1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stuur blijft trillen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Jeroenvervoord, 3 okt 2018.

  1. dat zou natuurlijk ook het kunnen zijn. alleen dacht dat ik had begrepen dat ze ook hebben gereden met andere velgen.

    veranderd het trillen bij jouw als je na een bocht weer recht rijd met de zelfde snelheid. want dit wil zeggen dat trilling links en trilling rechts ene keer elkaar camoufleren en andere keer versterken.
    als dit zo is en je centreerring zitten goed erin. of hebben getest met originele nieuwe velgen van ford. en geen slingering op de naaf zelf hebt dat je toch mogelijk naar een aandrijfas toe gaat.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  2. Nou, ff een update. Centreerringen zitten erin, blijkt de koppeling wel op te zijn. Begint 'm toch te fluiten als ik 't koppelingspedaal intrap.. Ik naar m'n eigen garage, zegt dat't druklager op is. Koppeling pak pas aan het einde op, ik hoef dus het pedaal eigelijk maar een paar cm in te trappen om te koppelen, en nu dat gierende geluid erbij. Zou het trillen dus ook van het vliegwiel af kunnen komen, stelt hij. Ik dus weer van mossel gebeld, koppeling gaan ze controleren, maar er zit helemaal geen vliegwiel op de 1.8 benzine uit 2010?? Heb even gezocht en volgens mij toch wel.. Iemand ?
     
  3. Remschijven ook gecheckt op kromming? Ik heb met een Renault Clio al eens 3 sets versleten in een maand. Deze trokken allemaal krom (van het merk Bosch in dit geval). Ander merk en het trillen was over.
     
  4. Yes, schijven zijn nieuw en nog recht..
     
  5. handbak heeft altijd een vliegwiel, bij de duratec 1.8 en 2.0 dacht dat dit altijd een Dubbel massa vliegwiel is ( twee metaal platen die kunnen veren ten opzichte van elkaar)
    automaat heeft een meeneemplaat. hier zit je startkrans op voor je startmotor en minimaal 3 bout bevestiging, die je rechtstreeks aan je koppelomvormer schroeft.

    aangezien je koppeling hebt heb je dus een vliegwiel erin zitten.
    koppeling aangrijppunt zit standaard hoog.
    je hebt als het goed heb een hydraulische koppelbediening. dit stelt zich steeds bij en kun je dus slecht zien of je koppeling versleten is aan de hand van pedaal, wanneer je het merkt is het te laat en moet de koppeling zsm vervangen worden ivm hij op dat moment gaat slippen.

    wat ik zou doen in zo'n geval als dit is de slingering van je remmen opmeten dan van je naaf waar de remschijf op zit en eventueel nieuwe tussenlager monteren van je rechter aandrijfas (zit niet altijd erop maar tegenwoordig denk het wel dat je dit hebt.
    als de koppeling gedaan moet worden dan na montage vliegwiel controleren.

    het gekke aan jouw verhaal is dat je pedaal intrapt je dan pas juist geluid hoort, vaak hoor je een druklager als je hem juist niet intrapt. eventueel filmpje ervan anders lekker door van mossel doen want je zit in de garantie periode
     
  6. Geluid bij ingetrapt koppelingspedaal kan ook van het lager in het vliegwiel komen
     
  7. Nou. Het leed is geschied. Koppeling of de versnellingsbak is net hartstikke vast gelopen. Auto is weggesleept naar de dealer. Lijkt me dat het probleem hier heeft gezeten. ze gaan 'm nu weer uit elkaar halen en bak en koppeling vervangen. Man man man. Wat een gezeik, en dat met een auto die gewoon van de dealer komt. Ben ik blij dat er garantie op dat ding zit. Maar de dealer is dus degene die heeft aangegeven dat er geen vliegwiel inzit.. Lekkere kennis bezitten ze daar. We gaan wet weer meemaken. Ben 'm iig tot woensdag kwijt. Ik hou jullie op de hoogte..
     
  8. Dat klopt niet helemaal, een 1.8 duratec heeft een normaal enkelvoudig vliegwiel, een 2.0 duratec wel een dubbelmassa-vliegwiel

    Ik lees zojuist de laatste ontwikkelingen, mogelijk is de V-bak zelf verantwoordelijk geweest voor de trillingen
     
  9. ah oke dan heb ik dat zelf verkeerd. wist dat idd 2.0 het heeft en ivm de 1.8 veel gelijk is qua bouw er van uit gegaan (moet dat niet doen dus hahah).
    dan bedoelen ze misschien dat de auto geen dubbelmassavliegwiel heeft, maar een vliegwiel heeft. dat zou dan idd kunnen.
    als er geluid uit de bak komt dan zou dit ook zomaar kunnen zijn, lagers in de bak zelf kapot.
     
  10. Denk dat het iets in die richting moet zijn. Bak en koppeling gaan iig vervangen worden nu, en de assen gaan ze nog 'n keer controleren op speling. Het is iig een heel verhaal aan het worden. Even nog en ze hebben echt alles vervagen aan de auto.
     
  11. Van t vliegwiel gaat de auto schudden, is mijn ervaring, niet t stuur trillen.
    Maar das mijn ervaring ermee.
     
  12. Ik hoop dat t gauw opgelost is hoor
     
  13. Nou. De laatste update. De ford word afgeschreven. Na de zoveelste controle bij de dealer hebben ze besloten dat de kosten de pan uit reizen. Koppeling ligt eruit, en de bak zit vast. Gelukkig dit alles onder garantie en mag ik een andere auto uitzoeken. Maar gezien de afgelopen maanden gaat dit hoogstwaarschijnlijk geen ford worden. Ik dank u allen voor uw input, maar ik zal hier waarschijnlijk niet meer zo veel te vinden zijn.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  14. Hoezo gewoon weer een ford pakkken , mooie autos hoor en ook goed, denk dat je gewoon pech had.
     
  15. Toch wel apart. Altijd alfa gereden. Ondanks de grootste spookverhalen nooit gezeik gehad met m'n bella's, buiten de reguliere reparaties om. Natuurlijk zijn dat er gemiddeld wel meer dan bij de gemiddelde Duitser, maar toch, hebben me nooit laten staan. 5 x een 156 en een keer een 159..koop 'n keer een ford, waar ik zo'n beetje al die 156 van had kunnen betalen, alleen maar gezeik.. :shrug:
    Ik zal er nog eens goed over nadenken..
     
    Koen_ en Leon Focus vinden dit leuk.
  16. jammer Jeroen, maar je moet kopen wat goed voelt hé dat is het belangrijkste.
    fijn dat je het nog even terugkoppelt aan ons en veel plezier en succes met het uitzoeken van een andere bolide :thumbup:
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  17. Jeroen, hier ook een fervente Alfa en Lancia-rijder, en idd ook nooit mee langs de weg gestaan. Alleen die distributie elke 3-4 jaar was vrij duur.
    Omdat mijn favoriete Lancia niet meer gemaakt wordt en er geen vervanger meer is maar voor de Ford Focus gekozen, dezelfde als jij had gekozen, mk2.2, 1.8.
    Vergelijkbare maatvoering, vergelijkbare motor, vergelijkbaar weggedrag ...
    Ik had meer geluk dan jij, rij nu bijna 3 jaar zonder enig probleem, dus jouw ervaring is niet representatief voor de kwaliteit van deze auto's . Maar ik kan me er alles bij voorstellen dat je na zo'n ervaring voor een andere auto kiest ...
    Succes met je keuze !!
     
    Jeroenvervoord vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina