleet met scherm 3.4 en F9 kaart liggen. Bij interesse PM me maar even.
     
  16. #2936 MCM, 17 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2020
    Bij mijn Dealer vrij kansloos verhaal, was mijlenver technisch voor op wat mijn probleem is. Zelf nog maar eens een grondige walkthrough gedaan en dan op het vlak vooral van de stroomvoorziening. Ik had nog zo een hud apparaatje van mijn vorige auto die temps/volt/snelheid etc continu realtime uitleest vanuit de odb. Hij schommelt wel wat in spanning, terwijl er met motor aan iets van 15v constant vanaf moet komen.

    Daarna nog 1 doorloop gedaan die ik nog niet had. Full reset na full power down. Dus accu eraf, klein uurtje eraf geweest. Dan alles weer op, master reset sync en opnieuw. Gekke is dat nu alles veel stabieler is (en draait). Accu levert 14.9v constant, audio is helemaal goed nu (al is nog wel even afwachten over langere tijd). Afwachten tot er berichten verschijnen van de update uit Ford die hier meer keer is langs is geweest.

    Hebben jullie misschien nog wat actuele overzichten voor, of een link of iets, de opties in forscan specifiek op de focus mk4?? Heb verschillende bronnen gezien maar niet alles lijkt accuraat om op deze te kunnen toepassen...
     
  17. #2937 TTM, 23 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2020
    Hallo

    Heb deze update gedaan van Mustang forum uit duitsland deze link.
    https://mustang6.de/viewtopic.php?f=15&t=16616&hilit=sync3


    SYNC 3 - Versie 2.0 / 2.2 / 2.3 / 3.0 / 3.2 / 3.3 / 3.4 - Update en kaartupdate naar F9 - Opnieuw installeren met re-tool
    Op dit forum wordt goed beschreven hoe dit moet, alles op 1 usb stick
    Hoe je deze vult staat er precies beschreven.
    Harde schijf van navi wordt gewist, dan de software geinstaleerd zoals op de fabriek.
    Heb je sync 3.0 V3.4 erop met F9 Kaarten werkt veel sneller alles.
    Hieronder hoe de stick is geladen zie je hieronder.
    de 15 zip bestanden staan natuurlijk in de SincMyRide Map
    Als u de versie 19274
    al hebt geïnstalleerd, moet u eerst versie 19200 installeren, anders werkt het re-tool niet.


    Succes allemaal.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  18. Sync 2 heeft de GPS antenne niet in de voet zitten, Sync 3 wel. Mag ik er dan vanuit gaan dat er geen kabel naar de dakantenne loopt voor de GPS ontvanger?
    Zo nee, welke kabel heb ik hier dan voor nodig? Is dit een Ford inkoopdeel of kan ik beter zelf een kabel maken/via andere bronnen, en welke stekkers heb ik dan nodig?
    Ik tag @pd3jcw even, want ik verwacht dat hij het antwoord hier ook op weet.
     
  19. Dan zal de coax voor de GPS er inderdaad niet liggen, dan kun je beter een losse GPS aanschaffen met een fakra connector eraan en deze wegwerken in je dashboard. Dan heb je ook geen dure antennevoet met GPS erin nodig!
     
  20. @Anithing
    Sync2 heeft voor zover ik weet gps module achter instrumentenpaneel liggen. Gprs module heet dat dacht ik.

    Voor sync 3 werkt een gps antenne met fakra blauwe connector.
    Zelf heb ik een universeel gps antenne gepakt en boven op kachelhuis geplakt achter de sync3 scherm. Het werkt perfect. Dus speciaal dakantenne is niet nodig.
    Antenne was dacht ik 25euro
     

Deel Deze Pagina